ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزنیاک: جابز اگر زنده بود ایستادگی کوک در مقابل دادگاه فدرال را تحسین می کرد

یکی از بنیانگذاران اپل در مصاحبه خود با شبکه CNBC اعلام داشت که اگر استیو جابز هم زنده بود بدون شک روندی که مدیر عامل کنونی این شرکت در مقابل مراجع قانونی در پیش گرفته ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

یکی از بنیانگذاران اپل در مصاحبه خود با شبکه CNBC اعلام داشت که اگر استیو جابز هم زنده بود بدون شک روندی که مدیر عامل کنونی این شرکت در مقابل مراجع قانونی در پیش گرفته را تحسین و حمایت می نمود. تیم کوک به هیچ عنوان حاضر نیست در برابر دادگاه کوتاه بیاید و از دستورات آنها پیروی نماید.

حالا ماجرا چیست؟ اینکه دادگاه فدرال به صورت رسمی به شرکت ساکن کوپرتینو دستور داده تا موبایل آیفون 5c تروریستی به نام «سید فاروق» که با همکاری همسرش 14 نفر را در سان برناردینو به قتل رسانده و خودش نیز در حال حاضر زنده نیست را رمزگشائی نماید.

مقامات دولتی اعتقاد دارند اطلاعات بسیار ارزشمندی در رابطه با افرادی که «فاروق» و همسرش با آنها در ارتباط بوده اند در این دیوایس وجود دارد و حتی شاید آنها بتوانند فهرستی از اهداف احتمالی این تروریست ها را نیز از داخل این موبایل به دست بیاوردند. در همین راستا، دولت از اپل درخواست نموده تا نسخه ای از iOS را بسازد که به کمک آن قادر باشند آیفون فاروق را آنلاک نموده و داده های موردنیازشان را بیرون بکشند.

اما کوک اعلام کرده که چنین نرم افزاری وجود ندارد و همچنین اضافه نموده ساخت چنین پلتفرمی امنیت تمامی کاربران آیفون را به خطر خواهد انداخت زیرا ممکن است پس از طراحی و تولید، این برنامه به دست افراد ناسالم بیفتد.

بعلاوه، اپل موارد امنیتی دیگری نیز روی محصولات خود دارد که دادگاه آمریکا به صورت رسمی دستور به غیرفعال کردنشان داده است. از جمله بارزترین آنها می توان به قابلیت حذف خودکار اطلاعات از روی دستگاه اشاره نمود که در نتیجه ده بار تلاش ناموفق برای باز نمودن قفل موبایل، رخ می دهد و در نتیجه آن تمامی اطلاعات موجود در آیفون به صورت اتوماتیک پاک خواهند شد. این سرویس برای حفظ حریم خصوصی کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آنها در مقابل دست متجاوزان بسیار کاربردیست.

پیرو همین رویدادها، استیو وزنیاک به شبکه خبری یاد شده اعلام داشته: «حفظ حریم شخصی و خصوصی بودن اطلاعات کاربران برای استیو جابز ارزش بسیاری داشت و اگر زنده بود بدون شک او نیز در مقابل امریه ی دادگاه می ایستاد و خواسته های آنها را اجرا نمی نمود.» او همچنین با ایستادگی کوک در مقابل این امر بسیار موافق است و رفتار مدیر کمپانی ساکن کوپرتینو را برای اینکه خود را درگیر چنین جنگ هایی نمی کند، تحسین نموده و بیان داشته: «توسعه نوعی پلتفرم جدید برای نشان دادن درب پشتی به دادگاه موجب آسیب دیدن برند اپل خواهد شد و البته فکر هم نمی کنم هیچ نوع راه نفوذی به آیفون ها وجود داشته باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی