ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با «Freedom 251»، موبایل ۴ دلاری هندی و مبتنی بر سیستم عامل اندروید آشنا شوید

روز گذشته در مورد تلفن هوشمند ارزان قیمت هندی به نام «Freedom 251» که با حمایت دولتی از سوی شرکتی تحت عنوان «Ringing Bells» توسعه یافته برایتان نوشتیم. در گزارشی که دیروز انتشار یافت، خبر رسیده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۰

روز گذشته در مورد تلفن هوشمند ارزان قیمت هندی به نام «Freedom 251» که با حمایت دولتی از سوی شرکتی تحت عنوان «Ringing Bells» توسعه یافته برایتان نوشتیم.

در گزارشی که دیروز انتشار یافت، خبر رسیده بود که این محصول از قیمت ۷ دلار بهره خواهد برد اما اکنون و پس از رونمایی رسمی از Freedom 251، کاشف به عمل آمده که قیمت نهایی برای آن ۲۵۱ روپیه تعیین گشته که در واقع معادل ۳.۶۰ الی ۴ دلار است. این موبایل از سخت افزار قابل قبول بهره برده و می تواند نقش بسیار موثری جهت آنلاین کردن جمعیت زیادی از کشور هند به شبکه جهانی اینترنت داشته باشد.

تلفن هوشمند مورد اشاره از یک نمایشگر ۴ اینچ در کنار پردازنده ای ۴ هسته ای با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتزی استفاده می کند در حالی که هندی ها یک گیگابایت رم را برای موبایل ۴ دلاری شان کافی دانسته اند. Freedom 251 همچنین میزبان دو سنسور دوربین ۳.۲ و ۰.۳ مگاپیکسلی است که در دو سوی موبایل جای داده شده اند. ظرفیت حافظه داخلی این تلفن هوشمند فوق ارزان نیز به هشت گیگابایت می رسد که البته کاربر می تواند تا ۳۲ گیگابایت فضای جانبی به آن اضافه کند.

217201692921AM_635_ringing_bells_freedom_251

در حالی که هنوز شرکت های معتبری وجود دارند که موبایل های اندرویدی را با نسخه «کیت کت» ارائه می دهند، این اسمارت فون ۴ دلاری از اندروید Lollipop 5.1 استفاده می کند که به شکل پیشفرض در آن جای گرفته. برخی اپ های مشهور نظیر فیسبوک، یوتوب، گوگل پلی و واتس اپ نیز به شکل پیش فرض به دست کاربران هندی می رسند.

در کنار اپ های مشهور یاد شده، چند اپلیکیشن بومی نیز به این محصول افزوده شده که اطلاعات مفیدی را در اختیار مزرعه داران، ماهی گیران و...قرار می دهند.

Screen Shot 1394-11-28 at 11.26.01-w600
تصاویر منتشر شده در وب سایت سازنده با تصاویری که در روزنامه هند به چاپ رسیده کاملا متفاوت هستند.

شرکت سازنده این موبایل که «Ringing Bells» نام دارد تا کنون چهار تلفن هوشمند را توسعه داده و روانه بازار کرده است. گران ترین موبایل ساخته شده به دست این شرکت مجهز به فناوری 4G است که قیمتی معادل ۴۴ دلار برایش انتخاب گشته. سخنگوی کمپانی مورد بحث اکنون می گوید که توسعه و تولید Freedom 251 با کمک های دولتی و حمایت از کمپین «ساخت هند» صورت پذیرفته است.

شرکت Ringing Bells همچنین خبر می دهد که موبایل مذکور با گارانتی یک ساله به دست خریداران خواهد رسید و در سراسر کشور هند ۶۵۰ مرکز آماده سرویس دهی به مشکلات احتمالی کاربران هستند. البته باید خاطر نشان کرد که این محصول صرفا برای چند روز به فروش خواهد رسید. رزرو موبایل مورد اشاره از ساعت ۶ صبح روز ۱۸ فوریه (فردا) تا ۸ عصر ۲۱ فوریه امکان پذیر خواهد بود و سفارشات نیز در ماه ژوئن تحویل داده می شوند.

اولین باری نیست که شاهد کمک های دولت هند به سازندگان بومی هستیم. در سال ۲۰۱۱ نیز اتفاق مشابهی رخ داد و با حمایت های دولتی، یکی از سازندگان محلی یک تبلت اندرویدی با قیمت ۲۵۰۰ روپیه - ۳۶ دلار به دست مشتریان رساند. این در حالی بود که دانشجویان و دانشگاه ها می توانستند این تبلت را با قیمت ۱۴ دلار خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • SP
    SP | ۶ فروردین ۱۳۹۵

    عالی است

  • kayba
    kayba | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    این گوشی برای مصرف داخلی تولید شده و قرار نیست صادر بشه اگه هم اینطور باشه قیمت بالایی پیدا میکنه حدود 20-30 دلار

  • پدرام
    پدرام | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    کاش یکی تعداد زیاد بخره بیاره ایران

  • meity
    meity | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    چقدر این جملش خوب بود که گفته:اولین باری نیست که شاهد کمک های دولت هند به سازندگان بومی هستیم

    ای کاش ...............

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی