ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک از ماه آوریل دسترسی به “مقالات فوری” را برای عموم ناشران فراهم می کند

اگر به خاطر داشته باشید، فیسبوک در ماه می سال گذشته از قابلیت جدیدی به نام Instanct Articles یا مقالات فوری رونمایی کرد؛ سرویسی که به رسانه ها اجازه می دهد تا اخبار و مقالات ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

اگر به خاطر داشته باشید، فیسبوک در ماه می سال گذشته از قابلیت جدیدی به نام Instanct Articles یا مقالات فوری رونمایی کرد؛ سرویسی که به رسانه ها اجازه می دهد تا اخبار و مقالات خود را با سرعتی بالا در تایملاین اپلیکیشن فیسبوک به اشتراک گذارند.

با وجود پشتیبانی فیسبوک از رسانه های معتبری همچون وال استریت ژورنال، بازفید نیوز، نشنال جئوگرافیک و نیویورک تایمز،‌ تاکنون فهرست ناشران مقالات فوری در فیسبوک فهرست محدودی بوده است. با این وجود، طی ماه های آینده قرار است که اوضاع دستخوش تغییراتی شود.

فیسبوک اعلام کرده که تا کمتر از دو ماه دیگر، امکان استفاده از ابزار مقالات فوری را برای کلیه ناشران خبر باز می کند تا همگی قادر به استفاده از آن باشند. با خواندن مقالات فوری در فید فیسبوک، دیگر نیازی ندارید که برای خواندن متن کامل اپلیکیشن را ترک و با استفاده از یک مرورگر به منبع خبر مراجعه کنید.

البته بکارگیری این قابلیت به این معنا هم هست که حالا مدت زمان بیشتری را در اپلیکیشن فیسبوک وقت گذرانی خواهید کرد. زاکربرگ و همکارانش برای ارائه این قابلیت، کلیه جوانب تبلیغاتی برای کمپانی و ناشران خبر و ترافیک و سودی که با خودش به همراه می آورد را در نظر گرفته و به خوبی برای آن برنامه ریزی کرده اند.

اگرچه طبق گزارشات قبلی، به نظر می رسد که مقالات فوری از زمان ارائه سود چندانی برای ناشران و فیسبوک به همراه نداشته اند. با این وجود باید توجه داشت که قابلیت مورد بحث مدت ها در انحصار کاربران iOS بوده، و تنها دو ماه است که در پلتفرم اندروید نیز منتشر شده.

با توجه به این موضوع و اقدام فیسبوک برای گسترش این قابلیت برای عموم ناشران، انتظار می رود که این مقالات در ماه های آینده سود بیشتری را نسبت به حال حاضر نصیب این کمپانی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی