ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۷ ممکن است دارای تکنولوژی شارژ بی سیم از راه دور باشد [شایعه]

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شده، یک استارتاپ کوچک با نام «Energous» با اپل به توافق رسیده تا تکنولوژی «WattUp» اش در آیفون های این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. این گزارش می افزاید اپل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۵

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شده، یک استارتاپ کوچک با نام «Energous» با اپل به توافق رسیده تا تکنولوژی «WattUp» اش در آیفون های این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. این گزارش می افزاید اپل اجازه ی بهره گیری انحصاری از تکنولوژی یاد شده را خواهد داشت؛ فناوری که اجازه می دهد یک تلفن هوشمند به شکل بی سیم و تقریباً از فاصله ی ۴.۵ متری شارژ شود.

در این راستا می بایست چیپی که توسط شرکت «انرژوس» طراحی و ساخته شده در درون اسمارت فون های اپل تعبیه گردد، اما این چیپ به قدری کوچک است که تاثیر خاصی بر سایز و طراحی آیفون های آتی نخواهد داشت.

تراشه ی مذکور با یک «انتقال دهنده» یا «رابط» انرژی (در اصطلاح رایج تر transmitter) که می تواند در اتاق قرار گیرد در ارتباط خواهد بود. به زبان ساده تر اگر آیفون ۷ به این چیپ مجهز باشد و شما یک انتقال دهنده ی مخصوص را در دفتر کار خود قرار دهید، موبایل تان در تمام روز در حال شارژ شدن خواهد بود و دیگر کمتر پیش می آید که با باتری خالی آن رو به رو شوید.

ناگفته نماند در صورتیکه اپل به شکل انحصاری فناوری WattUp را در اختیار گرفته باشد بدل به تنها شرکتی خواهد شد که اجازه ی تولید و فروش «انتقال دهنده های» ویژه این فناوری را نیز در اختیار خواهد داشت و به این ترتیب یک منبع درآمد جدید هم برای اهالی کوپرتینو پدید خواهد آمد.

پیش از این انرژوس در نظر داشته تا تکنولوژی خودش را در سال های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ به صورت تجاری وارد بازار سازد. بنابراین چنانچه خبر توافق با اپل صحت داشته باشد، اگر این تکنولوژی به آیفون ۷ وارد نگردد حضورش در آیفون ۷ اس قطعی خواهد بود.

بد نیست در این بین یادآور شویم هیچ یک از دو شرکت اپل یا انرژوس در رابطه با مذاکره هایی که گفته می شود میان آنها صورت گرفته اظهار نظری نکرده اند. «لوئیس بیسونیس»، محقق دنیای فناوری، فردی به حساب می آید که مدارکی را در این زمینه یافته و آنها رسانه ای نموده. وی شواهدی در دست دارد که انرژوس اوایل سال گذشته قرار دادی را با یکی از ۵ تولید کننده بزرگ محصولات الکترونیکی به امضا رسانده.

آقای بیسونیس می گوید این ۵ تولید کننده می توانند اپل، سامسونگ، اچ پی، مایکروسافت و یا هیتاچی باشند. از این فهرست به راحتی می توانیم اچ پی و هیتاچی را کنار بگذاریم زیرا آنها در بازار موبایل حرفی برای گفتن ندارند. فناوری WattUp با تراشه های خانگی سامسونگ نیز دچار تداخلات فنی است پس می بایست کره ای ها را نیز از لیست خط بزنیم. مایکروسافت در بازار موبایل چندان موفق نیست و آنقدر هوادار ندارد که برای انرژوس جذاب باشد، بنابراین تنها گزینه ی باقی مانده اپل خواهد بود.

هر چند مطالب بالا بر مبنای حدس و گمان های متعدد نوشته شده، ولی باید منتظر ماند و دید عاقبت تکنولوژی که از آن سخن به میان آمد برای اولین بار در اسمارت فون های کدام برند ظهور خواهد کرد و کاربران را مجذوب خود خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    اگه این فناوری در آیفون بعدی باشه پس من می گم بدرود سامسونگ ولی کاش انحصاری در اختیار اپل نباشه چون با سیستم عامل اپل حال نمی کنم ولی خوب چه کنم که اولویت ام قبل از مرگ فقط باتری هست

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    همیشه قبل از معرفی آیفون های جدید، شایعات زیادی بوده که بیشترشون عملی نشدن. اینم یکی مثل بقیه، گرچه اگه عملی بشه، یکی از عامل هایی هست که باعث میشه شخصاً آیفون ۷ رو بخرم

  • د
    د | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    از راه نزدیک بزاره از راه دور پیشکشک

مطالب پیشنهادی