ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتمال استفاده از پردازنده A۹X در آیپد ۳
تکنولوژی

احتمال به کار رفتن قدرتمندترین چیپست های موجود در آیفون 5SE و آیپد ایر ۳

کمتر از یک ماه تا زمان مراسم رسمی اپل در ۱۸ اسفند باقی مانده، روزی که تصور می شود در آن از آیفون 5SE و آیپد ایر ۳ رونمایی گردد. با نزدیک شدن به آن تاریخ بازار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

کمتر از یک ماه تا زمان مراسم رسمی اپل در ۱۸ اسفند باقی مانده، روزی که تصور می شود در آن از آیفون 5SE و آیپد ایر ۳ رونمایی گردد. با نزدیک شدن به آن تاریخ بازار گمانه زنی ها و درز اخبار در مورد این دو گجت جدید گرم و گرمتر می شود.

شنیده های تازه حاکی از آن است که آیفون و آیپد جدید مجهز به پردازنده های قدرتمندی خواهند بود. این خبر به خصوص برای آیفون چهار اینچی 5SE که قرار است ارزان تر و اقتصادی تر از آیفون های سری ۶ و 6s باشد،‌ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بر اساس این گزارش جدید،‌ قرار است آیفون 5SE به چیپ مجتمع A9 مجهز شود. این چیپست قدرتمند ۶۴ بیتی در آیفون های 6s و 6s plus حضور دارد و همه به خوبی به قدرت و سرعت آن واقف هستند. بنابراین اگر چنین اخباری صحت داشته باشد، آیفون تازه وارد با وجود ارزان تر بودن،‌ به هیچ وجه ضعیف تر از پرچمداران فعلی اپل نخواهد بود.

البته باید این راهم در نظر داشت که قرار نیست 5SE تمام ویژگی های جذاب آیفون 6s از جمله 3D Touch و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن را به ارث ببرد.

اخبار امیدوار کننده مشابهی در خصوص آیپد ایر ۳ اپل نیز به گوش می رسد. در طی سالیان گذشته همواره شاهد آن بوده ایم که پردازنده های به کار رفته در آیپدها یک سروگردن از آیفون های هم نسلشان قوی تر بوده اند. به نظر می رسد اپل امسال نیز این قاعده را رعایت کرده و قرار است در نسل سوم آیپد ایر خود از چیپست بسیار کارآمد A9X استفاده نماید. ما پیش از این شاهد قدرت نمایی این چیپست در آیپد پروی ۱۳ اینچی بوده ایم.

اگر این اخبار را در کنار شایعات قبلی مبنی بر پشتیبانی آیپد ایر ۳ از قلم استایلوس Apple Pencil و دارا بودن نمایشگری 4k بگذاریم،‌ آن وقت دیگر انتظار کشیدن برای این محصول جذاب چندان آسان نخواهد بود. 

در هر حال می بایست تا ماه آینده و مراسم رسمی رونمایی اپل منتظر ماند و دید آیا محصول جدید می تواند وعده تیم کوک برای رونق دوباره بازار رو به افول آیپدها در سال جاری را محقق سازد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی