ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [24 بهمن الی 1 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

چگونه خالق The Walking Dead، باعث انقلابی در رسانه های سرگرمی شد

The-Walking-Dead-wallpaper-5-1024x5761

رابرت کرکمن، شاید هنوز شخصی معروف، به عبارتی از جمله سلبریتی ها به شمار نرود، اما در آینده ای نزدیک، نام او بیشتر و بیشتر شنیده خواهد شد.

کرکمن، نویسنده سری کمیک های دنباله دار The Walking Dead است، سری ای که از سمت نهاد های گوناگون، موفق به کسب جوایز معتبری شده. در ادامه موفقیت هایش با سری کمیک The Walking Dead، کرکمن با کمک همکارانش، یک سریال تلویزیونی هم بر اساس کتاب های مصورش توسعه داد، سریالی که امروزه به پر بیننده ترین برنامه تلویزیون های کابلی تاریخ بدل گشته. و ظاهرا به دنبال هر موفقیتی که توسط او حاصل می شود، فرصت های استثنایی دیگری هم برای موفقیت در سر راه او قرار می گیرند.

هم اکنون، سریالی مضاعف بر سریال تلویزیونی واکینگ دد، با نام Fear The Walking Dead در حال ساخت است. حقوق کمیک های جدید کرکمن، Outcast، حتی پیش از این که به مرحله پرینت شدن برسند توسط Cinemax خریداری شده اند و AMC هم به دنبال این است که با اقتباس از Thief of Thieves، اثر دیگر کرکمن، سریالی تلویزیونی بسازد.

و این ها تمامی کمیک های نوشته شده توسط کرکمن نیستند که به نوبه خود درخشیدند و پای خود را به سایر رسانه ها، از جمله فیلم، سریال و بازی باز کرده اند. کرکمن، خود به صنعتی عظیم تبدیل شده.

اما با وجود تمامی موفقیت ها، کار های جور وا جور و متنوع، شرکت در حال توسعه اش و نامی که برای خود دست و پا کرده، کرکمن هنوز هم ترس از شکست احتمالی دارد. نه تنها ترس از شکست، بلکه ترس از نا امید کردن طرفداران کمیک بوک و همکارانش، سایر نویسندگان کتاب های مصور.

سال 2008 بود که کرکمن تصمیمی عجیب گرفت، تصمیمی که از سمت بسیاری، نادرست و به دور از منطق تلقی می شد. او شغل و سمت خود را در مارول، شرکت عظیم آمریکایی و خالق قهرمانانی همچون Spider-man و Iron-man رها کرد و به Images Comics، ناشر مستقل کمیک بوک پیوست.

سال ها بعد، کرکمن دلیل اتخاذ این تصمیم را توضیح داد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

سرنوشتی عجیب در انتظار جعبه مجهول؛ مایکروسافت چه در سر دارد؟

xbox_one

مهم نیست که چگونه این واقعیت را به خود بقبولانید و چگونه برای خودتان تفسیرش کنید، واضح است که مایکروسافت رقابت این نسل از کنسول های بازی را به سونی باخته.

هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در نوامبر سال 2013 به بازار عرضه شدند. از آن زمان تاکنون، سونی 36 میلیون کنسول به فروش رسانده، در حالی که تحلیلگران و بازوهای اقتصادی ناشرین بازی های ویدیویی معتقدند این رقم برای مایکروسافت بین 18 تا 20 میلیون است.

اما مایکروسافت نقشه هایی در سر دارد تا اوضاع را بر وفق مراد خود کند. چگونه؟ با تغییر دادن و نزدیک کردن نقشه تجاری اکس باکس به دیگر بخش های شرکت. خبر اخیر انتشار بازی کوانتوم بریک روی پی سی، نشانه ای دیگر برای باور این نقشه است. کوانتوم بریک یکی از پرچمداران بازی های انحصاری امسال بود و حالا دیگر حداقل در انحصار اکس باکس وان نیست و سهم اش را با ویندوز 10 شریک شده.

تحت نظارت و مدیریت ساتیا نادلا، مدیرعامل جدید، مایکروسافت به جای خارج کردن رقبای قدرتمند از بازار، سعی دارد تا با ارائه سرویس هایش روی محصولات آن ها، همانند اسب تروجان عمل کند. نه تنها کاربران اندروید و iOS عاشق سرویس های مایکروسافت هستند، بلکه حاضر اند بابت استفاده بهتر، مبلغی هم بپردازند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی ترسناک Layers of Fear؛ میراث دوریان گری

Background

در همایش E3 سال گذشته بود که کمپانی سونی برای اولین بار از بازی جدیدی به نام پروژه P.T. رونمایی کرد و اعلام نمود که دارندگان کنسول نسل هشتمی سونی می توانند دموی آزمایشی آن را به رایگان دریافت کنند. چند روز بعد از انتشار دموی آزمایشی، مشخص شد پروژه P.T. در واقع بازی جدید هیدئو کوجیما است که با همکاری گیرمو دل تورو (کارگردان شهیر هالیوودی) و نورمن ریداس (بازیگر سریال The Walking Dead) ساخته می شود.

پروژه P.T. قرار بود به عنوان دنباله ای بر سری بازی سایلنت هیل ساخته شود و کمپانی کونامی، ناشر بازی، نام سایلنت هیلز را بر آن نهاده بود. با این حال، مشکلات حقوقی به وجود آمده میان هیدئو کوجیما و کمپانی ژاپنی کونامی، سبب شد تا سایلنت هیلز هیچگاه به مرحله تولید نرسد و یکی از تراژیک ترین وقایع صنعت گیم در چند سال اخیر، رقم بخورد.

برای آن دسته از افرادی که موفق به تجربه نسخه بتای سایلنت هیلز نشدند باید گفت که به نظر می رسید این عنوان، می توانست فصلی جدید در حیات بازی های ویدیویی پیرو ژانر وحشت باز کند و المان ها و مکانیک های استفاده شده در آن، بسیار پیشرفته تر از سایر عناوین ترسناک چند سال اخیر می نمودند.

در هر حال، بازی مورد بحث هیچگاه ساخته نشد و گیمرها نیز واکنشی تند نسبت به این موضوع نشان دادند، اما میراث سایلنت هیلز همچنان باقی مانده و استودیوهای بازیسازی دیگر در تلاش اند تا با الهام از آن، تجربه ای فراموش نشدنی برای دوست داران این ژانر منحصر به فرد فراهم آورند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

پیش نمایش Far Cry Primal؛ بهشت دیوانگان

Far-Cry-Primal-Preview

شنیده اید می گویند بعضی ها گنجشک را رنگ کرده، جای قناری می فروشند؟ آدم های زیرک تری نیز وجود دارند که قورباغه را رنگ می کنند و جای بلبل به فروش می رسانند. فکر می کنید همین دو دسته وجود دارد؟ پاسخ منفی است، چون دنیای امروزی کمی معادلات را به هم زده!

در قرن بیست و یکم کمپانی هایی با تغییرات بسیار اندک نسبت به گذشته، برخی محصولاتشان را وارد بازار می کنند. یوبی سافت را می توان در دسته سوم قرار داد؛ شرکتی که هر ساله عنوانی از سری اساسینز کرید را با شباهت زیاد به قسمت های قبلی عرضه نموده و سود فراوانی نصیب خود می نماید.

پس از موفقیت های فارکرای 3، ساخت ادامه بازی دور از ذهن نبود. بدین ترتیب، دو سال پس از انتشار قسمت سوم، فارکرای 4 عرضه شد که با وجود موفقیت های گوناگون و بازخوردهای مثبت، زنگ خطری برای طرفداران محسوب می شد.

علت اصلی این امر به شباهت بازی با قسمت قبل خود باز می گشت. در آن زمان سوالی ذهن مخاطبان را درگیر کرد؛ آیا فارکرای نیز به سرنوشت اساسینز کرید دچار خواهد شد؟ یوبی سافت که تمام این انتقادات را می دید با خود فکر کرد چگونه می شود در کمترین زمان، عنوان دیگری از سری مورد بحث را عرضه نموده و در کنار سودآوری، از منجلاب تکرار بیرون بکشد.

در این لحظه ایده ای به ذهن استودیو سازنده بازی رسید؛ سفر به ما قبل تاریخ! این گونه شد که کمتر از یک سال پس از عرضه فارکرای 4، عنوان جدید سری با نام فارکرای: پرایمال معرفی گشت. حدود چند روز تا انتشار بازی مانده و در این مقاله سعی داریم نگاهی به این عنوان بیندازیم تا ببینیم آیا قسمت جدید فارکرای می تواند با خلاقیت های به کار رفته، خود را از تکرار مکررات جدا کند یا خیر.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

کنفرانس پی سی گیمینگ در E3 2016 باز هم برگزار می شود

3006027-pc

هنوز اوایل 2016 هستیم و راه درازی تا E3 2016 باقی مانده است. با این حال، شرکت ها و کمپانی های بزرگ، کم کم خود را آماده بزرگ ترین نمایش سال در لس آنجلس می کنند. پیش از این الکترونیک آرتز گفته بود که به جای تمرکز روی کنفرانس، قصد دارد نمایش های میدانی و همایش های عمومی بیشتری داشته باشد و بتسدا هم تاریخ دومین کنفرانس سالانه اش را اعلام کرد.

حالا نوبت به وبسایت پی سی گیمر و همکارانش رسیده تا تاریخ دومین PC Gaming Show را اعلام دارند. این نمایش، سال گذشته برای اولین بار در E3 2015 اجرا شد و رویدادی بود خاص پی سی گیمرها. استقبال به قدر کافی بود که گروه برگزار کننده قصد برپایی آن را در E3 2016 نیز داشته باشند.

PC Gaming Show 2016، دوشنبه 24 خرداد، ساعت 23:30 آغاز خواهد شد. با این حال، کنفرانس های مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز و یوبیسافت به رسم هر سال، یکشنبه شب آغاز خواهند شد و تا دوشنبه صبح ادامه پیدا می کنند.

مشخص نیست که نینتندو قصد رونمایی از کنسول جدید خود را در این رویداد دارد یا خیر، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قطعا مهم ترین رویداد E3 2016 رقم خواهد خورد. پی سی گیمر می گوید نمایش پیش رو از کنفرانس سال گذشته هم حتی بهتر خواهد بود و تمرکز بیشتری روی رونمایی از بازی های انحصاری و محتواهای خاص پلتفرم پی سی خواهند داشت.

مایکروسافت قصد دارد «خرید بین دو پلتفرم» را مرسوم کند

quantum-break-horizontal-key-art-ds1-670x377-constrain1

مایکروسافت بالاخره خبر عرضه کوانتوم بریک برای پی سی را هم تایید کرد. شاید تعداد انحصاری های اکس باکس وان که قرار نیست برای پی سی هم منتشر شوند انگشت شمار شده باشد. از نگاه دارندگان کنسول شاید اتفاق جالبی نباشد اما پی سی گیمرها و فیل اسپنسر نظر دیگری دارند.

نکته قابل توجه در مورد کوانتوم بریک، ویژگی منحصر به فرد خرید میان دو پلتفرم است. به این منظور که اگر بازی را روی پلتفرم اکس باکس وان پیش خرید کنید، نسخه ویندوز 10 آن را کاملا رایگان دریافت می کنید، بدون هیچ هزینه اضافی. هدیه ی دیگری که روی ورژن پیش خرید شده ارائه می شود، دو نسخه ی پیشین سری Alan Wake است.

بر اساس گفته های مدیر بخش اکس باکس، فیل اسپنسر، این روند ادامه پیدا می کند، حتی برای بازی هایی که توسط استودیوهای داخلی ساخته نشده اند. وی در پاسخ به چند کاربر توییتر گفت: «ما این را یک ویژگی پلتفرمی خواهیم کرد. فکر می کنیم برای گیمرها خوب خواهد بود.»

چندی پیش، ReCore، ساخته ی کیجی اینافونه که در E3 سال گذشته نمایش داشت نیز برای پی سی تایید شد. در همان نمایشگاه E3 2015 هم فیل اسپنسر دو بازی Gears of War: Ultimate Edition و Killer Instinct را برای عرضه روی پی سی تایید کرد. گیم اسپات نیز چند روز پیش از انتشار نسخه پی سی Gears of War 4 خبر داد. Fable Legends نیز دیگر بازی مایکروسافت است که از ویندوز 10 پشتیبانی به عمل می آورد.

اعتراض دارندگان کنسول اکس باکس وان به عرضه کوانتوم بریک برای پی سی ادامه دارد

CbDTyrBWwAAkg6T

چند روز پیش، مایکروسافت از انتشار بازی انحصاری Quantum Break روی ویندوز 10 خبر داد. کوانتوم بریک نه اولین بازی انحصاری اکس باکس وان بود که حالا روی ویندوز 10 انتشارش تایید شده و نه قرار است آخرین باشد. به همین سبب، کاربران اکس باکس وان چندان خشنود به نظر نمی رسند.

در همان ابتدای راه، بسیاری از کاربران با هجوم به اکانت توییتر فیل اسپنسر، تصمیم تیم اکس باکس مبنی بر عرضه کوانتوم بریک روی پی سی را اشتباه خوانده و قصدشان برای فروش اکس باکس وان را اعلام کردند. اما اسپنسر پاسخ هایی جالب توجه آماده کرده بود.

او در پاسخ به کاربری که گفته بود پیش خرید نسخه اکس باکس وان را به این دلیل کنسل کرده گفت: «پیش خریدت برای عنوانی که می خواستی بازی کنی را کنسل کردی، چون افراد دیگری هم حالا می توانند آن را بازی کنند؟»

اما مشاجرات ادامه پیدا می کند و اسپنسر می گوید که به دنبال ایجاد دیوار نیستند، بلکه می خواهند بهترین مکان را برای گیمرها ایجاد کنند. بنابراین ویندوز 10 نیز بخشی از این اکوسیستم خواهد شد. از سوی دیگر، افرادی چون استیون ویلیامز، شخصیت محبوب یوتوب نیز از تصمیم های اسپنسر حمایت کردند.

شاید دلیلی برای خرید اکس باکس وان پیدا نکنید و ترجیح بدهید همه چیز را روی پی سی بازی کنید. تصمیمی که احتمالا برای پی سی گیمرها منطقی باشد و در عوض اکس باکس وان، بخواهند یک پلی استیشن 4 بخرند، اما اسپنسر معتقد است که قیمت یک کامپیوتر قدرتمند به اندازه یک اکس باکس وان نیست.

با این حال، ترکیب پی سی ویندوز 10 و پلی استیشن 4 این روزها بیشتر از هر چیزی منطقی به نظر می رسد. اگر قرار نباشد انحصاری های زیادی روی سخت افزاری 350 دلاری قابل بازی باشند، چه دلیلی به خرید آن وجود دارد؟

شایعه ساخت Knack 2 قوت گرفت

knack-101813-600x170

Knack یکی از بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در زمان عرضه بود که برخلاف آنچه انتظار می رفت، چندان بازی بزرگ و قابل توجهی نشد. مارک سرنی، معمار و طراح پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا، ساخت این بازی را بر عهده داشت و بسیاری امیدوار بودند تا Knack تبدیل به Crash Bandicoot بعدی شود، اما چنین نشد.

تقریبا دو سال و چند ماه از عرضه ی این بازی می گذرد و استودیو ژاپن SCE که مسئول توسعه ی Knack بود، خبری از ساخت نسخه دوم نداده اما در رزومه یکی از کارمندان کمپانی تایوانی XPEC Entertainment حالا نام Knack 2 دیده می شود.

در این رزومه که متعلق به انیماتور سه بعدی است نوشته شده که وی از ماه مه سال 2015 کار خود را آغاز کرده و در حال تولید میان پرده ها و حرکات سه بعدی کاراکترها روی سیستم پلی استیشن 4 است. اندکی پس از اینکه رزومه وی در انجمن های NeoGAF دست به دست شد، وی به فکر پاک کردن نام بازی از پروفایل خود افتاد.

کمپانی XPEC Entertainment به صورت برون سپاری (Outsource) پروژه های شرکت های بازی سازی را انجام می دهد. برای مثال، میان پرده های فاینال فانتزی 15 را این شرکت تولید کرده. البته کمپانی مذکور تایوانی عنوان های مخصوص به خودش را هم توسعه داده.

سونی در پی بازگرداندن Crash Bandicoot است [شایعه]

crash-bandiccot

بر کسی پوشیده نیست که از ابتدای نسل هشتم تاکنون، کمپانی سونی سخت در تلاش بوده تا با نمایش Crash Bandicoot در تیزرهای تبلیغاتی و گوشه کنار صفحات اجتماعی اش، به گونه ای یاد این کاراکتر دوست داشتنی را در ذهن مخاطبانش نگاه دارد.

اما اخیرا، رندی فالک، مدیر شرکت اسباب بازی فروشی NECA در مصاحبه ای اعلام داشته که سونی شدیدا در پی تصاحب حقوق Crash Bandicoot است و می خواهد این سری بازی را به گونه ای تحت تملک خود درآورد.

کمپانی NECA رابطه نزدیکی با سونی و بسیاری از تولیدکنندگان بازی های ویدیویی و فیلم های سینمایی دارد تا متناسب محتوای تولید شده شان، اقدام به ساخت عروسک ها و لوازم جانبی این چنینی کند. بنابراین ادعای رندی فالک، مدیر کنونی شرکت مستند است. با این وجود، وی می گوید سونی در تلاش است تا Crash Bandicoot را باز گرداند، اما نمی گوید که سازندگان پلی استیشن موفق شده اند یا خیر.

چندی پیش نیز اکانت توییتر پلی استیشن خاورمیانه با انتشار تصویر Crash Bandicoot روی یک تکه کاغذ و نوشتن واژه ی «تحت تعقیب»، دوباره تنور شایعات را داغ کرد. شاون لیدن، مدیرعامل بخش سرگرمی های سونی در آمریکا نیز در آخرین حضور عمومی خود، تی شرت Crash را بر تن داشت.

اما حالا قریب به 6 سال است که هیچ عنوانی از سری Crash ساخته نشده و اگر خبر مالکیت سونی بر این عنوان حقیقت داشته باشد، قطعا هواداران پلی استیشن 4 به زودی (شاید هم در E3 2016) شاهد یک اتفاق بزرگ باشند.

کوانتوم بریک در انحصار فروشگاه ویندوز 10 باقی می ماند؛ نسخه استیم در کار نیست

quantum-break-jack-joyce-ds1-670x377-constrain

شاید مهم ترین خبر ماه فوریه تاکنون، انتشار کوانتوم بریک برای ویندوز 10 بود که توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب نموده. این عنوان که یکی از بزرگ ترین عناوین انحصاری کنسول اکس باکس وان در سال 2015 به حساب می آمد، قرار است در تاریخ 5 آوریل برابر با 17 فروردین، به صورت همزمان روی ویندوز 10 و اکس باکس وان انتشار یابد.

اما پی سی گیمرهایی که گنجینه بازی های خود را در اکانت استیم شان نگه می دارند، هیچ وقت قادر نخواهند بود تا کوانتوم بریک را در مجموعه خود داشته باشند. بنا به اظهارات آرون گرینبرگ، مدیر بخش بازاریابی بازی های اکس باکس، کوانتوم بریک در انحصار کامل استور ویندوز 10 باقی خواهد ماند و امکان انتشار آن روی استیم وجود ندارد.

گرینبرگ با در توصیف کوانتوم بریک از واژه «شاهکار» استفاده کرد و با توجه به نمایش های بازی و همچنین سابقه درخشان استودیو رمدی، هیچ بعید نیست که حق با وی باشد.

به نظر می رسد مایکروسافت با این استراتژی جدید خود نه تنها افراد بیشتری را از خرید اکس باکس وان باز می دارد، بلکه ضامن فروش بالای عناوینش روی پی سی نیز نخواهد شد. چندین سال است که پی سی گیمرها، استیم را به عنوان خانه ی جدید خود برگزیده اند و دور کردن آن ها از استیم کار ساده ای نیست، همانطور که الکترونیک آرتز با Origin تلاش کرد و چندان موفق نبود.

لارا کرافت موفق به دریافت جایزه «بهترین داستان» از انجمن نویسندگان شد

rise-of-the-tomb-raider1

شاید Rise of the Tomb Raider به چند دلیل دیده نشد. اول و مهم ترین دلیل، انحصاری بودن آن برای اکس باکس وان و دلیل عمده ی دیگر، انتشار همزمان با Fallout 4، ضربه بدی به این بازی وارد کردند. اما تمامی این موارد سبب نشد تا ارزش های این بازی نادیده گرفته شود.

در آخرین مراسم Writer's Guild Awards یا جوایز انجمن نویسندگان، بازی Rise of the Tomb Raider موفق شد تا جایزه بهترین داستان و نویسندگی را دریافت کند و رقبای قدرتمندی چون The Witcher 3: Wild Hunt و Assassin's Creed Syndicate را پشت سر گذارد.

بازی ها توسط هیئت داوران خبره ای بررسی شد و اعضای تیم نویسندگان Crystal Dynamics، توسعه دهنده بازی، هر کدام جداگانه مورد تقدیر قرار گرفتند:

  • داستان سرای ارشد: John Stafford
  • داستان سرا: Cameron Suey
  • نویسنده ارشد: Rhianna Pratchett
  • دیگر نویسنده: Philip Gelatt

سال گذشته، The Last of Us: Left Behind از ناتی داگ این جایزه را دریافت کرد، در حالی که یک بسته الحاقی برای عنوان تحسین شده ی The Last of Us محسوب می شد.

Rise of the Tomb Raider چندی پیش برای پی سی نیز منتشر شد و اگر قصد دارید روی پلی استیشن 4 آن را بازی کنیدف باید تا اواخر سال جاری منتظر بمانید.

خالق Gears of War، درخواست کوجیما برای ساخت سایلنت هیلز را رد کرده بود

cliffy-b-gears-war

کلیف بلزینسکی، یکی از مدیران بلند پایه ی پیشین اپیک گیمز و خالق سری Gears of War، اگرچه این روزها از حواشی فاصله گرفته و به دنبال ساخت بازی خودش رفته اما پس از جدایی اش از اپیک، خواهان بسیاری داشت.

یکی از علاقه مندان به همکاری با وی، هیدئو کوجیما، کارگردان شهیر ژاپنی است. کوجیما و دل تورو، دو سال پیش کار روی پروژه سایلنت هیلز را آغاز کردند و دمویی تحت نام PT نیز از آن عنوان به نمایش درآمد، اما اگر بلزینسکی علاقه نشان می داد، احتمالا تیم ساخت این بازی پر ستاره تر هم می شد.

بلزینسکی چندی پیش در توییتر خود نوشت که یک بار کوجیما به وی درخواست داده تا روی سایلنت هیل جدیدی کار کنند اما پیشنهاد وی را رد کرده. با وجود اینکه از پیشنهاد وی شگفت زده بوده، اما می دانسته که دخالت اش در این پروژه، سبب نابودی سایلنت هیل می شود.

در نهایت البته پروژه ی کوجیما نابود شد، بدون حضور کلیف بلزینسکی. هیدئو کوجیما پس از اتمام ساخت Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از کونامی خارج شد و پروژه سایلنت هیلز نیز ناتمام باقی ماند.

مایکروسافت وعده «انحصاری های واقعی» بیشتر برای اکس باکس وان می دهد

xbox_one_green_hrimage

گویا این روزها ویندوز 10 اهمیت بسیاری نزد ردموندی ها پیدا کرده و نادلا حاضر است با صرف هزینه های بخش اکس باکس، به هر نحوی که شده رقم تعداد کاربران ویندوز 10 را هم افزایش دهد. جدیدترین استراتژی این شرکت، عرضه ی بازی های انحصاری اکس باکس وان، روی استور ویندوز 10 است.

به این طریق، کاربران ویندوز (فقط و فقط ویندوز 10) قادر خواهند بود تا به صورت مشترک، عناوین متعددی که فقط روی اکس باکس وان منتشر شده را تجربه کنند. عناوینی چون کوانتوم بریک، Fable Legends و ReCore.

آرون گرینبرگ، مدیر بخش بازاریابی برند اکس باکس، در پادکست اخیر Major Nelson به دارندگان کنسول اکس باکس وان وعده داد که اگرچه تعداد قابل توجهی از انحصاری ها قرار است به پی سی هم بیایند، اما همچنان، مایکروسافت در نظر دارد تا عناوین بسیاری را در انحصار کنسول نگه دارد.

برای مثال، Halo 5: Guardians یک بازی انحصاری برای اکس باکس وان است و اگر کسی مشتاق به انجام آن باشد، حتما باید یک کنسول تهیه کند، پس هیچ راهی وجود ندارد که بتوان عناوین اصلی سری هیلو را روی پی سی تجربه کرد، حداقل حالا.

کیت های توسعه نینتندو NX برای توسعه دهندگان ارسال شده است

Nintendo-NX-ds1-670x376-constrain11 (1)

پیشتر شایعاتی شنیده شده بود، مبنی بر اینکه نینتندو در حال ارسال کیت های توسعه کنسول بازی NX برای تعداد خاصی از ناشران و تولیدکنندگان است و می دانیم که در حال حاضر، برخی بازی ها از کنسول پلی استیشن 4، در حال پورت شدن روی آن هستند.

اما اخیرا، توسعه دهنده ای که نمی خواهد نامش فاش شود می گوید که نینتندو در حال ارسال کیت های بیشتری برای توسعه دهندگان در سراسر جهان است. اگر این مسئله صحت داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که NX راه طویلی تا معرفی و عرضه به بازار ندارد.

براساس ادعای این توسعه دهنده، با در نظر گرفتن سرعت ارسال کیت های توسعه، احتمالا این کنسول که هنوز نام مشخصی هم ندارد، تا پایان سال 2016 به بازار عرضه می شود. انتشار کنسول در انتهای سال بارها توسط چندین منبع تایید شده اما هنوز کسی نمی داند چه زمانی شاهد معرفی کنسول خواهیم بود.

گفته می شود که برخلاف کنسول های نسل قبل که از لحاظ سخت افزاری، توسعه دهندگان را در تنگنا قرار می داد، NX قابلیت های بالایی دارد و ناشران شخص ثالث را به سوی خود جلب می کند. در نتیجه نینتندو می تواند علاوه بر نمایش قدرت عناوین انحصاری خود، لیست طویلی از بازی های ناشرین خارجی را هم روی کنسول خود داشته باشد.

Nintendo NX احتمالا در E3 2016 و یا شاید در مراسمی کاملا جداگانه معرفی شود و اگر خوش شانس باشیم، می توانیم تا پایان سال 2016 میلادی محصول جدید ژاپنی ها را در دست بگیریم.

فورتزا موتور اسپورت 6 و گیرز آو وار 4 هم احتمالا به جمع عناوین ویندوز 10 بپیوندند

4e07888f-574a-45b6-9c90-3b2fdf3ea117._CB317850759_

شایعات جدید حاکی از آن است که کمپانی مایکروسافت برنامه های زیادی برای گیمینگ روی پلتفرم ویندوز 10 دارد و احتمالا ورژن پی سی بازی محصوص سمیلاتور رانندگی خود، یعنی فورتزا موتور اسپورت 6، را روی ویندوز 10 و از طریق ویندوز استور عرضه خواهد کرد.

به گزارش وب سایت WPDang مایکروسافت با این استراتژی جدید می خواهد که ویندوز استور را پر از عناوین انحصاری خود کند. به گفته این وبسایت و به نقل از منابع نامشخص، علاوه بر فورتزا موتور اسپورت 6 نسخه چهارم سری بازی گیرز آو وار نیز احتمالا در کنار اکس باکس وان روی ویندوز 10 عرضه شود.

در همین حال منبع مورد بحث می گوید که همین موضوع در رابطه با بازی انحصاری Scalebound، که توسط استودیوی پلاتینیوم گیمز ساخته می شود و سال 2017 عرضه خواهد شد، صدق خواهد کرد. آن ها هم چنین اشاره کرده اند که نسخه سوم فورتزا هورایزن نیز در دستور کار قرار دارد و آن نیز روی دو پلتفرم ویندوز 10 و اکس باکس وان منتشر می شود.

مایکروسافت هفته پیش اعلام کرد که بازی Quantum Break همزمان با اکس باکس وان، روی ویندوز 10 عرضه می شود و افرادی که عنوان مورد بحث را روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت پیش خرید کنند، کپی رایگان نسخه پی سی را نیز دریافت می نمایند. بعد از انتشار این خبر، بسیاری از کاربران نسبت به سیاست جدید مایکروسافت واکنش نشان دادند و حتی پیش خرید Quantum Break را کنسل نمودند.

در هر حال، به نظر می رسد که مایکروسافت استراتژی جدیدی برای رقابت همزمان با استیم و پلی استیشن 4 پیدا کرده و می خواهد با بهره گیری از دو پلتفرم محبوب خود، بهترین تجربه گیمینگ را برای طرفداران پدید آورد. در حال حاضر عرضه بازی های Gears of War Ultimate Edition ،ReCore ،Halo Wars 2 و Killer Instinct روی ویندوز 10 به صورت رسمی تایید شده است.

توسعه Sniper Elite 4 از سوی استودیو سازنده تایید شد

142

پس از ساخت یک سه گانه نسبتا موفق که توانست به عنوان یکی از معدود بازی های تک تیراندازی خود را مطرح کند، استودی Rebellion حالا به سراغ ساخت نسخه چهارم رفته است و تا پیش از فرا رسیدن کنفرانس بازی سازان، شاهد رونمایی کامل از آن خواهیم بود.

ابتدا نام این بازی در پروفایل LinkedIn یکی از کارکنان شرکت چینی ADIA Entertainment دیده شد که در زمینه هنرهای دیجیتال فعالیت دارد و به شکل برون سپاری، پروژه های مختلف بازی سازی در سراسر جهان را انجام می دهد.

sniper_elite_4_linkedin-620x280

اما مدت زمان زیادی طول نکشید تا Rebellion، سازنده بازی در پاسخ به ایمیل وبسایت ویدیوگیمر، توسعه ی بازی را تایید کند. این استودیو در ایمیل نوشت: «سال گذشته ما دهمین سالگرد عرضه سری اسنایپر الیت و همچنین فروش 10 میلیونی آن را جشن گرفتیم، بنابراین بازی هنوز برای ما بسیار مهم است و واقعا در حال آماده شدن برای معرفی بازی بعدی مان هستیم، پس پیش از کنفرانس بازی سازان منتظر اخبار بیشتر باشید.»

نسخه های پیشین اسنایپر الیت را می توان تنها بازی محبوبی خطاب کرد که بازیکن را در نقش یک سرباز تک تیرانداز قرار می دهد و با توجه به ساخت نسخه چهارم، می توان شاهد پیشرفت بیشتر این ژانر باشیم.

کنسول جدید نینتندو از موتورهای یونیتی، فراستبایت و آنریل 4 پشتیبانی می کند [شایعه]

Nintendo-NX-ds1-670x376-constrain11 (1)

چند ماه پیش، قبل از آنکه ایواتا به سبب بیماری اش جان خود را از دست دهد، نام NX را شنیدیم؛ کنسولی که قرار است نینتندو را از وضعیت وخیمی که در حال حاضر گریبانگیرش شده نجات دهد و به اوج بازگرداند.

اما نه ایواتا و نه مدیرعامل بعدی که حالا بر سر کار آمده، هیچ علاقه ای به انتشار جزئیات و اطلاعات بیشتر در مورد این کنسول نداشته و ندارند. با این وجود بازار شایعات داغ است و از هر سو یک خبر شنیده می شود.

آخرین شایعه، مسئله پشتیبانی NX از موتورهای پرقدرت بازی سازی نسل فعلی است. آنریل انجین 4، آخرین فراستبایت الکترونیک آرتز و یونیتی، ابزارهایی هستند که هر توسعه دهنده ای می تواند با آن ها روی NX کار کند و به وسیله شان بازی بسازد.

Wii U، کنسول نسل هشتمی نینتندو اما قدرت کافی برای پشتیبانی از برخی موتورهای نام برده را ندارد. همین مسئله سبب شد تا در نسل فعلی، نینتندو از رقبایش عقب افتاده و بازار را دو دستی تقدیم سونی و مایکروسافت کند. با این اقدام، توسعه دهندگان شخص ثالث بیشتری علاقه به ساخت بازی برای کنسول نینتندو پیدا می کنند.

اخیرا نیز شایعه شده بود بازی فوق العاده خوش گرافیکی از کنسول پلی استیشن 4، روی NX پورت شده. کسی چه می داند، شاید ویچر 3 و شاید هم آخرین ماجراجویی بتمن را دوباره قرار باشد روی NX ببینیم.

با این وجود، باید ماه ها منتظر ماند تا ببینیم ژاپنی ها بالاخره چه زمانی تصمیم می گیرند تا پرده از اسرار بردارند و NX را نمایش دهند.

دامنه مشترک اکس باکس و استیم به ثبت رسید

steam-big-picture-600x338

در E3 2015، مایکروسافت و والو همکاری مشترک شان را اعلام کردند. پیش از آن نیز فیل اسپنسر در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت اشاراتی به تعامل استیم، بزرگترین شبکه مجازی پی سی گیمرها با ویندوز 10 داشت اما تا پیش از اعلام عرضه کوانتوم بریک روی پی سی، کسی مشتاق شنیدن جزئیات بیشتر این قرار داد نشده بود.

بنابر اظهارات مقامات بلندپایه ی مایکروسافت، کوانتوم بریک و احتمالا دیگر بازی های انحصاری مایکروسافت برای اکس باکس وان و ویندوز 10، هیچگاه روی استیم منتشر نخواهند شد و علاقه مندان فقط باید از طریق فروشگاه ویندوز 10 نسبت به خرید آن ها اقدام کنند.

این خبر خشم جامعه چند ده میلیونی استیم را برانگیخت. استیم حالا خانه ی پی سی گیمرها شده و هیچ قدرتی نمی تواند این مسئله را دست کم به این زودی تغییر دهد. با این حال، اخیرا دامنه ای تحت عنوان Xbox.Steampowered.com به ثبت رسیده که توجه بسیاری بر می انگیزد.

به طور عادی، Steampowered.com شما را به فروشگاه استیم منتقل می کند اما این زیر دامنه ی جدید چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ آیا ردموندی ها قصد دارند به جای ساخت رقیبی جدید برای استیم، از قدرتش برای قوی تر کردن ویندوز 10 بهره بگیرند؟

احتمالا از این طریق، اکس باکس لایو به گونه ای با استیم ارتباط خواهد یافت و شاهد یکپارچه سازی کاربران اکس باکس و ویندوز 10 تحت پرچم استیم روی پی سی خواهیم بود. هنوز البته برای قضاوت زود است و باید بیشتر منتظر ماند.

کمپانی Vivendi در پی تصاحب سهام یوبیسافت؛ فرانسوی ها مقاومت می کنند

Capture16

قدیمی ها قطعا با کمپانی Vivendi آشنایی دارند، شرکتی که سابقه خاصی در زمینه بازی سازی ندارد اما سهام دار شرکت های بزرگ بوده و از این طریق کسب سرمایه کرده است. حالا به نظر می رسد که شرکت نام برده قصد دارد اکثریت سهام شرکت فرانسوی یوبیسافت را کسب کند اما مالکین کمپانی رضایت چندانی ندارند.

پیش از این گزارش شده بود که برادران گیمو، مالکین و موسسین کمپانی هیچ علاقه ای به این اتفاق ندارند. حتی ایو گیمو، برادر ارشد و مدیرعامل یوبیسافت صراحتا بیان کرده بود شرکت را به دست افرادی که هیچ سررشته ای از بازی های ویدیویی ندارند، نمی سپرد و نمی گذارد آن ها تصمیم گیرنده باشند.

Vivendi اما حالا کمتر از 15 درصد سهام یوبیسافت را در اختیار دارد در حالی که برادران گیمو، مجموعا 9 درصد مالکیت دارند. از سوی دیگر، شرکت نام برده هنوز 11 درصد از سهام اکتیویژن-بلیزارد را هم در اختیار دارد. ایو گیمو در مصاحبه اخیر خود بیان داشت که مدیر Vivendi می خواهد با وی در مورد «همکاری های مشترک» صحبت کند.

Vivendi کمپانی مالک بلیزارد و Sierra Entertainment بود که در سال 2007 در یک همکاری مشترک، با اکتیویژن ادغام شدند. اما طی سال ها، اکتیویژن با ثروت کلانی که به دست آورد موفق شد عمده سهام خود را بازخرید کرده و خود را از بند Vivendi رها کند.

نسخه ای مخصوص از Hitman Go برای پی سی و پلی استیشن 4 به زودی عرضه می شود

Hitman-Go-Review

کمپانی ژاپنی اسکوئر انیکس به تازگی اعلام کرده بازی Hitman Go، عنوانی اسپین آف که پیش از این برایی پلتفرم های موبایل عرضه شده بود، قرار است اواخر ماه جاری میلادی روی سه پلتفرم دیگر پی سی، پلی استیشن ویتا و پلی استیشن 4 نیز منتشر شود.

اسکوئر انیکس ضمن تایید عرضه بازی اعلام نموده که Hitman Go هیچ تفاوتی با نسخه موبایل نخواهد داشت با این حال کیفیت دیداری آن افزایش یافته و محتویات جدیدی به گیم پلی اضافه شده.

این نسخه از Hitman Go که دست کمی از یک نسخه Definitive Edition ندارد، از تروفی پلاتینیوم روی کنسول های پلی استیشن و نیز قابلیت های Steamworks روی پلتفرم پی سی و استیم پشتیبانی به عمل می آورد.

قیمت Hitman Go هنوز روی پلتفرم های جدید مشخص نیست اما نسخه iOS بازی در کنار چند بسته الحاقی با قیمت 5 دلار روی اپ استور عرضه شد. در همین حال هنوز تکلیف نسخه اکس باکس وان نیز مشخص نشده و اسکوئر انیکس صحبتی در این باره به میان نیاورده است. Hitman Go در تاریخ 27 فوریه (8 اسفند) عرضه خواهد شد.

نویسنده بازی Mass Effect: Andromeda به استودیوی بانجی پیوست

massandromeda

به نظر می رسد که اخیرا کریس اِشلِرف، نویسنده بازی Mass Effect Andromeda، استودیوی BioWare را ترک کرده و به استودیوی بانجی پیوسته است. با توجه به تایید ساخت نسخه دوم بازی Destiny از سوی کمپانی اکتیویژن، به نظر می رسد که وی در حال کار روی این عنوان جدید باشد.

اشلرف چندی پیش در اکانت توییتر خود نوشت که دیگر در استودیوی بایوور مونترال و روی بازی Mass Effect: Andromeda کار نمی کند و به بانجی پیوسته است. با این حال وی اذعان داشته که در استودیوی بایوور به یکی از بهترین تجارب در دوران کاری خود دست یافته و از تمام همکاران خود متشکر است.

پروفایل اشلرف در توییتر چندی پیش آپدیت شده و نشان می دهد که وی از این پس در نقش نویسنده ارشد استودیوی بانجی فعالیت خواهد کرد؛ بنابراین تاثیر مهمی در سیاست گذاری های این استودیو ایفا خواهد کرد. بسیاری معتقد بودند که نسخه اول بازی Destiny داستان و روایت بسیار ضعیفی داشت اما حالا باید دید که با حضور اشلرف چیزی تغییر خواهد کرد یا خیر.

در نهایت باید اشاره کرد که اشلرف سابقه ای طولانی در زمینه نویسندگی برای بازی های ویدیویی دارد. وی پیش از آن که در سال 2013 به عضویت بایوور در بیاید، داستان سرایی هیلو 4 در استودیوی 343 Industries را بر عهده داشت. بازگشت او به شهر سیاتل و پیوستن به استودیوی خالق سری هیلو، مطمئنا برای اشلرف و طرفداران وی جالب خواهد بود.

مدیرعامل گیم استاپ: پلی استیشن وی آر پاییز عرضه می شود

Project-Morpheus_Sony-VR

مدیرعامل گیم اسپات اخیرا در گفتگو با Fox Business، ناخواسته از تاریخ احتمالی عرضه هدست واقعیت مجازی سونی به بازار خبر داد. پاول راینز در گفتگوی خود گفت که پاییز سال 2016، انتظار دارد تا فروشگاهش برای ارائه PlayStation VR آماده شده باشد.

مجری برنامه از راینز در مورد علاقه اش به هدست های واقعیت مجازی پرسید و وی در پاسخ گفت: «در حال حاضر برای عرضه محصولات بزرگ حوزه واقعیت مجازی آماده می شویم.» و طبیعتا منظور وی از این سه، آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر است.

گیم استاپ این روزها در حال «مذاکره» با دو کمپانی HTC و Oculus VR است تا سند جزئیات و نحوه فروش هدست های شان را از طریق استورهای زنجیره ای گیم استاپ تنظیم نماید اما وی صراحتا در مورد پلی استیشن وی آر گفت: «ما محصول سونی را پاییز امسال عرضه می کنیم.»

وبسایت Polygon نیز در ایمیلی به این شرکت در خصوص صحت گفته های مدیرعامل، جویای حقیقت شد و در پاسخ از سخنگوی شرکت شنید: «برای شفاف سازی، سونی هنوز تاریخ عرضه ای برای پلی استیشن وی آر اعلام نکرده، هر زمان که عرضه شود، از فناوری ای که بازی ها را تغییر خواهد داد شگفت زده خواهیم شد.»

اگر گفته های راینز حقیقت داشته باشند، یعنی سونی PlauStation VR را قرار است با تاخیر به بازار عرضه کند. آخرین بار، این شرکت ژاپنی اعلام داشت که هدست نام برده تا آخر بهار یا به عبارتی انتهای نیمه اول سال عرضه می شود.

ثبت نام در سرویس جدید میان پلتفرمی نینتندو آغاز شد

san-diego-mass-mario-1200

نینتندو چند ماه پیش، همزمان با نمایش بازی موبایل Miitomo، از سیستم جدیدی برای برقراری ارتباط میان کاربران خود پرده برداشت که نقش پر رنگ تر آن را احتمالا در کنسول NX شاهد خواهیم بود. حالا اما عضویت در این سرویس آغاز شده و کاربران می توانند ثبت نام انجام دهند.

عضویت در این سیستم به چندین طریق صورت می پذیرد. پیش از هر چیزی، اگر Nintendo Network ID داشته باشید از همان طریق می توانید ثبت نام نموده یا با اکانت فیسبوک، توییتر و گوگل این عمل را انجام دهید. در هر صورت، ثبت نام به صورت کاملا انتخابی هم انجام می پذیرد.

اگر به اسامی خاصی علاقه دارید و هیچ وقت فرصت نیافتید تا با آن اسامی مستعار در شبکه ای نام خود را ثبت کنید، حالا فرصت مهیا شده تا در دسته اولین افرادی باشید که اکانت جدید نینتندو را ثبت می کنند، بدون آنکه لازم باشد از اسم های عجیب و غریب استفاده کنید.

برای ثبت نام کافی است به وبسایت نینتندو مراجعه کرده و فرم ثبت نام را پر نمایید. پس از ثبت اطلاعات، ایمیل تاییدی برای شما ارسال شده که حاوی 4 رقم است. با وارد کردن این ارقام اکانت شما آماده استفاده می شود.

از جزییات اولین بسته الحاقی و سیزن پس فال آوت 4 رونمایی شد

Fallout4_DLC_Automatron01_730-600x338

کمپانی بتسدا به تازگی جزییات جدیدی از اولین بسته الحاقی بازی تحسین شده فال آوت 4 (بررسی دیجیاتو) منتشر کرده و از قمت سیزن پس آن رونمایی کرده است. بتسدا ضمن انتشار این خبر، اعلام نموده که در طرفداران فال آوت 4 در سال 2016، به محتویات اضافه ای به ارزش 60 دلار دست خواهند یافت که خود با قیمت یک بازی کامل برابر است.

در پایین اطلاعات مربوط به نخستین بسته الحاقی بازی و نیز بسته های اضافه ای که تا ماه مه عرضه خواهد شد قابل مشاهده است:

بسته الحاقی Automatron - قیمت: 10 دلار - عرضه: مارس (اسفند یا فروردین)

  • یک مکانیک مرموز، لشکری از ربات های شیطان صفت را در محیط Commonwealth رها کرده است که از جمله آن ها می توان به ربات Robobrain اشاره کرد. گیمر می تواند این ربات ها را شکار کرده و از اجزای بدنه آن ها برای ساخت ربات همراه مخصوص به خود بهره ببرد. صدها حالت مختلف برای شخصی سازی ربات در نظر گرفته و حتی می توان رنگ و صدای ربات همراه را نیز انتخاب نمود.

بسته الحاقی Wasteland Workshop - قیمت: 5 دلار - عرضه: آوریل (فروردین یا اردیبهشت)

  • به کمک بسته Wasteland Workshop می توان به طراحی و ساخت قفس های بزرگی با هدف شکار موجودات زنده پرداخت؛ از غارتگران گرفته تا حیوانات جهش یافته Deathclaw. گیمر می تواند این موجودات زندانی شده را تربیت کند و یا آن ها را برای تفریح در مقابل یکدیگر قرار دهد تا بجنگند! بسته Wasteland Workshop هم چنین امکانات شخصی سازی جدیدی برای شخصیت اصلی با خود به همراه می آورد.

بسته الحاقی Far Harbor - قیمت: 25 دلار - عرضه: مه (اردیبهشت یا خرداد)

  • پروزنده ای جدید از آژانس کارآگاهی ولنتاین سبب می شود تا گیمر به دنبال خانمی جوان بگردد و از راز کلونی وی پرده بردارد. بخش های جدیدی به نقشه اضافه می شوند و بازیکن به لوکیشن های جدیدی چون جزیره ای مرموز به نام Far Harbor دسترسی خواهد یافت؛ جزیره ای که به دلیل تشعشعات هسته ای، به جولانگاهی برای موجودات جهش یافته تبدیل شده است. بتسدا می گوید که Far Harbor بزرگترین نقشه ای است که آن ها در قالب بسته الحاقی عرضه کرده اند و پر است از ماموریت ها و انتخاب های مختلف.

سیزن پس فال آوت 4 در حال حاضر 29.99 دلار قیمت دارد و همین قیمت تا یکم ماه مارس (11 اسفند) باقی خواهد ماند. اما بعد از آن، مخاطبان برای خریداری سیزن پس، باید مبلغ 49.95 دلار را بپردازند. بنابراین فعلا بهترین موقعیت ممکن برای خریداری مجموعه کامل بسته های الحاقی فال آوت 4 به شمار می رود.

در هفته های آتی قرار است بتسدا فاز بتای محتویات الحاقی جدید را روی پلتفرم های پی سی و کنسول های نسل هشتم برگزار کند. از طریق وب سایت رسمی بتسدا می توان نسبت به ثبت نام برای این فاز بتا ثبت نام کرد. بتسدا اعلام کرده که کاربران به صورت تصادفی انتخاب می شوند و برای تجربه محتویات اضافه فاز بتا نیازی به پرداخت مبلغی بیشتر نیست.

جانشین جدید OpenGL با نام Vulkan بالاخره عرضه شد

vulkan-graphics-2016-02-17-01

رابط های نرم افزاری، بازی سازی را برای همه آسان تر می کنند و قدرت بیشتری از سخت افزار را در اختیار توسعه دهنده قرار می دهند. اما حالا، Vulkan رسما عرضه شده تا جای OpenGL را بگیرد. این استاندارد جدید به بازی ساز اجازه دسترسی به لایه های پایین تر سخت افزار را می دهد و در نتیجه از کاهش سرعت پردازنده ها جلوگیری به عمل می آورد.

گروه متن-باز Khronos که روی استاندارد وولکان کار کرده می گوید، آنچه که ساخته اند سبب کاهش مشغولیت CPU نیز شده و به طور کل عملکرد را افزایش می دهد. ورژن یک وولکان بر اساس استاندارد منتل از AMD ساخته شده؛ تکنولوژی مشابهی که روی دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان استفاده شده است.

وولکان روی پی سی، از لینوکس، ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 و کارت های گرافیکی اینتل و انویدیا پشتیبانی به عمل می آورد. هنوز در مورد کارت های AMD صحبتی به میان نیامده است. دایرکت اکس 12 در حال حاضر روی ویندوز 10 محبوبیت بالایی دارد اما وولکان روی دیگر سیستم عامل ها نیز قابلیت اجرا شدن را دارد که خود مزیتی برای آن محسوب می شود.

کمپانی هایی نظیر Adobe نیز که از OpenGL برای نرم افزارهایی چون فوتوشاپ استفاده می کردند نیز حالا می توانند به وولکان پناه آورند. در مورد دستگاه های موبایل، کوالکام امروز اعلام نمود که پردازنده اسنپدراگون 820 این شرکت با وولکان به خوبی کار می کند.

این اتفاق در نتیجه سبب می شود تا بازی های اندرویدی نیز همانند سیستم عامل iOS، با کیفیت بهتری اجرا شوند و فشار کمتری به سخت افزار بیاورند. iOS از رابط نرم افزاری Metal بهره می برد.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Need For Speed مشخص شد

2916880-nfs_gamescom_03

نسخه پی سی ریبوت بازی Need For Speed (بررسی دیجیاتو) در ابتدا قرار بود به صورت همزمان با ورژن کنسولی آن عرضه شود اما استودیوی Ghost Games در شهریور ماه اعلام نمود که پی سی گیمرها باید اندکی بیشتر صبر به خرج دهند تا بازی از مراحل بهینه سازی عبور کند.

البته تاخیر چند ماهه نید فور اسپید برای پی سی، چندان هم بی دلیل نبوده و به نظر می رسد که سازندگان بازی، اهدافی بزرگ برای این نسخه دارند. در واقع Ghost Games چندی پیش اطلاعاتی درباره این ورژن منتشر کرد که نوید عنوانی ارزشمند برای پی سی گیمرها را می داد. برای مثال بازی قرار است از رزولوشن 4K و فریم غیرثابت پشتیبانی کند.

اما کمپانی الکترونیک آرتز که انتشار بازی را برعهده دارد به تازگی سیستم مورد نیاز برای اجرا نید فور اسپید روی پی سی را اعلام نموده و باید گفت که امکان دارد برخی از کاربران با مشکلاتی در اجرای آن مواجه شوند.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا بالاتر (64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i3-4130 یا معادل آن
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2GB یا AMD Radeon HD 7850 2GB
  • فضای هارددیسک: 30 گیگابایت
  • دایرکت اکس: ورژن 11

سیستم مورد نیازی پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا بالاتر (64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5-4690 یا معادل آن
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 970 4GB یا AMD Radeon R9 290 4GB
  • فضای هارددیسک: 30 گیگابایت
  • دایرکت اکس: ورژن 11

نسخه پی سی بازی هم چنین از برخی از تجهیزات جانبی عناوین ریسینگ مانند تجهیزات سه کمپانی Logitech ،Thrustmaster و Fanatec پشتیبانی می کند. پیش از این نیز اعلام شده بود که این نسخه، از قابلیت تعویض دنده به صورت دستی بهره می برد که کاربران نسخه کنسولی فعلا از آن بی بهره اند.

بازی ریبوت نید فور اسپید در حال حاضر برای دو پلتفرم اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است. نسخه پی سی آن نیز در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) به بازار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است کاربرانی که اشتراک Origin Access را خریداری کرده باشند، می توانند از 20 اسفند به مدت محدودی بازی را به صورت رایگان دانلود و تجربه کنند.

مراسم اهدای جوایز DICE Awards برگزار شد؛ فال آوت 4 بهترین بازی سال نام گرفت

fallout_4

شب گذشته، مراسم اهدای جوایز DICE Awards همزمان با شروع به کار همایش DICE Summit 2016 برگزار شد و بهترین بازی های سال انتخاب گشتند. بازی Fallout 4 که از مدعیان اصلی جایزه «بهترین بازی سال» به شمار می رفت، با کنار زدن رقبایی چون The Witcher 3 و Metal Gear Solid V این جایزه را دریافت نمود و در مجموع، 4 جایزه مختلف به این عنوان و نیز کمپانی بتسدا تعلق گرفت.

بعد از فال آوت 4، عناوین Ori and the Blind Forest ،The Witcher 3 و Rocket League هر یک سه جایزه به خود اختصاص دادند. Rise of the Tomb Raider و Star Wars Battlefront نیز با دو جایزه، به کار خود پایان دادند.

در مراسم DICE Awards امسال، جایزه ای برای «یک عمر دستآورد هنری» تدارک دیده شده بود و به ساتورو ایواتا، مدیر سابق نینتندو که چندی پیش دار فانی را وداع گفت، تعلق گرفت. رجی فیلزامی، مدیر شعبه آمریکای نینتندو، این جایزه را از طرف خانواده ایواتا دریافت کرد و در سخنرانی خود گفت: «ایواتا همیشه خودش را در اولویت دوم قرار می داد. آقای ایواتا، تو بهترین در میان ما بودی. تو برای ما همیشه شماره یک هستی.»

در همین حال، همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، هیدئو کوجیما، خالق سری بازی Metal Gear Solid، به تالار مشاهیر آکادمی هنرهای تعاملی پیوست و اهدای این جایزه، توسط گیرمو دل تورو (کارگردان شهیر هالیوودی و یکی از دست اندرکاران پروژه سایلنت هیلز کونامی) صورت گرفت.

نکته قابل توجه این است که هیچ نماینده ای از طرف کمپانی کونامی برای دریافت جایزه «بهترین بازی ماجرایی» برای عنوان Metal Gear Solid V در مراسم حضور نداشت که توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. کونامی پیش از این هیدئو کوجیما را از دریافت جایزه در مراسم The Game Awards سال گذشته منع کرده بود و کوجیما نیز حضوری کمرنگ در همایش DICE Summit داشت.

لیست کامل برندگان مراسم DICE Awards 2016 را می توانید در پایین مشاهده نمایید:

  • بهترین بازی اکشن: Star Wars Battlefront
  • بهترین بازی مبارزه ای: Mortal Kombat X
  • بهترین بازی خانوادگی: Super Mario Maker
  • بهترین بازی موبایل: Fallout Shelter
  • بهترین دستآورد در طراحی کاراکتر: Lara Croft از بازی Rise of the Tomb Raider
  • یک عمر دستآورد هنری: ساتورو ایواتا
  • بهترین موسیقی: Ori and the Blind Forest
  • بهترین طراحی صدا: Star Wars Battlefront
  • بهترین داستان سرایی: The Witcher 3 Wild Hunt
  • بهترین دستآورد فنی: The Witcher 3 Wild Hunt
  • بهترین انیمیشن: Ori and the Blind Forest
  • بهترین کارگردانی هنری: Ori and the Blind Forest
  • بهترین بازی نقش آفرینی: Fallout 4
  • بهترین بازی استراتژیک یا شبیه ساز: Heroes of the Storm
  • جایزه تالار مشاهیر: هیدئو کوجیما
  • بهترین بازی ورزشی: Rocket League
  • بهترین بازی مسابقه ای: Forza Motorsport 6
  • بهترین دستآورد در گیم پلی آنلاین: Rocket League
  • بهترین بازی کنسول های دستی: Helldivers
  • بهترین بازی ماجرایی سال: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • جایزه ویژه اسپرایت: Rocket League
  • بهترین دستآورد در طراحی بازی: The Witcher 3: Wild Hunt
  • بهترین کارگردانی: Fallout 4
  • بهترین بازی سال: Fallout 4

گروه 3DM ادعا می کند قفل Denuvo را کرک کرده است

DENUVO

گروه شناخته شده 3DM که مدت هاست که به کرک کردن بازی های پی سی مشغول است، چندی پیش مرخصی یک ساله خود را اعلام کرد تا ضمن انتشار ندادن نسخه کرکی بازی ها، شاهد تاثیرگذاری آن روی آمار فروش بازی ها باشد.

عده بسیاری، این تاکتیک را نتیجه عدم توانایی چینی ها در برابر قفل Denuvo دانستند. قفل Denuvo هم اکنون روی بازی های بسیاری قرار گرفته که از جمله آن ها می توان به Just Cause 3 و Rise of the Tomb Raider اشاره کرد. حتی بازی های قدیمی تری نظیر FIFA 16 هم کرک نشده اند و بعید به نظر می رسد این اتفاق در آینده ای نزدیک رخ دهد.

اما حالا، Bird Sister، سخنگو و رهبر گروه در بیانیه ای اعلام کرد که دلیل مرخصی یک ساله، عدم توانایی شان در شکستن قفل نبوده و گروه 3DM همین حالا هم موفق به انجام این کار شده است اما بنا به همان اهداف پیشین، دلیلی برای انتشار آن نمی بیند.

قفل Denuvo تغییرات قابل توجهی طی سال های اخیر داشته و به ادعای توسعه دهندگانش هیچ تاثیری روی کیفیت اجرای بازی ها نمی گذارد. اجرای عالی Rise of the Tomb Raider روی پی سی گواه همین ماجرا است. با این حال، 3DM قبل تر پیش بینی کرده بود که تا دو سال آینده، کرک کردن بازی های پی سی غیر ممکن خواهد شد.

سری بازی اساسینز کرید دیگر به صورت سالانه عرضه نمی شود

AC_LineUp-copy

وقتی یوبیسافت اعلام کرد که امسال دیگر خبری از نسخه جدید اساسینز کرید نخواهد بود، جای تعجب زیادی نداشت. سری بازی اساسینز کرید بعد از نسخه دوم آن، به صورت سالانه عرضه می شود و همین موضوع سبب شده تا این فرنچایز دچار افت کیفیتی بسیار محسوس گشته و به تبع آن، فروش دلخواه ناشر فرانسوی کسب نشود.

اما به نظر می رسد که استراتژی یوبیسافت به طور کامل در قبال اساسینز کرید عوض شده و دیگر به صورت سالانه شاهد عرضه نسخه ای جدید از آن نخواهیم بود. ایو گیلمو، مدیر اجرایی کمپانی مورد بحث، اخیرا این خبر را در جلسه سرمایه گذاران اعلام کرده و گفته که تمام فرنچایزهای یوبیسافت همچنان در آینده عرضه خواهند شد، اما زبان بندی عرضه آن ها مثل سابق سفت و سخت نیست و فاصله بیشتری میان شان قرار داده شده.

گیلمو در طی این جلسه اذعان نمود: «هدف نهایی ما این نیست که یکبار دیگر به چرخه عرضه سالانه بازی بازگردیم.» در واقع این استراتژی به سازندگان بازی اجازه خواهد داد تا «وقت بیشتری صرف مکانیک های بازی کرده و آن ها را چند درجه ارتقا دهند.»

وی هم چنین افزود که استراتژی جدید، به یوبیسافت اجازه می دهد که با فاصله ای مشخص، عناوین جدید سری اساسینز کرید را عرضه کند و وقت کافی روی توسعه تمام آن ها سپری شود. در هر صورت، این خبری بسیار خوب برای طرفداران اساسینز کرید به شمار می رود و انتظار می رود که نسخه جدید این سری بازی، عملکردی بسیار بهتر نسبت به نسخه های Unity و Syndicate از خود به جای بگذارد.

اما علاوه بر اساسینز کرید، یوبیسافت درباره بازی کلان بودجه (AAA) جدیدی صحبت کرده است که قرار است خط مشی عناوینی چون For Honor ،Rainbow Six و Ghost Recon را دنبال کند. به گفته گیلمو، این عنوان جدید تمرکزی مضاعف روی بخش چند نفره خواهد داشت و البته از بخش تک نفره نیز بهره مند است.

این موضوع زمانی مطرح شد که سرمایه گذاران از گیلمو پرسید یوبیسافت در حال حاضر، چه برنامه هایی را دنبال می کند. بنابراین، اطلاعات چندانی درباره بازی جدید یوبیسافت در دست نیست و احتمالا باید تا همایش E3 2016 برای رونمایی از آن منتظر ماند.

مایکروسافت آپدیت ماه فوریه اکس باکس وان و اپلیکیشن اکس باکس ویندوز 10 را منتشر کرد

XboxLogo

کمپانی مایکروسافت به تازگی آپدیت جدیدی برای کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان خود و نیز اپلیکیشن اکس باکس روی ویندوز 10 عرضه کرده که امکانات و قابلیت های جدیدی برای دارندگان این دو پلتفرم به ارمغان می آورد. این آپدیت روز گذشته برای ویندوز 10 عرضه شد و تا پایان امروز نیز روی اکس باکس وان در دسترس قرار خواهد گرفت.

از جمله قابلیت های اجتماعی جدیدی که آپدیت اخیر روی اکس باکس وان با خود به همراه می آورد، می توان به مشاهده افراد حاضر در یک پارتی پیش از پیوستن به آن اشاره کرد. هم چنین از این پس می توان افراد حاضر در پارتی های دوستان را نیز مشاهده نمود.

علاوه بر پارتی ها، دو بخش لیدربرد و لیست دوستان نیز تغییراتی اندک به خود دیده اند. از یک سو، از این پس با کلیک روی تب My Achievements می توان آخرین آمار و ارقام مربوط به پروفایل را مشاهده کرد. از سوی دیگر نیز، دریافت اطلاعات درباره «دوستان پیشنهادی» به شکلی ساده تر صورت می گیرد.

صفحه اصلی کنسول هم یکی از بخش هاییست که دستخوش تغییراتی کوچک شده است. گیمر از این پس می تواند پین های موجود در صفحه اصلی را جا به جا کند و یا دسترسی به آن ها در حالت آفلاین را فعال سازد. در کنار این، بازی ها را هم می توان از لیست «آماده برای دانلود» حذف کرد تا از شلوغی صفحه اصلی جلوگیری به عمل آید.

اما علاوه بر اکس باکس وان، اپلیکیشن اکس باکس روی ویندوز 10 هم حالا از قابلیت های بیشتری بهره می برد که کار با آن را سهولت می بخشد. آواتار استور، یکی از بخش های جدید اپلیکیشن اکس باکس است و به مخاطب اجازه می دهد تا در هر لحظه روی اکس باکس وان، پی سی یا موبایل به این استور دسترسی داشته باشد.

به لطف قابلیت جدید «اخبار اکس باکس» نیز می توان به سرعت از آخرین اخبار مربوط به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت و عناوین آن باخبر شد. در این بخش، اخبار مربوط به عرضه بازی های جدید، مسابقات قهرمانی هیلو، آپدیت های جدید کنسول و چیزهایی از این دست مورد پوشش قرار می گیرد.

در نهایت، آپدیت جدید اکس باکس وان و اپلیکیشن اکس باکس، قابلیت هایی کوچک اما کارآمد برای مخاطبان فراهم آورده که جلوه ای تازه به رابط کاربری این دو پلتفرم می بخشند. برای مطالعه کامل تغییرات آپدیت ماه فوریه می توانید به بلاگ رسمی میجور نلسون مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    بابت اسپم ببخشید ولی مایکروسافت رام ویندوز 10 رو برای شیائومی می 4 و 5 وانپلاس 2و3 منتشر میکنه دستگاه های دیگه درآینده اضافه میشند ........

مطالب پیشنهادی