ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

صنعت بازی سازی آمریکا در سال گذشته 23.5 میلیارد دلار درآمد داشت

یکی از مشکلاتی که در مورد آمار ارائه شده توسط گروه NPD همیشه مطرح بوده، نقص در شمارش میزان فروش بازی ها است. در واقع، NPD فقط فروش فیزیکی از طریق فروشگاه ها را بررسی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

یکی از مشکلاتی که در مورد آمار ارائه شده توسط گروه NPD همیشه مطرح بوده، نقص در شمارش میزان فروش بازی ها است. در واقع، NPD فقط فروش فیزیکی از طریق فروشگاه ها را بررسی می کند و میزان فروش دیجیتالی که روز به روز وسعت و محبوبیت بیشتری پیدا می کند را از قلم می اندازد.

اما امروز، دو سازمان و گروه ESA و NPD، بیانیه مشترکی منتشر کردند که هم بازار فیزیکی و هم بازار دیجیتالی را پوشش می دهد و برخلاف گزارش های پیشین که ماهانه بود، این بار گزارشی از سال 2015 را خواهیم خواند.

فروش فیزیکی بازی ها در سال گذشته با یک درصد کاهش به 13.13 میلیارد دلار رسید اما وقتی فروش دیجیتالی بازی ها را با آن ترکیب کنیم، شاهد پیشرفت 5 درصد از 22.4 میلیارد به 23.5 میلیارد دلار خواهیم بود.

فروش بازی ها به تنهایی (فیزیکی، دانلودی، موبایل، بسته های الحاقی و اشتراک ها) 16.5 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده که نسبت به سال پیشین با 7 درصد رشد همراه بوده است. باقی مربوط به فروش کنسول ها و سخت افزار است.

ESA مدعی شده که صنعت بازی های ویدیویی در سال 2012، مبلغ 6.2 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده آمریکا کمک کرده است و آمار مستحکم و مطمئنی پس از این تاریخ در دسترس نیست. همچنین بیان شده که اشتغال زایی در این بخش بین سال های 2009 تا 2012 با 9 درصد رشد همراه بوده، ده برابر سریع تر از بازار کار کلی کشور. در همان سال 2012، بازی سازها سالانه حقوق 95 هزار دلاری دریافت کرده اند که 5 هزار دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • خسته
    خسته | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    حدود ۸۰۰ میلیارد دلار هم بازی کرک شده پخش شد.

مطالب پیشنهادی