ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تلفن هوشمند مجهز به دوربین حرارتی رسماً معرفی شد؛ با S60 محصول CAT آشنا شوید

هنوز چند روزی تا آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ باقی مانده، اما کمپانی های مختلف برای اینکه در هیاهوی رسانه ای دیگر بزرگان غرق نشوند مشغول رونمایی از محصولات تازه شان پیش از شروع رویداد یاد شده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

هنوز چند روزی تا آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ باقی مانده، اما کمپانی های مختلف برای اینکه در هیاهوی رسانه ای دیگر بزرگان غرق نشوند مشغول رونمایی از محصولات تازه شان پیش از شروع رویداد یاد شده هستند تا آنها را به صورت رسمی در بارسلون اسپانیا به نمایش بگذارند.

در همین راستا امروز هم کمپانی "Cat" از جدیدترین تلفن مستحکم و پرچمدار خود با نام S60 پرده برداشته؛ محصولی که بدنه اش توانمندی و استحکام ماشین آلات صنعتی برند سازنده اش را یادآوری می نماید و البته در درون خود قابلیتی هایی منحصر به فرد را نیز جای داده است.

این دستگاه به یک دوربین حرارتی «FLIR» مجهز گشته و ضمناً اولین موبایلی محسوب می شود که می تواند بیش از یک ساعت در عمق ۵ متری آب دوام بیاورد.

پیش از این در دیجیاتو چندین بار در رابطه با کمپانی FLIR و دوربین های حرارتی آن نوشته ایم و حالا «کت» عملاً یکی از این ماژول ها را به شکل رسمی در درون یک تلفن هوشمند جای داده. این دوربین می تواند یک فید یا تصویر زنده حرارتی از محیط ارائه دهد، گرمای سطوح مختلف را بسنجد و به ثبت عکس و ضبط ویدئو نیز بپردازد.

رزولوشن تصاویر حرارتی به ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل محدود هستند و شرکت مورد بحث می گوید از دیوایس تولیدی اش می توان در عملیات های جستجو و نجات استفاده برد یا نیروهای پلیس قادرند از آن برای برخی امور حیاتی شان بهره ببرند. البته اشخاصی که در صنعت و امور مربوط به آن دست دارند هم بدون شک بدشان نمی آید که یک موبایل مستحکم و دارای دوربین مذکور را خریداری نمایند.

3d.0

اگر از ویژگی های خاصی که در بالا از آنها سخن گفتیم بگذریم در باقی موارد با یک تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید مارشملو همانند سایر نمونه های مشابه موجود در بازار مواجه هستیم.

S60 قدرت خودش را از یک چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ در کنار ۳ گیگابایت حافظه ی رم می گیرد. اسمارت فون یاد شده ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی قابل افزایش دارد، از فناوری LTE پشتیبانی می کند و در بخش های جلویی و پشتی خودش هم به ترتیب دوربین هایی ۵ و ۱۳ مگاپیکسلی را جای داده.

در صورتیکه روی میکروفون و گوشی اسمارت فون مورد بحث را با درپوش های طلایی که برای آن در نظر گرفته شده ببندید، دیوایس قادر خواهد بود در عمق ۵ متری بیش از یک ساعت دوام بیاورد ولی در غیر اینصورت خاصیت ضدآب بودن آن به عمق ۲ متری کاهش پیدا می کند.

جدید ترین موبایل «کت» از باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد و قسمت جلویی آن نیز توسط نمایشگری ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰پی پوشانده شده است که روشنایی آن می تواند به ۵۰۰ نیت برسد. از دیگر خواص این صفحه نمایش نیز می بایست به امکان کار کردن با آن وقتی که دستکش به دست دارید یا انگشتان شما خیس است اشاره کرد.

به صورت رایج موبایل هایی که توسط گوریلا گلس ۴ محافظت شده اند لایه ای به ضخامت ۰.۴ میلیمتر از این محصول روی نمایشگر شان قرار گرفته، ولی ضخامت لایه ی مذکور در S60 به یک میلیمتر می رسد.

اطراف دستگاه را فریمی آلومینیومی فرا گرفته و بخش پشتی نیز از پلاستیکی بسیار قوی و فشرده ساخته شده که ظاهری شبیه به فیبر کربن دارد. کت ساخت موبایل اش را به شرکتی با نام «Bullitt» سپرده و این کمپانی می گوید جهت اطمینان از استحکام محصول آن را ۲۶ بار پی در پی از ارتفاع ۱.۸ متری تحت تست سقوط قرار داده.

اسمارت فون S60 از اواخر ماه می و با قیمتی معادل ۵۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد. این رقم اگرچه به نظر زیاد می رسد ولی نباید از خاطر برد برای تهیه یک دانگل دوربین حرارتی ویژه آیفون می بایست هزینه ای ۲۴۹ دلاری را متحمل شوید.

1.0-w600

2.0-w600

3.0-w600

4.0-w600

5.0-w600

cat-s60-flat.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ایمان دمی زاده
    ایمان دمی زاده | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    سلام . الان که ۱۳۹۵/۵/۲۵ هستش
    آیا توی ایران اومده؟
    قیمت توی ایران چنده ؟


    با سپاس از پرسنل دیجیاتو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی