ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ Translator مایکروسافت حالا از توانایی ترجمه آفلاین برخوردار است

مایکروسافت به تازگی دو قابلیت فوق العاده کاربردی را به اپلیکیشن Translator خود اضافه کرده است. اما متأسفانه دو قابلیت جدیدی که دریافت می کنید، بستگی به پلتفرم مورد استفاده تان دارد. اندرویدی ها حالا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت به تازگی دو قابلیت فوق العاده کاربردی را به اپلیکیشن Translator خود اضافه کرده است. اما متأسفانه دو قابلیت جدیدی که دریافت می کنید، بستگی به پلتفرم مورد استفاده تان دارد.

اندرویدی ها حالا به قابلیت های آفلاین Translator دسترسی دارند. مایکروسافت با بکارگیری موتور تحت وب ترجمه خودکار اسکایپ در این اپلیکیشن مترجم، حالا برای صاحبان گجت های اندرویدی امکانی فراهم کرده تا بدون اتصال به اینترنت و نیاز به مصرف دیتا بتوانند از قابلیت های ترجمه اپ بهره بگیرند.

البته قبل استفاده از قابلیت ترجمه آفلاین، می بایست پکیج های مربوط به هر زبان را از سرورهای مایکروسافت دانلود کنید. در حال حاضر 9 پکیج شامل زبان چینی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی برای Translator آماده شده اند و طبق گزارش مایکروسافت، به زودی پکیج زبان های بیشتری به اپ مورد بحث اضافه خواهد شد.

اما کاربران iOS نیز از حالا به تکنولوژی OCR (تشخیص بصری حروف) مایکروسافت دسترسی دارند؛ فناوری تقریبا قدیمی این شرکت که از سال 2010 در موبایل های ویندوزفونی موجود بوده. با این قابلیت، Translator حالا می تواند به عنوان مثال حروف چاپی روی علائم خیابانی و منوی رستوران ها را خوانده و آنها را ترجمه نماید.

در حال حاضر، نسخه iOS اپلیکیشن از 21 زبان مهم دنیا همچون چینی، مجارستانی، روسی و ترکی پشتیبانی به عمل می آورد و در آینده زبان های بیشتری به این مجموعه اضافه خواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده که این دو قابلیت جدید را به زودی به هر دو پلتفرم iOS و اندروید می آورد تا در کنار ویندوزفون، هر سه نسخه اپ Translator به قابلیت های تشخیص حروف و ترجمه آنلاین مجهز باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Goudarz
    Goudarz | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام من الان برای اندروید آپدیت کردم به 1.3.0.58. 11 تا زبان قرار دارد ولی فارسی نیست در آپدیت های بعدی 100٪ قرار میگیرد زبان های بیشتر این امکان مثل قبلا مترجم گوگل بود که 15 تا زبان اولش بود بعد در آپدیت بعدی کلی زبان اضافه کردن.

  • amar
    amar | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام من ویندوز فون دارم
    خیلی برنامه عالی و کاربردی هست . من از روسی و انگلیسی استفاده میکنم خیلی عالی ترجمه میکنه از گوگل خیلی بهتره. البته من خیلی کم میشه متن بهش بدم ترجمه بکنه.

  • behroozbc
    behroozbc | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    من در ویندوز و ویندوز فون نسخه افلاین فارسی رو دارم خیلی هم خوب هست این هم یه مزیت برنامه های ویندوز فون .

  • ارمین
    ارمین | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    کجاش اخه خوبه رفته 5تا زبان رو افلاین گذاشته به چه درد ماها میخوره زبان جینی یا روسی یا پرتقالی اگر زبان فارسی رو میذاشت اونوقت حرفی برای گفتن بودش وقتی تو نسخه افلاین زبان فارسیو نگذاشته اصلا بدرد نمیخوره

  • مجتبی
    مجتبی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    تو ویندوز فون پکیج آفلاین فارسیش هم موجوده ، خیلی خوبه واقعا

مطالب پیشنهادی