ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یاهو به فعالیت بسیاری از مجلات دیجیتالی خود خاتمه می دهد

یاهو طی سالیان اخیر، تلاش فراوانی به خرج داده تا خود را به عنوان یک کمپانی رسانه ای قانونی مطرح نماید. در راستای این هدف، این کمپانی نه تنها چندین نشریه دیجیتالی را برای تولید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

یاهو طی سالیان اخیر، تلاش فراوانی به خرج داده تا خود را به عنوان یک کمپانی رسانه ای قانونی مطرح نماید. در راستای این هدف، این کمپانی نه تنها چندین نشریه دیجیتالی را برای تولید محتوا برای صفحه اول وبسایتش به راه انداخته، بلکه ژورنالیست های پرآوازه ای همچون دیوید پوگ از نیویورک تایمز را نیز برای این هدف به خدمت گرفته است.

با وجود این تلاش ها، حتی تجارت رسانه ای یاهو نیز از اخراج کارمندان و نیاز به تغییر در امان نمانده است. مارتا نلسون، سردبیر بین المللی بخش رسانه های یاهو به تازگی در Tumblr اعلام کرده که به زودی فعالیت بسیاری از نشریات دیجیتالی اش همچون Yahoo Food، Health، Parenting، Makers، Travel، Autos و Real State را متوقف خواهد کرد.

البته با وجود حذف نشریات فوق از مجموعه مجلات دیجیتالی یاهو، چهار نشریه مهم News، Sports، Finance و Lifestyle کماکان به فعالیت شان ادامه خواهند داد. در حالی که به نظر نمی رسد که مجله Tech در فهرست نشریات محکوم به مرگ نلسون قرار گرفته باشد، اما Politico Media گزارش می دهد که دن تایلر، سردبیر این نشریه موقتا از این سمت برکنار شده است.

تایلر در نامه خداحافظی اش خطاب به همکاران خود به "غیر منتظره بودن" این موضوع اشاره کرده و در متن نامه، در مورد چالش های عظیمی که طی دو سال خدمتش در یاهو با آن مواجه بوده صحبت کرده است. گفتنی است که طبق گزارشات، یاهو دیگر نویسندگان حوزه تکنولوژی اش را هم از احتمال کنار گذاشته شدن مطلع ساخته و معدود افرادی که در این حوزه مانده اند (همچون پوگ) را به بخش خبری خود منتقل کرده است.

علت توقف فعالیت نشریات دیجیتالی یاهو، کاهش محسوس بازدید از صفحه خانه این وبسایت در سال گذشته بوده است. طبق گزارش The Information، تعداد بازدیدکنندگان از صفحه خانه یاهو در بازه یک ساله دسامبر 2014 تا 2015 با کاهش 16.5 درصدی مواجه بوده و این در حالی است که همراه با آن، مدت زمان سپری شده در وبسایت یاهو توسط کاربران نیز با افت شدید همراه بوده است.

کاهش 16.5 درصدی بازدید، معضل بزرگی برای یک شرکت فعال در حوزه رسانه همچون یاهو محسوب می شود، بنابراین اعمال تغییرات در ساختار رسانه ای این کمپانی چیز چندان غیر قابل انتظاری نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی