ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت هم به جمع حامیان اپل در برابر درخواست FBI پیوست

پس از مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای و مدیرعامل واتس اپ، یان کوم، حالا نوبت به اهالی ردموند رسیده تا اتحادی که اپل قصد شکل دادن اش را دارد مستحکم تر شود. مایکروسافت هم حالا به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

پس از مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای و مدیرعامل واتس اپ، یان کوم، حالا نوبت به اهالی ردموند رسیده تا اتحادی که اپل قصد شکل دادن اش را دارد مستحکم تر شود. مایکروسافت هم حالا به شرکت های نام برده پیوسته تا از تصمیم کوپرتینویی ها، مبنی بر عدم همکاری با FBI را حمایت کند.

مایکروسافت در بیانیه ای نوشت: «کمپانی های خواهان اصلاح روش های نظارتی دولت معتقدند که ترساندن تروریست ها، مجرمین و کمک کردن به مجریان قانون برای دسترسی به اطلاعات، در امن نگاه داشتن همه ما به شدت اهمیت دارد. اما شرکت ها نباید مجبور شوند برای فناوری هایی که ساخته اند درب پشتی بسازند تا از آن طریق به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.»

در ادامه گفته می شود که: «کمپانی ها به ارائه کمک به مجریان قانون متعهد باقی می مانند در حالی که از امنیت کاربران و اطلاعات کاربران خود حفاظت خواهند کرد.»

البته، نامه مایکروسافت و گروه کمپانی های «خواهان اصلاح روش های نظارتی دولت» صراحتا حرفی از اپل و ماجرای مطرح شده نمی زند. «خواهان اصلاح روش های نظارتی دولت»، گروهی از کمپانی های بزرگ نظیر گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، توییتر، یاهو و ... هستند که معتقدند دولت باید قوانین نظارتی خود را تغییر دهد.

اگرچه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت هنوز اقدامی در این راستا انجام نداده تا واضحا حمایت خود را اعلام کند اما برد اسمیت، مدیر ارشد حقوقی مایکروسافت این نامه را در توییتر خود به اشتراک گذاشت. اپل پیش از این حمایت مستقیم خود از مایکروسافت را در برابر ماموران فدرال که خواستار دسترسی به ایمیل کاربران ایرلندی داشتند را اعلام کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    با جون هزاران نفر بازی میکنن فقط برای تبلیغات

  • بیژن
    بیژن | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    از کجا معلوم تا حالا اطلاعات نمیدادن؟! فیسبوک که به خبرچینی شهره ست.

مطالب پیشنهادی