ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی میزو از تلفن هوشمند Pro 5 مبتنی بر اوبونتوی خود پرده برداشت

توزیع لینوکس «اوبونتو» که بانی اصلی آن شرکت «Canonical» به حساب می آید، سیستم عاملی محسوب می شود که به باور بسیاری پتانسیل های متعددی را در خود جای داده. این پلتفرم برای کامپیوترهای دسکتاپ، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

توزیع لینوکس «اوبونتو» که بانی اصلی آن شرکت «Canonical» به حساب می آید، سیستم عاملی محسوب می شود که به باور بسیاری پتانسیل های متعددی را در خود جای داده. این پلتفرم برای کامپیوترهای دسکتاپ، لپ تاپ، تلفن های هوشمند و تبلت ها توسعه یافته و بر خلاف اندروید بر حسب سخت افزاری که در حال اجرای آن است رابط کاربری مناسب همان دیوایس یا سخت افزار را به نمایش در می آورد.

البته اوبونتو می تواند از این نیز فراتر رود و برای مثال وقتی تلفن هوشمندی مبتنی به آن را به یک نمایشگر بزرگ متصل می کنید رابط کاربری مناسب کامپیوترها را ارائه کرده و تجربه ای همچون یک رایانه شخصی را برای فرد رقم بزند.

ناگفته نماند که سیستم عامل توسعه یافته توسط Canonical در کل پلتفرمی بسیار سبک و صرفه جو بوده و روی سخت افزارهایی نه چندان قوی نیز کارایی مطلوب را به نمایش می گذارد.

امروز بر مبنای این پلتفرم و سیستم عامل، شرکت میزو از نسخه ای متفاوت از اسمارت فون Pro 5 خود پرده برداشته که در اصطلاح از آن با عنوان «Ubuntu Edition» یا «نگارش تحت اوبونتو» یاد می گردد. نباید از خاطر برد که رونمایی رسمی از این محصول قرار است طی هفته ی آینده و در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل صورت گیرد.

اسمارت فون مورد بحث نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد، به چیپست هشت هسته ای اگزینوس ۷۴۲۰ مجهز گشته و سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی نیز از دیگر مشخصه های آن هستند.

ضمناً‌ میزو در نظر دارد نسخه ای دارای ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه ی رم از این محصول را نیز به بازار عرضه نماید. Pro 5 باتری ۳۰۵۰ میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده، در بخش پشتی اش دوربینی ۲۱ مگاپیکسلی جای گرفته و قسمت جلویی نیز از دوربینی ۵ مگاپیکسلی میزبانی به عمل می آورد.

این دستگاه از سنسور اثر انگشت هم بهره مند است و در یک کلام می بایست بگوییم مدل تحت اوبونتو از نظر فنی تفاوت چندانی با نمونه ی تحت اندروید ندارد. فرق اصلی میان این دو در این نکته خلاصه می شود که محصول مبتنی بر پلتفرم Canonical قادر است در برخی موارد نقش یک کامپیوتر شخصی را عهده دار شود اگرچه نباید از آن توقع یک پی سی توانمند و همه فن حریف را داشته باشید.

Canonical در توضیحات خود ذکر نموده که Pro 5 از آخرین و به روز ترین نسخه ی اوبونتو بهره می گیرد و لذا استفاده از اسمارت فون در نقش کامپیوترهای سنتی نیز میسر خواهد بود، هر چند روش اینکار به شکل دقیق توضیح داده نشده.

پیش از این ویژگی «Convergence» اوبونتو که چیزی شبیه به «Continuum» مایکروسافت است را مشاهده کرده ایم و بعید نیست میزو و شرکت یاد شده همان راه حل های معمول را برای این موضوع به کار بسته باشند و پدیده ای خاص و جدید در کار نباشد.

در زمان حاضر هنوز حرفی از قیمت «Pro 5 نگارش اوبونتو» به میان نیامده اما ثبت پیش سفارش ها قرار است از روز دوشنبه آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • حسن
    حسن | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    سلام
    میشه یک نفر لطف کنه بگه چه طور میتونم یکی از این گوشیا تهییه کنم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی