ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از سنسور ضربان قلب بسیار کوچکی رونمایی کرد

تلاش ال جی برای تصاحب بازار ساعت های هوشمند نقاط ضعف و قوتی داشته. هر دو ساعت G Watch R و Watch Urbane از این شرکت بازخورد خوبی از سوی منتقدین دریافت کرده اند اما ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

تلاش ال جی برای تصاحب بازار ساعت های هوشمند نقاط ضعف و قوتی داشته. هر دو ساعت G Watch R و Watch Urbane از این شرکت بازخورد خوبی از سوی منتقدین دریافت کرده اند اما در همین حین ال جی، با نسخه دوم Urbane چندان موفق ظاهر نشد و به دلیل مشکلات سخت افزاری، عرضه آن را از نوامبر سال گذشته مرتبا به تاخیر انداخت.

با این حال ال جی نقش بزرگی در بازار اسمارت واچ های اندرویدی بازی می کند و حتی شرکت هایی نظیر اپل، برای ساخت محصولات خود از این کمپانی کره ای کمک می گیرند. بله، در مورد LG Innotek، بخش تحقیق و توسعه قطعات سخت افزاری ال جی صحبت می کنیم که حالا اخیرا سنسور ضربان قلب بسیار کوچکی معرفی کرده است. این سنسور جدید از ورژن های پیشین بسیار باریک تر و کم مصرف تر است اما با این حال، وظیفه اصلی خود را به درستی انجام می دهد.

یکی از ویژگی های اساسی ساعت های هوشمند امروزی، بهره گیری از چندین سنسور بیومتریک مختلف است که معمولا سنسور ضربان قلب یکی از اساسی ترین آن ها محسوب می شود. ال جی از این مسئله آگاه است و حالا شاخه Innotek، دستگاهی فوق باریک توسعه داده که علاوه بر مصرف کم انرژی، دقت بالایی هم دارد. قطر این سنسور فقط یک میلی متر است و با این حال یک دیود حساس به نور، یک چیپ نیمه هادی و چندین ال ای دی را در خود جای داده.

با در نظر گرفتن اینکه ابزارهای پوشیدنی باید بسیار باریک و کوچک باشند، ساخت چنین سنسورهایی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و اسمارت واچ های نسل بعدی را کاراتر و ارزشمندتر کند. گفته شده که این سنسور، 30 درصد دقت بیشتری نسبت به ماژول های کنونی دارد و درصد خطا را از 8 به 5 تپش در ثانیه حین ورزش و 2 تپش در ثانیه حین استراحت کاهش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی