ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رانی آبوویتز، مدیرعامل مجیک لیپ چه در سر دارد؟

چند هفته پیش، کمپانی مجیک لیپ در سری C جمع آوری سرمایه اش موفق شد تا رقمی نزدیک به 800 میلیون دلار از بازوهای ونچر کپیتال در سراسر جهان دریافت کند و ارزش خود را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

چند هفته پیش، کمپانی مجیک لیپ در سری C جمع آوری سرمایه اش موفق شد تا رقمی نزدیک به 800 میلیون دلار از بازوهای ونچر کپیتال در سراسر جهان دریافت کند و ارزش خود را پیش از اینکه حتی محصولش را به نمایش عمومی بگذارد، به 4.5 میلیارد دلار برساند.

بنا به گفته مدیرعامل مجیک لیپ، رانی آبوویتز، جمع آوری سرمایه فوق بدین معنی است که تکنولوژی «واقعیت ترکیبی زمینه روشن» شرکت، به انتشار نزدیک و نزدیک تر شده است. آبوویتز به وبسایت Business Insider می گوید که تیم 500 نفره آن ها، با بهره گیری از سرمایه هنگفتی که به دست آورده اند موفق شده اند تا سرعت توسعه محصول را افزایش دهند.

وی چنین گفت: «ما در حال ایجاد خط تولید برای توسعه انبوه هستیم. ما یک جورهایی فاز علمی آن را رد کرده ایم و آماده ارائه محصول شده ایم.»

این که چه زمانی این محصول به بازار می آید، هنوز مشخص نیست و آبوویتز می گوید که دوست ندارد فعلا تاریخی اعلام کند.

محصول مجیک لیپ چیست؟

مجیک لیپ واقعا در حال ساخت چه دستگاهی است؟ برخلاف هدست های واقعیت مجازی، مثل آکیلس ریفت، مجیک لیپ قرار نیست یک دنیای سه بعدی روبروی چشم های شما بسازد که از دنیای واقعی کاملا جدا باشد. در واقع لازم نیست چیزی روی سر خود بگذارید تا آن دنیای سه بعدی را ببینید.

آبوویتز می گوید حتی محصول شان در حوزه واقعیت افزوده هم نمی گنجد، بنابراین شباهتی به گوگل گلس و هولولنز مایکروسافت ندارد. این دستگاه ها هم نیاز به پوشیده شدن توسط کاربر دارند اما برخلاف واقعیت مجازی که شما را وارد مکان دیگری می کند، واقعیت افزوده، تصاویر سه بعدی را وارد محیط واقعی می کند، اما فقط کسی که عینک را بر چشم داشته باشد می تواند آن را ببیند.

مجیک لیپ متفاوت است با هر چه که تاکنون دیدیم و بهترین تعریف این است: تاباندن تصاویر زمینه روشن دیجیتالی به شبکیه چشم، و فریب دادن چشم و مغز به وجود این تصاویر در دنیای واقعی.

تصور کنید با یک اژدهای خوش خط و خال مبارزه می کنید:

06_magic_leap_magickid_6

یا کلاس ستاره شناسی در خانه برگزار می کنید:

magic_leap_constellations

شاید هم دوست داشته باشید مسابقات ورزشی را تماشا کنید:

magic_leap_jumbotron

یا حتی صحنه ای هیجان انگیز در سالن ورزشی مدرسه ایجاد کنید:

magic_leap_whale

البته، تمام تصاویر فوق حقیقی نیستند و توسط موتورهای گرافیکی مجیک لیپ رندر شده اند تا ابزاری تبلیغاتی باشند. اما کاملا هدف دار، در حال شرح فناوری خود هستند: ترکیب دنیای مجازی و حقیقی.

دنیا نمایشگر شما خواهد بود

DSC01046.0.0

آبوویتز گفت که کمپانی اش، مجیک لیپ در حال ساخت یک کامپیوتر است. کامپیوتری که می تواند دنیا را به نمایشگری عظیم تبدیل کند و به مردم اجازه دهد تا در همان زمان، با آن ارتباط برقرار کرده و درون نمایشگر احساس زنده بودن را داشته باشند و با هوش مصنوعی تعامل داشته باشند.

وی می گوید: «من فکر می کنم در بخش مدیا و سرگرمی، بسیاری از رویاهای عجیب و غیر قابل دستیابی شما قرار است به زودی حقیقت پیدا کنند. اما فقط همین نیست. حضور و تجربه واقعا قدرتمند هستند. بنابراین اگر چیزی را می خواهید بخرید، مسئله ای علمی را می خواهید متوجه شوید یا حتی جایی را ببینید، بهتر است که پیش از هر چیزی، آن را در حالتی طبیعی و واقعی ببینید.»

از نگاه آبوویتز، بزرگ ترین مشکل آن ها، فنی نیست، بلکه به خلاقیت باز می گردد. تیم مجیک لیپ طی سال های اخیر، متخصصین حوزه فیلم، هنر، موسیقی، سخت افزار، برنامه نویسی و حتی تکنولوژی های زیستی را به استخدام در آورده تا این مشکل را برطرف سازد.

141026133115-cnn-orig-crane-magic-leap-00003818-story-top

سخنانی که آبوویتز به زبان می آورد بسیار خوشبینانه هستند: «ما وورکشاپ های بسیاری برگزار می کنیم تا افراد خلاق را مجبور به دوباره فکر کردن کنیم تا به این پرسش پاسخ دهند که چگونه در این مدیوم می توان ارتباط برقرار کرد؟ چگونه یک داستان می گویید؟ چگونه رابط هایی می سازید که بسیار روان و طبیعی هستند؟»

در ادامه می گوید، جذاب ترین چیزی که تیم شان ساخته، یک تجربه است که در آن احساس 5 سالگی برای شما تداعی می شود و باید نقاشی کنید و دنیای خودتان را بسازید: «ما چیزی خلق کرده ایم که به شما احساس آزادی و راحتی فوق العاده ای می دهد. مثل این است که خلاقیت از سر انگشتان تان بیرون آمده و وارد دنیا می شود و آن را شکل می دهد. این اپلیکیشنی است که احتمالا در زمان عرضه دستگاه خواهد آمد.»

گوگل در دوره پیشین هم مشارکت کرده بود، اما این سبب نشد تا برای بار سوم هم شریک نشود. عمده مبلغ وارد شده به حساب های بانکی مجیک لیپ از سوی کمپانی چینی علی بابا بوده در حالی که کوالکام، برادران وارنر و چندین شرکت دیگر هم مشارکت داشته اند.

MagicLeapGameSG

در همین حین، آکیلس به تاریخ عرضه ریفت نزدیک می شود، مایکروسافت در حال آماده سازی کیت های توسعه هولولنز است و گوگل هم تا چندی دیگر احتمالا از نقشه هایش برای گوگل گلس خواهد گفت. حتی به نظر می رسد که اپل هم مشغول استخدام افراد متخصص در حوزه واقعیت مجازی است.

اما مجیک لیپ، با توجه به سرمایه عظیم و بی سابقه ای که تاکنون از شرکت های دیگر دریافت کرده، به نظر می رسد که مشغول توسعه انقلاب بزرگ بعدی در حوزه تکنولوژی و کامپیوترها باشد.

در نهایت، آبوویتز می گوید: «باید سرمان به کار خودمان باشد، کمتر حرف بزنیم و آخر سر امیدوار باشیم که چیزی فوق العاده ارائه دهیم و بگذاریم خودش از زبان ما همه چیز را تعریف کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ?
    ? | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    oh my god
    che shavad age bshavad?

  • امیر
    امیر | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    تاباندن تصویر زمینه روشن به شبکیه چشم یعنی چی دقیقا؟ چطوری اینکارو میکنن؟

مطالب پیشنهادی