ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با The ReFlex آشنا شوید؛ نمونه ای اولیه از تلفنی هوشمند با صفحه نمایش کاملاً منعطف

«The ReFlex» نمونه ای اولیه از یک تلفن هوشمند است که یک نمایشگر ۶ اینچی منعطف ال جی از نوع FOLED و یک سنسور ویژه ی اندازه گیری مقدار خمیدگی صفحه نمایش را به صورت ترکیبی در خود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

«The ReFlex» نمونه ای اولیه از یک تلفن هوشمند است که یک نمایشگر ۶ اینچی منعطف ال جی از نوع FOLED و یک سنسور ویژه ی اندازه گیری مقدار خمیدگی صفحه نمایش را به صورت ترکیبی در خود جای داده است. در ضمن بد نیست یادآور شویم که نمایشگر این دیوایس از ویژگی چند لمسی برخوردار بوده و رزولوشنی برابر با ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل ارائه می نماید.

دستگاه یاد شده که توسط آزمایشگاهی موسوم به «Human Media Lab» در دانشگاه «کوئین» توسعه یافته از صفحه نمایشِ منعطف برای پدید آوردن ویژگی هایی منحصر به فرد بهره می گیرد. برای مثال وقتی یک کتاب الکترونیکی روی نمایشگر در حال نشان داده شدن است اگر همانند کتاب های واقعی قدری سمت راست صفحه نمایش را به سمت پایین خم کنید صفحات شروع به ورق خوردن می کنند.

نکته اینجاست که بر حسب میزان فشاری که وارد کرده اید و مقدار خمیدگی که پدید آورده اید سرعت ورق خوردن صفحات نیز متغییر خواهد بود و به این صورت تجربه ای مشابه ورق زدن یک کتاب در دنیای عادی را به دست خواهید آورد.

flexible-phone-2016-02-17-01

روی این محصول اندروید ۴.۴ نصب شده و کوشش گشته با تکیه بر نمایشگری که در بالا به آن پرداختیم تجربه ی کاربری دستگاه مطابق قوانین فیزیک در دنیای واقعی گردد.

از دیگر کارهایی که می توانید با The ReFlex به آن بپردازید بازی کردن «انگری بردز» است. برای پرتاب آیتم های این بازی نیز خم کردن نمایشگر کارآمد خواهد بود ضمن اینکه توسعه دهندگان سعی کرده اند با تکیه بر بازخورد هپتیک (یا همان لمسی لرزشی) تجربه ای واقعی تر را حین ورق زدن کتاب یا بازی خلق نمایند.

موبایل مذکور، قرار است امروز در کنگره ای علمی که در هلند و در زمینه ی نحوه ی تعامل بهتر انسان با کامپیوتر برگزار می شود رونمایی گشته و جزئیات و توضیحات بیشتری راجع به آن عنوان گردد.

سازندگان The ReFlex می گویند برای تجاری کردن ایده ی خود به ۵ سال زمان نیاز دارند، اما تا آن موقع می توانید ویدئویی که در انتهای مطلب آورده شده را مشاهده کرده و با آنچه که ممکن است در اسمارت فون های سال های آتی عرضه گردد بیشتر آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی