ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: اپل در برابر تقاضای دولت آمریکا برای ایجاد رخنه های امنیتی در آیفون ایستادگی خواهد کرد

ساعتی پیش برایتان نوشتیم که دادگاه فدرال آمریکا، اپل را موظف به همکاری با FBI نموده تا این سازمان بتواند به اطلاعات رمزگذاری شده مجرمین دستگیر شده، دست پیدا کند. اپل به شکل کاملا عمومی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

ساعتی پیش برایتان نوشتیم که دادگاه فدرال آمریکا، اپل را موظف به همکاری با FBI نموده تا این سازمان بتواند به اطلاعات رمزگذاری شده مجرمین دستگیر شده، دست پیدا کند.

اپل به شکل کاملا عمومی با این رای مخالفت کرده و خود تیم کوک، به شکلی بی سابقه، نامه ای سرگشاده خطاب به مشتریان اپل در وب سایت این شرکت به انتشار رسانده است.

تیم کوک در نامه سرگشاده خود می گوید که FBI رسما از اپل می خواهد تا در آیفون رخنه های امنیتی (درب پشتی - backdoor) ایجاد کند تا آنها بتوانند در صورت لزوم از آن بهره گرفته و رمزگذاری را دور بزنند. کوک در نامه اش خطاب به مشتریان می گوید:

«تن دادن به این درخواست، پیامدهای بسیار بدی در بر خواهد داشت که فراتر از پرونده ی در دست بررسی است. چنین کاری باعث کاهش ضریب اطمینان حریم خصوصی کاربران شده و یک "شاه کلید" در اختیار دولت آمریکا قرار می دهد که با آن بتوانند میلیون ها قفل را بگشایند.

دولت آمریکا از اپل می خواهد تا کاربران خودمان را هک کنیم و نتایج چندین دهه تحقیقات در افزایش ضریب امنیت دیجیتالی را بر باد دهیم؛ امنیتی که اکنون از کاربران ما محافظت به عمل می آورد. در تاریخ تا به حال اینچنین به یک کمپانی آمریکایی فشار نیامده تا اسرار مشتریان خود را بر باد داده و این افراد را در برابر خطر قرار دهد. سال هاست که متخصصان امنیتی در حال هشدار دادن در رابطه با تضعیف رمزگذاری و بیان خطرات همین کار هستند. چنین اقدامی باعث آسیب دیدن کاربران عادی و افراد تابع قانون می شود؛ همان افرادی که امنیت داده های خودشان را در دستان اپل قرار داده اند.»

GTY_tim_cook_jef_150824_12x5_1600-w600

تیم کوک: دولت آمریکا به دنبال یک "شاه کلید" برای گشودن قفل میلیون ها آیفون است

تیم کوک در ادامه نامه اش می نویسد که FBI از او می خواهد نسخه ای جدید از سیستم عامل موبایلی اش (iOS) را تهیه کند که در آن، برخی رخنه های امنیتی به وجود آمده باشند.

از زمانی که اپل iOS 8 را در سال ۲۰۱۴ به دست کاربران رساند، توانایی دست یابی به محتوای رمزگذاری شده موبایل های مشتریان خود را ندارد. (در واقع دیگر کلید دیجیتالی رمزگذاری آیفون را نگه نمی دارد.) همین موضوع اکنون باعث شده که شرکت مورد بحث نتواند آیفون شخص قاتلی که در تیر اندازی «سان برناردینو» مشارکت داشته را رمزگشایی کند چرا که این آیفون (5c)، به iOS 9 بروز رسانی و سپس رمزگذاری شده است.

تیم کوک: FBI برای ابزاری که نیاز دارد، از کلمات دیگری استفاده می کند

تیم کوک، مدیر عامل اپل ولی باور دارد که چنین مواردی باعث نمی شوند که امنیت همه کاربران مطیع قانون در خطر افتند و این ها بهانه خوبی برای دولت آمریکا جهت دستیابی به اطلاعات میلیون ها کاربر نیست. تیم کوک در ادامه نامه اش می نویسد:

«FBI برای ابزاری که نیاز دارد، از کلمات دیگری استفاده می کند اما به هیچ وجه اشتباه نکنید: ساختن یک نسخه iOS که به آنها اجازه دهد بتوانند به راحتی به اطلاعات دستگاه دست پیدا کنند، به شکل غیر قابل انکاری ایجاد همان درب پشتی است.»

Tim_Cook_hands-w600

تیم کوک: دولت آمریکا از اپل می خواهد تا کاربران خودمان را هک کنیم

اپل پیش از این بارها بر همین مسئله تاکید داشته و بیان نموده که ایجاد درب پشتی در یک پلتفرم امن، امکان هک شدن آن را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و همین موضوع سبب بر باد رفتن امنیت کاربران تابع قانون خواهد شد.

تیم کوک در نامه اش می نویسد که اگر دولت در نهایت بتواند رمزگشایی آیفون را ساده کند، همچنین می تواند به اپل دستور دهد تا به شکل کامل بر پیام های شما، داده های مالی تان و دنبال کردن موقعیت جغرافیایی شما نظارت داشته باشد و حتی میکروفون و دوربین موبایل شما را بدون اینکه شما مطلع شوید، تحت نظر گیرد.

نامه آقای کوک اینچنین به پایان می رسد:

«ما تصور می کنیم که FBI از این درخواست، نیت مثبتی دارد. اما با این حال، اشتباه است که دولت بتواند ما را موظف به ساخت محصولاتی کند که از نظر امنیتی در سطح پایینی قرار دارند و در آنها "درب پشتی" به کار گرفته شده است. در نهایت نگران هستیم که همین درخواست باعث تحلیل رفتن آزادی مان شود؛ همان آزادی که دولت باید از آن حفاظت کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    بعد بلکبری OS
    IOS
    سخت ترین رمز گذاری روی سیستم عامل داره

  • سینا
    سینا | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    اگه واقعیه این قضیه باید بخاطر کارای تیم کوک ازش قدردانی بشه
    اگر هم تبلیغاته باید بخاطر سیاست تیم کوک بهش آفرین گفت
    من فن اپل نیستم ولی در کل خیلی خوشم اومد

  • علی
    علی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    اینم تو مایه های همونه که توی یک تیراندازی همه کشته شدن جز اونی که آیفون داشت.خخخخ

  • محمد
    محمد | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    قبل از معرفی نسل بعدی آیفون چقدر با سیاست دارن تبلیغ میکنن؛ واقعا آدم لذت میبره!

    • ihossein
      ihossein | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      دوست عزیز این تبلیغ نیس این واقعیته

      • محمد
        محمد | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

        حرف شما کاملا درسته؛ اما قطعا وقتی اینجوری برای عموم بیانیه میدن که ما اجازه دسترسی نمیدیم بازیه تبلیغاتیه رایگانه، چون الان تیتر همه خبراست این قضیه. اپل معروفه به این سیاستش. بنظر من بخش اعظم این قضیه تبلیغاته!

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    اینا همش کار خودشونه می خوان ایفون رو یک دستگاه با امنیت بالا نشون بدن فقط همین وگرنه یه ایفون چیه که پلیس fbi نتونه رمز گشایی کنه.

    • ihossein
      ihossein | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      چرا چرتو پرت میگی دیگه کل دنیا میدونن ایفون رو نمیشه به پیاماش دسترسی داش

    • meity
      meity | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

      پس چی فکر کردی گوشی glx که راحت قفلش بلز بشه اصلا تبلیغ نیست واقعا اگه خود شخص یا شرکت باز نکنه قفلو نمیشه کاریش کرد

مطالب پیشنهادی