ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع مشکل خطای ۵۳ اپل
تکنولوژی

اپل یک بسته بروزرسانی برای رفع مشکل «خطای ۵۳» ارائه کرد

همه شما به خوبی از ماجرای جنجالی «خطای ۵۳» که منجر به مرگ برخی آیفون ها می شد، باخبر هستید. یک سیاست امنیتی درست که به شکل بسیار بدی به اجرا در آمد و حتی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

همه شما به خوبی از ماجرای جنجالی «خطای ۵۳» که منجر به مرگ برخی آیفون ها می شد، باخبر هستید. یک سیاست امنیتی درست که به شکل بسیار بدی به اجرا در آمد و حتی ممکن است پای اپل را به دادگاه بکشاند.

مشکل از اینجا ناشی می شد که آن دسته از آیفون هایی که دکمه home آنها توسط تعمیرکارانی جز تکنیسین های اپل تعویض شده بودند، بعد از به روزرسانی به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS، به طور کامل از کار می افتادند و در اصطلاح بریک می شدند.

حالا بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز این ماجرا و بلند شدن صدای اعتراض بسیار،‌ سرانجام اپل اعلام کرد که یک بسته اصلاحی برای سیستم عامل iOS 9.2.1 منتشر کرده تا به وسیله آن مشکل «خطای ۵۳» به طور کامل رفع شود.

به همین مناسبت اپل بیانه ای را نیز در اختیار رسانه ها قرارداده و در آن از کاربران خود عذرخواهی کرده است.

برخی از کاربران بعد از بروزرسانی آیفون خود به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS، در حین ریبوت شدن دستگاه با «خطای ۵۳» مواجه شدند. خطایی که در صورت بروز نقص در یک تست امنیتی به وجود می آید. این تست امنیتی طراحی شده بود تا اطمینان حاصل شود سنسور Touch ID تا قبل از خارج شدن از کارخانه به درستی کار می کند.

امروز {پنج شنبه} اپل یک آپدیت جدید منتشر می کند تا آن دسته از افرادی که با خطای فوق مواجه شده اند بتوانند با موفقیت ابزار خود را از طریق iTunes بازیابی کنند.

ما از بابت مشکل به وجود آمده عذرخواهی می کنیم. این تست امنیتی مربوط به مراحل تولید بوده و نمی بایست اثری در تجربه کاربری مشتریان داشته باشد. آن دسته از کاربرانی که برای رفع این مشکل و جایگزینی موبایل خود متحمل هزینه های خارج از گارانتی شده اند، می توانند برای بازگردانی آن به اپل سنتر مراجعه نمایند.

بنابراین حالا تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که ابتدا iTunes را به این بسته جدید بروزرسانی کنید و سپس با خیال راحت دوباره آیفون به کما رفته خود را بیدار نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • fahameh
    fahameh | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    سلام من نمی دونم چرا برای برخی کارها می بینیم که شیپور را وارونه فوت می کنند!!!!!! یعنی اینکه اگر قرار بود شرکت اپل در ایران برنامه های اپل را ببندد اول زیر ساخت های وارداتی قاچاق یا هر چه را می بست. نمایندگی هایی که به نام نمایندگی یا فروشگاه اپل هستند را می بست یا اطلاع رسانی می کرد که اپلی که نمی توانی در ایران استفاده کنید ای مردم نخرید مگه ما پول دزدی داریم که این همه هزینه کردیم گوشی اپل خریدیم حالا کاربری یک نوکیای سی هزار تومانی را برای ما داشته باشد. چه کسی این وسط ضرر می کند ؟؟؟؟؟؟؟ آنهایی که گوشی اپل را خریدند اول از همه متضرر می شود. حالا همه ی قاچاق کالا جلوگیری شد و همه چیز اوکی شده فقط قطع شرکت اپل باقی مانده بود. این حق الناس و ظلم به مردم و ملت ایران است. قبل از اینکه شبکه های اجتماعی رونق یابد آنقدر اطلاع رسانی نکردید که همه اول بد استفاده کردن را آموختند و بعد استفاده مفید را !!!!!؟؟؟؟؟ آنروز هم شیپور را وارونه فوت کردید که دیگر کار از کار گذشته و چه بسا خانواده هایی که به فساد کشیده شدند و با خیانت از هم دور می شوند ترا به قرآن مردم را اذیت نکنید از راهش وارد شوید بد بیراهه ای برای اپل و یا اپل برای ما در نظر گرفتید. متاسفیم. اشکال از هر کجا هست متخصصان پیگیری بفرمایند لطفاً.

  • سپهر
    سپهر | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    اپل گیت نشد؟

  • مرتضی
    مرتضی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    مگه نمیگفت برا امنیته اطلاعاته ؟ یعنی امنیت کاربرا رو از بین برد ؟ یا قبول کرد که تیم کوک ضر مفت زده بوده ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی