ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک و توییتر حمایت مستقیم خود از اپل در برابر FBI را اعلام کردند

از روز گذشته و با انتشار توییت ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، دیگر کمپانی ها و اشخاص صاحب نظر نیز در نامه ها یا توییت هایی مخصوص، حمایت شان از اپل در برابر خواسته FBI را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

از روز گذشته و با انتشار توییت ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، دیگر کمپانی ها و اشخاص صاحب نظر نیز در نامه ها یا توییت هایی مخصوص، حمایت شان از اپل در برابر خواسته FBI را اعلام داشتند. چندی پیش، تیم کوک، مدیرعامل اپل، از عموم کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی درخواست کرد تا در برابر قوانین نظارتی ایالات متحده آمریکا سکوت نکنند. گوگل، واتس اپ، کمپانی های خواهان اصلاح روش های نظارتی دولت (متشکل از مایکروسافت، یاهو و چندین شرکت نامدار دیگر) و حالا هم فیسبوک و توییتر در یک تیم، علیه FBI قرار گرفته اند.

فیسبوک در بیانیه ای نوشت: «کسانی که نقشه تروریستی ریخته، یا آن را تبلیغ و تشویق می کنند، جایگاهی در سرویس های ما ندارند. همچنین، از کار مهم و دشوار نیروهای قانونی برای امن نگه داشتن مردم تقدیر به عمل می آوریم. وقتی درخواستی قانونی از سوی مقامات دریافت کنیم، آن را اجرا می کنیم. با این حال، ما قاطعانه به مبارزه علیه تضعیف سیستم ایمنی کمپانی ها ادامه می دهیم.»

پس از فیسبوک، نوبت به جک دورسی، مدیرعامل توییتر رسید تا در پیام خود، جایگاه شرکت متبوعش را در این درگیری مشخص کند: «ما در کنار تیم کوک و اپل خواهیم ایستاد (و ممنون از او هستیم بابت رهبری اش)»

چند روزی می شود که درخواست دادگاه از اپل جریانی به راه انداخته. در جریان یک کشتار بی رحمانه، قاتل 24 ساله، 14 انسان را به قتل رساند. دولت ایالات متحده حالا از اپل می خواهد تا با ایجاد رخنه امنیتی در آیفون 5c وی، به دادگاه و FBI در حل پرونده کمک کنند اما تیم کوک در برابر این خواسته ایستادگی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • L0pht
    L0pht | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    هه فک میکنید ایجاد رخنه امنیتی تو ایفون کار سختیه ؟!
    فقط شنیدید ک اندروید باگ داره دیگ ایفون خدای امنیت هه
    ب نظرم ب جا اینکه ب خود اپل نیگفتن میرفتن سراغ دکتر مادگو و تیم لافت الان کارشون را افتاده بود ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی