ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیحات مایکروسافت در خصوص علت غایب بودن امکان Continuum در لومیا 650

روز گذشته مایکروسافت بالاخره تلفن هوشمند لومیا 650 را با بهره گیری از ویندوز 10 معرفی کرد. این محصول برخی از ابتدایی ترین خصوصیات و امکانات را در خود دارد که از آن جمله می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

روز گذشته مایکروسافت بالاخره تلفن هوشمند لومیا 650 را با بهره گیری از ویندوز 10 معرفی کرد. این محصول برخی از ابتدایی ترین خصوصیات و امکانات را در خود دارد که از آن جمله می توان به چیپست اسنپدراگون 212 اشاره کرد.

آنطور که در گزارشات آمده مایکروسافت لومیا 650 را برای استفاده سازمان ها معرفی کرده و به همین منظور اپلیکیشن های آفیس خود را از قبل روی آن نصب نموده است تا شرکت ها آن را خریداری کرده و در اختیار کارکنان خود قرار دهند.

بسیاری اما نظری خلاف این دارند و اینطور به لومیا 650 خرده می گیرند که چرا سازنده، محصولی برای استفاده سازمان ها ساخته اما یکی از بهترین قابلیت ها و امکانات خود برای این حوزه را در آن به خدمت نگرفته است؟ در مورد مایکروسافت این قابلیت مطلوب سازمانی می تواند همان Continuum باشد.

این قابلیت در تلفن های هوشمند لوما 950 و لومیا 950 اکس ال به کاربران امکان می دهد که موبایل خود را با استفاده از کابل های یو اس بی و پایه نمایشگر به نوعی کامپیوتر بدل نمایند. به این ترتیب کاربر می تواند یک ماوس، مانیتور و کیبورد را به تلفن هوشمند خود متصل کرده و خود موبایل نیز نقش مغز پردازنده را برای این کامپیوتر ایفا کند.

اما دلیل آنکه چنین قابلیتی برای لومیا 650 در نظر گرفته نشده این است که دستگاه فاقد امکانات اولیه مورد نیاز برای این منظور است. براساس اعلام مایکروسافت یک موبایل برای استفاده از Continuum باید یکی از این سه چیپست را داشته باشد: اسنپدراگون 617، اسنپدراگون 808 یا اسنپدراگون 810. این دستگاه ها همچنین باید دست کم 2 گیگابایت رم داتشته باشند و به همین جهت است که لومیا 650 نمی تواند چنین قابلیتی را از خود به نمایش بگذارد.

البته سوال آخری که دراینجا مطرح می شود این است که چرا مایکروسافت امکانات بهتری را برای لومیا 650 در نظر نگرفت تا این امکان برایش فراهم باشد. پاسخ ساده است: مایکروسافت طیف گسترده ای از تلفن های همراه را با قیمت های متنوع تولید می کند و لومیا 650 یک موبایل ارزان قیمت است که برای کسب و کارها تولید شده.

با این قیمت، دستگاه برخی از امکانات ویژه سازمان ها را در خود دارد که از آن جمله می توان به آفیس، وان درایو و کورتانا اشاره کرد و جالب است بدانید که یکی از سخنگویان مایکروسافت گفته است، اگر می خواهید از قابلیت Continuum استفاده کنید یا لومیا 950 را خریداری کنید یا 950 اکس ال.

سخنگوی مایکروسافت در این باره گفت:

ما درنظر داریم بهترین موبایل های مبتنی بر ویندوز 10 را با قیمت های مختلف ارائه دهیم. در لومیا 650، هدف ما ایجاد محصولی زیباست که خرید و استفاده از آن برای کسب و کارها و سازمان ها مقرون به صرفه باشد و با این قیمت، مشتریان دستگاه می توانند از ابزارهای تجاری هوشمندی نظیر آفیس، وان درایو و کورتانا بهره مند شوند. توصیه ما به آن دسته از کاربرانی که دوست دارند از امکانات تولیدی Continuum بهره مند شوند این است که لومیا 950 یا لومیا 950 اکس ال را خریداری نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Hesam
    Hesam | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    همین که فهمیدی مایکروسافت چقدر بزرگه و لجت گرفته بسه دیگه نمیخواد گریه کنی شهریار

  • Shahryar
    Shahryar | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    چونکه کثیف ترین و دروغ گو ترین کمپانی دنیاست که تا حالا هیچ‌کدوم از وعده هاش عملی نشدن

    • samir1374
      samir1374 | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      وات دِ فاز؟

    • Rivekan
      Rivekan | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      به ترول ها غذا ندهید تا شرشون از سایت کم بشه.
      نمیدونم این سوال چطور پیش اومده چون سخت افزار مناسب کانتنیوم از اول مشخص بوده چیپست مورد نیاز این عملکرد اسنپدراگون 810 و 808 اعلام شده بود که اخیرا 617 هم بهش اضافه شد حالا اسنپدراگون 212 که مشخص بود که این قابلیتو نداره!

    • محمد
      محمد | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

      ??????

مطالب پیشنهادی