ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

خالق ماینکرفت به زودی جایزه «پیشتاز» را از سوی بازی سازها دریافت می کند

خالق ماینکرفت، Markus "Notch" Persson، به زودی و در جریان مراسم Game Developers Choice Awards، جایزه «پیشتاز» را دریافت خواهد کرد. این جایزه هر سال به اشخاصی اهدا می شود که توانسته اند موفقیتی شگرف ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

خالق ماینکرفت، Markus "Notch" Persson، به زودی و در جریان مراسم Game Developers Choice Awards، جایزه «پیشتاز» را دریافت خواهد کرد. این جایزه هر سال به اشخاصی اهدا می شود که توانسته اند موفقیتی شگرف در زمینه طراحی و فناوری بازی به دست آورند و شکی نیست که مارکوس پرسن سوئدی لیاقت دریافت آن را دارد.

پیش از این، جایزه تحت عنوان First Penguin شناخته می شود و یو سوزکی خالق شنمو، گیب نویل موسس و مدیرعامل والو، برندن بک موسس ریوت گیمز و دیوید برابن توسعه دهنده سری بازی الیت، موفق به دریافت آن شده بودند.

البته، پرسن در مراسم GDC Awards سال 2011 هم حاضر بود و به خاطر ماینکرفت، در سه شاخه جایزه دریافت کرد. همان سال، ماینکرفت در فستیوال بازی های مستقل (IGF) موفق به کسب رتبه اول هم شد. اولین بار و آخرین باری بود که یک بازی همزمان در دو رویداد نام برده موفق به دریافت جوایز مشترک شده.

با این حال، مارکوس پرسن در سال 2014 و پس از خریداری شدن استودیو Mojang توسط مایکروسافت با قیمت 2.5 میلیارد دلار، آنجا را ترک کرد. گزارش ها حکایت از آن دارند که وی صاحب 70 درصد سهام شرکت بوده که با این حساب او یک میلیاردر خود ساخته است.

مراسم Game Developers Choice Awards در تاریخ 16 مارس برابر با 26 اسفند در سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد و طی آن، بهترین بازی های سال از نگاه توسعه دهندگان انتخاب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی