ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت شتاب سریع ترین مدل سری S تسلا در برابر مدل X؛ سریع ترین SUV جهان [تماشا کنید]

تسلا یکی از معدود خودروسازان فعال در ساخت خودروهای پاک است که به شکل عجیبی به سرعت و شتاب محصولات خود اهمیت می دهد و همواره با تکیه براین ویژگی ها توجه ماشین دوستان کلاسیک را ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

تسلا یکی از معدود خودروسازان فعال در ساخت خودروهای پاک است که به شکل عجیبی به سرعت و شتاب محصولات خود اهمیت می دهد و همواره با تکیه براین ویژگی ها توجه ماشین دوستان کلاسیک را به سوی خود جلب کرده است.

حالا تسلا بعد از ساخت یک مدل رودستر (اولین محصول این کمپانی) و نمونه سدان سری S به سراغ یکی از سگمنت های پرطرفدار بازار خودرو رفته است و مدلی تحت عنوان X را به عنوان یک SUV (شاسی بلند چند منظوره) روانه بازار کرده است.

tesla-model-x01-1

این مدل تازه نخستین SUV جهان با درب های خفاشی قلمداد می شود اما این تنها لقب جالب مدل ایکس نیست، چرا که این خودرو در واقع سریعترین اس یو وی جهان نیز به شمار می آید و می تواند تنها در 3.3 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

البته همانطور که می دانید سرعت و قدرت خودروهای برقی ارتباط تنگاتنگی به مشخصات موتور و باتری ها دارد و مدل X نیز همچون سدان سری S در چند ورژن مختلف با باتری ها و موتورهای مختلف به فروش می رسد.

به هرحال در تصویر زیر می توانید شاهد رقابت شتاب تسلا مدل اس از سری فوق قدرتمند P90 D با قدرتمند ترین نمونه تسلا X باشید.

DRAG-2

بر روی کاغذ مدل X در حدود 300 کیلوگرم از نمونه سدان سنگین وزن تر است و در شتاب 400 متر چیزی در حدود 0.37 ثانیه عقب می افتد که تفاوت ناچیزی به حساب می آید.

همچنین در حالی که تسلا شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت مدل ایکس را 3.2 ثانیه اعلام کرده، دست یابی به رقم باورنکردنی 3.1 ثانیه در زمان فول شارژ بودن باتری ها ممکن شده که رقمی در حد و اندازه سوپر اسپرت هایی چون مکلارن F1 (سریعترین سوپر اسپرت قرن بیستم) محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    برای یه شاسی بلند خیلی زیاده
    عادت کردیم به کند بودن این خودرو ها

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    ویدیو اونچه که برداشت کردم هرکی زودتر شروع میکرد اون زودتر به خط پایان میرسید

مطالب پیشنهادی