ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل گوگل از اپل در برابر تقاضای FBI حمایت کرد

روز گذشته برای تان گفتیم که دادگاهی در ایالات متحده آمریکا، اپل را مجبور به همکاری با FBI کرده تا آیفون را رمزگشایی کند اما تیم کوک، مدیرعامل اپل چندان از این مسئله رضایت ندارد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

روز گذشته برای تان گفتیم که دادگاهی در ایالات متحده آمریکا، اپل را مجبور به همکاری با FBI کرده تا آیفون را رمزگشایی کند اما تیم کوک، مدیرعامل اپل چندان از این مسئله رضایت ندارد و گفته که در برابر این تقاضا خواهد ایستاد.

ساندار پیچای، مدیرعامل کنونی گوگل روز گذشته در توییتر خود، نامه منتشر شده توسط تیم کوک را «مهم» خطاب کرد و گفت رای دادگاه اعتماد به اپل را خدشه دار خواهد کرد. با توجه به اینکه گوگل به نوعی پرچمدار اندروید محسوب می شود، شنیدن چنین سخنانی از زبان پیچای می تواند مفهوم روشنی در این بحث داشته باشد.

پیچای در توییتر خود نوشت: «ما محصولات مطمئنی می سازیم تا اطلاعات شما را امن نگاه داریم و به نیروهای قانونی براساس دستور معتبر حقوقی، دسترسی به داده ها را می دهیم.»

و در ادامه توییت قبلی اش گفت: «اما این مسئله، کاملا تفاوت دارد با آنکه بخواهند سرویس ها و داده های مشتریان یک کمپانی را هک کنند. ممکن است سابقه شرکت را خدشه دار کند.»

پیچای مستقیما در حمایت از اپل برخاسته و احتمالا از خطری بالقوه که خود و کمپانی اش را تهدید می کند اطلاع دارد. روز گذشته، پیش از این که مدیرعامل گوگل این توییت ها را منتشر کند، ادوارد اسنودن، سکوت مالکین اندروید را نتیجه ی رضایت کمپانی ساکن مانتین ویو از رای دادگاه دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مقز اینو بخون
    مقز اینو بخون | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    اگر آزادی رو برای امنیت به خطر بندازیم هردو رو از دست خواهیم داد

  • ali
    ali | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    به نظر من اینا همش فیلمه چون همین جناب اسنودن بودن که NSA به ما شناسوندن ?

مطالب پیشنهادی