ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سانتافه تا دوج رم؛ 10 خودروی مهم رونمایی شده در نمایشگاه شیکاگو 2016

ماه فوریه در شهر شیکاگو به دلیل سرمای زیر صفر درجه و بادهای سوزناک زمستانی مشهور است. اما در این سرمای طاقت فرسا، نمایشگاه سالانه شیکاگو فرصت مهمی برای رونمایی از خودروهای مهمی است که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

ماه فوریه در شهر شیکاگو به دلیل سرمای زیر صفر درجه و بادهای سوزناک زمستانی مشهور است. اما در این سرمای طاقت فرسا، نمایشگاه سالانه شیکاگو فرصت مهمی برای رونمایی از خودروهای مهمی است که به نمایشگاه های قبلی همچون دیترویت نرسیده اند.

US-14

محل این نمایشگاه دقیقا در کنار دریاچه مک کورمیک قرار گرفته است و مکان بسیار زیبا و دلنشینی برای برگزاری چنین رویداد سالیانه ای است. فضای 60000 فوت مربعی نمایشگاه، اجازه می دهد که خودروسازان همه مدل ها را در کنار هم قرار دهند و این گزینه بسیار خوبی برای خریداران است. در ادامه به 10 خودروی مهم یا جنجالی خواهیم پرداخت که بعنوان گل این نمایشگاه از منظر ما دیده می شوند.

1.شورولت کامارو SS 1LE 2017

طرفداران ماسل کار های آمریکایی باید بسیار خوش حال باشند که شورولت کامارو مدل SS 1LE نسل جدید را به نمایشگاه آورده است. به نظر ما همین که شورولت توانسته یک خودروی کوپه محور متحرک عقب را برای محصولات سال 2017 خود درنظر بگیرد کار بسیار بزرگی کرده است.

US-1

مهم نیست که کدام یک از نسخه های 4 سیلندر توربوشارژ شده یا نسخه دلخواه ما یعنی موتور V8 را خریداری کنید. رقابت کامارو با موستانگ هم از دیگر نکات مهمی است که همچنان پس از بیش از 30 سال ادامه دارد و رقابت آن ها روز به روز نزدیک تر می شود.

این نسخه از کامارو به سیستم تعلیق مناسب پیست های مسابقه ای تجهیز شده است و رینگ لاستیک بزرگ تر جلوه آن را بیش از هر زمان دیگری خواستنی کرده است.

US-2

موتور این خودرو نسبت به نمونه SS معمولی افزایش قدرتی را تجربه نکرده و قدرت آن در حدود 455 اسب بخار است. نسخه V6 هم قدرتی برابر با 335 اسب بخار ارائه می کند.

2.هیوندای سانتافه 2017

هیوندای محصول سانتافه خود را با یک فیس لیفت جذاب و چشمگیر به نمایشگاه شیکاگو آورده است. گرچه شباهت ظاهری فورد اکسپلورر نسل جدید با این خودرو بسیار خبرساز شده است.

US-3

جدای از این مسئله سانتافه در دو نسخه معمولی و اسپرت در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد که نسخه معمولی برای 7 نفر فضا فراهم می کند، اما نسخه اسپرت تنها دو ردیف صندلی را عرضه می کند.

بروز رسانی در بخش های الکترونیکی هم گزینه نسبتا جذابی به نظر می رسد و هیوندای صفحه نمایش 8 اینچی تمام لمسی مجهز به نرم افزار آندروید اتو را به عنوان یک آپشن در نظر گرفته است.

US-4

سیستم صوتی اینفینیتی جدید هم از دیگر آپشن های در نظر گرفته شده برای سانتافه است. موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 185 اسب بخاری و موتور 2 لیتری توربو 240 اسب بخاری به همراه گیربکس 6 سرعته اتومات عرضه می شوند. این خودرو هم در نسخه محور متحرک جلو و عقب عرضه می شود و شروع قیمت آن از 26.245 دلار است

3.کیا اوپتیما هیبرید/plug in 2017

کیا اپتیما به دلیل ظاهر بسیار شیک و سواری رضایت بخش، نزد خریداران محبوب است و بهترین موتور آن هم نسخه 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ است که به ازای هر گالن سوخت 39 مایل شما را در بزرگ راه جا به جا می کند.

US-5

حال نسخه plug-in آن هم عرضه می شود و کیا به صورت مستقیم فورد فیوژن و حتی شورولت ولت را هدف قرار داده است. موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر قدرتی در حدود 154 اسب بخار ارائه می کند و موتور الکتریکی هم 51 اسب بخار به میزان بالا اضافه می کند.

در مجموع قدرت 193 اسب بخاری در دور 6000rpm ارائه خواهد شد. جعبه دنده 6 سرعته اتومات این مدل به کمک آب خنک می شود و اویل پمپ آن هم تمام الکتریکی خواهد بود.

مدل هیبرید از موتور الکتریکی قوی تری بهره می برد و 67 اسب بخار قدرت ارائه می کند.

موتور درون سوز هم همانند نسخه plug-in 2 لیتری است. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده معادل 9.8 kwh است.

US-6

اپتیما هیبرید به صورت تمام الکتریکی 27 مایل خودرو را به حرکت در خواهد آورد و شارژ باتری هم در حدود 3 ساعت به کمک برق 240 ولتی به 100 درصد خواهد رسید. اما برق 120 ولتی باتری ها را در 9 ساعت شارژ خواهند کرد.

4.کیا نیرو هیبرید 2017

مرکز طراحی کیا در کالیفرنیا آمریکا به همراه مرکز طراحی کره جنوبی در نامیانگ، دست به دست هم داده اند تا اولین محصول HUV یا وسیله نقلیه هیبریدی کلاس شاسی بلند را برای شرکت کیا طراحی و به بازار عرضه کنند.

US-7

نیرو اولین خودرو دوست دار محیط زیست است که کیا چنین نامی به آن داده است. این خودرو با سایز یک کراس اوور کامپکت در بازار حضور پیدا خواهد کرد و از طراحی نسبتا خوبی بهره می برد.

شرکت کیا به دنبال 3 برابر کردن خودروهای هیبریدی خود تا سال 2020 است و این اولین گام کیا برای ترغیب خریداران مدل پریوس شرکت تویوتا به سمت خود است.

ضریب درگ این خودرو معادل 0.29 است و آن را به یکی از آیرودینامیک ترین محصولات در این کلاس تبدیل می کند.

US-8

این خودرو مجهز به یک موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری چهارسیلندر به قدرت 103 اسب بخار است در بخش قدرت الکتریکی هم یک موتور 43 اسب بخاری انجام وظیفه خواهد کرد. باتری لیتیوم پلیمری به ظرفیت 1.56 kwh هم نیروی الکتریسیته را در خود ذخیره خواهد کرد.

5.مرسدس بنز اسپیرینتر Extreme concept

ون هایی همانند اسپیرینتر و فورد ترانزیت، جزیی از وسایل نقلیه پرکاربرد و کارآمد در بازار به شمار می روند. اما در نهایت این گونه خودروها به منظور هدف خاصی طراحی شده اند و شاید محصول چندان جذابی برای همه نباشند.

US-9

حال مرسدس دست به کار جدیدی زده است و با طراحی دوباره این خودرو را به عنوان یک کامیون کمپرسی معرفی کرده است. البته فعلا در حد یک طرح کانسپت در جشنواره شیکاگو از آن رونمایی شده است.

US-10

6.نیسان آرمادا 2017

جدای از بروزرسانی برای وانت عظیم جثه تیتان. نیسان با معرفی یک suv جدید به جرگه این کلاس از خودروسازی بازگشته است.

نیسان آرمادا عمری 12 ساله دارد. به همین منظور نسل جدید آن بر پایه مدل محبوب پاترول توسعه یافته است و برای بازارهایی همچون آمریکای شمالی ساخته شده است.

US-11

نیسان پاترول هم که خود خودروی بسیار محبوبی، بخصوص در خاورمیانه و آفریقا به شمار می رود.

پس انتظارات از مدل جدید آرمادا بالا به نظر می رسد. فاصله محوری نسل جدید در حدود 2.1 اینچ کاهش یافته است.

طول خودرو در حدود 208.9 اینچ است و عرض آن هم 0.6 اینچ پهن تر شده است. سیستم تعلیق جدید، افزایش استحکام پیچشی به میزان 20 درصد و شیشه های اکوستیک جلو و پنجره های کناری از مهم ترین نکات این خودرو به شمار می روند.

US-12

آرمادا یک خودروی 8 نفره است و ردیف سوم صندلی ها قابلیت خوابیدن و افزایش جای بار برای این خودرو را فراهم می کند.

7.شورولت ترکس 2017

این خودرو کوچک ترین CUV شرکت شورولت به شمار می رود، و دومین خودروی پر فروش کلاس خود نیز لقب گرفته است.

از لحاظ ظاهری این خودرو توانایی رقابت با باقی رقبا همچون مزدا CX-3 و... ندارد اما از لحاظ کاربردی بودن و قیمت رقابتی یکی از خودورهای مقرون به صرفه در این کلاس است.

US-21

استفاده از چراغ های LED جدید و رینگ 18 اینچی، استفاده از سیستم اپل کارپلی و سیستم 4G LTE و وای فای هات اسپات از دیگر مزایای این خودرو نسبت به مدل قبلی است.

ترکس توانایی اتصال به بیش از 7 دستگاه الکتررنیکی همچون لپ تاب تبلت موبایل هوشمند و...دارا است.

US-22

موتور 1.4 لیتری توربو قدرتی در حدود 138 اسب بخار قدرت تولید می کند و به همین میزان هم گشتاور تولید می کند.

این خودرو در هر دو نسخه محور متحرک جلو و چهارچرخ متحرک تولید می شود و جعبه دنده آن نیز یک 6 سرعته اتوماتیک است.

US-23

گفتنی است که مدلی از ترکس نیز ظرف ماه های آینده به ایران خواهد رسید.

8.نیسان مورانو و پتفایندر Winter Warrior concept

دیدن خودروهای شهری نیسان همچون مورانو و پتفایندر در چنین شکل شمایلی بسیار جالب است.

US-15

در واقع نیسان این خودروها را با رنگ جذاب قرمز مات، به همراه چرخ های مخصوص برف کوبی، می توانند به راحتی در مسیرهای سخت و صعب العبور برفی حرکت کنند.

افزایش ارتفاع این خودروها معادل 30 اینچ است و نیسان احتمال داده که چنین خودروهایی را در سبد محصولات خود برای مناطق برفی قرار دهد.

US-16

9.دوج رمPower Wagon  2017

این خودرو برای مردان و کارهای تمام مردانه ساخته شده است. آن هم در جنگل های صعب العبور.

فورد رپتور با آن قابلیت های اعجاب انگیزش توانست نگاه های بسیای به سوی خود جلب کند.

US-17

به همین دلیل دوج هم دست به کار شده است و پیکاپ سنگین وزنش را برای رقابت با رپتور وارد کارزار رقابت کرده است.

آیا دوج رم Power Wagon می تواند تاج پادشاهی فورد را به چنگ خود در بیاورد؟برای پاسخ به این سوال باید منتظر تست و بررسی دقیق دوج رم باشیم. اما در ظاهر کار، به نظر می رسد دوج چیزی از فورد کم نداشته باشد.

موتور 6.4 لیتری از سری Hemi در اینجا حضور دارد. این موتور V8 قدرت 410 اسب بخار را تولید می کند و جعبه دنده اتومات 6 سرعته بروگ واگنر هم برای انتقال قدرت در نظر گرفته شده است.

US-18

رنگ آمیزی جذاب و ظاهر خشن رم، به همراه طراحی داخلی چشم نواز می تواند کار همه پیکاپ های عرضه شده در آمریکای شمالی را سخت تر از هر زمان دیگری بکند.

10.تویوتا تاکوما TRD 2017

نسل دوم تاکوما توسط بخش تویوتا پرفورمنس با یک آپدیت مخصوص به نمایشگاه شیکاگو آمده است.

US-19

در واقع این خودرو برای قابلیت های خارج جاده ای، تجهیز شده است. به همین دلیل هم قیمت بیشتری دارد. گرچه نمی توان از تویوتا و بخش TRD آن انتظار ارائه محصولی همچون فورد F-150 رپتور را کشید.

موتور این خودرو 3.5 لیتری 278 اسب بخاری V6 است. و قیمت ان نسبت به نسخه عادی در حدود 4 هزار دلار بیشتر است و چیزی در حدود 37 هزار دلار برای مشتریانش آب خواهد خورد.

US-20

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    وای خدا نابود شدم??????

  • amiin
    amiin | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    ماشالا کره ای ها
    خداروشکر امریکا ب چینی های اشغال اجازه ورود نمیده
    کلا شعار: امریکا هرجی بکه نه مامیکیم اره هستش دیکه
    کامارو م عالیه ولی چزاغ عقبش خیلی سادست و مثل جلوش وحشی نیست

مطالب پیشنهادی