ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر شناور میتسوبیشی برای بازی های المپیک 2020 توکیو

تصویری که در بالا می بینید، هولوگرام سه بعدی جنگ ستارگان نیست، بلکه نوعی سیستم برای نمایش ویدئو در میانه ی زمین و آسمان است که کمپانی میتسوبیشی اختراع نموده و در نظر دارد آن ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

تصویری که در بالا می بینید، هولوگرام سه بعدی جنگ ستارگان نیست، بلکه نوعی سیستم برای نمایش ویدئو در میانه ی زمین و آسمان است که کمپانی میتسوبیشی اختراع نموده و در نظر دارد آن را برای بازی های المپیک سال 2020 توکیو ساخته و عرضه نماید.

کمپانی مورد بحث در طراحی این سیستم از دو نوع فناوری اپتیکال بهره گرفته: یکی از آنها دیوایس منشعب کننده ی پرتوهای نوری (beam splitter) است که وظیفه آن تفکیک نمودن فوتون ها به پرتوهای ارسالی و بازتابی خواهد بود و دیگری نیز صفحه پس-بازتابگر است و نورهایی که از جهات مختلف به آن می تابند را به سمت منبع نور منعکس می کند.

با چیدمان ذکر شده در بالا و قرار داشتن نمایشگری در زیر، همگرایی نورها موجب شکل گیری تصویر و نمایش آنها در هوا می شود.

mitsubishi-beam-splitter-2016-02-19-01

میتسوبیشی نوعی برنامه شبیه ساز ویژه نیز طراحی نموده تا به واسطه آن تعیین نماید چگونه یک تصویر در اندازه 56 اینچی و در فاصله یک متری از دستگاه انشعاب نور ساخته گردد.

یکی از اصلی ترین مشکلات این تکنولوژی این اعلام شده که مردم نمی دانند تصاویر قرار است در کجا به نمایش در بیایند و از این رو، این سیستم تعدادی تصاویر راهنما روی دیوار منتشر خواهد کرد تا مکان دقیق نمایشگر را به اطلاعشان برساند.

در آخر نیز جادارد اشاره نمائیم شرکت میتسوبیشی اعتقاد دارد این تکنولوژی برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ در مکان های عمومی یا به تصویر کشیدن عکس مردم در اندازه واقعی برای رسانه های دور کاربرد دارد. کمپانی مورد بحث در نظر دارد این فناوری را تا سال 2020 میلادی تجاری نماید اما گویا قرار است نوعی نمونه اولیه از این طرح به زودی روانه بازار بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی