ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگان صنعت تکنولوژی ائتلافی برای تحقق ایده خانه های هوشمند ایجاد کردند

خانه های هوشمند یک مشکل بسیار بزرگ و مهم دارند؛ اینکه تعداد اندکی از دستگاه های موجود در این منازل می توانند با هم ارتباط برقرار کرده یا به اصطلاح صحبت کنند. از طرف دیگر، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

خانه های هوشمند یک مشکل بسیار بزرگ و مهم دارند؛ اینکه تعداد اندکی از دستگاه های موجود در این منازل می توانند با هم ارتباط برقرار کرده یا به اصطلاح صحبت کنند.

از طرف دیگر، این روزها پروتکل های ارتباطی مختلفی در بازار مورد استفاده قرار می گیرند و شرکت ها نیز هر کدام دست به ایجاد اکوسیستم های اختصاصی خود می زنند که در آنها، تنها لوازم تولیدی همان شرکت امکان برقراری ارتباط با هم دارند و از این طریق قصد دارند نوعی انحصار را ایجاد نمایند.همین مساله باعث می شود که کاربران برای تحقق ایده خانه های هوشمند مجبور به استفاده از اپلیکیشن های متعدد باشند. بنابراین، برخی از بزرگان صنعت تکنولوژی امید دارند که با ایجاد نوعی ائتلاف برای خانه های هوشمند که تحت عنوان بنیاد ارتباط باز (Open Connectivity Foundation) از آن یاد می کنند این تفرقه را از میان بردارند.

این ائتلاف از شرکت هایی نظیر مایکروسافت، اینتل، سامسونگ، کوالکام، سیسکو، GE Digital و بسیاری دیگر تشکیل شده است و هدف آن ایجاد پروتکل های اپن سورسی است که هر تولید کننده می تواند در داخل محصولاتش به کار بگیرد. ائتلاف بنیاد ارتباط باز امید دارد که این امر فارغ از نوع چیپست یک دستگاه یا سیستم عامل آن عملیاتی گردد.

این ائتلاف همچنین می خواهد اطمینان پیدا کند هر شرکتی که قصد تولید دستگاه های اینترنت اشیاء را دارد بتواند از پروتکل های آن برای اتصال به دستگاه های عرضه شده توسط شرکت های بزرگ بهره بگیرد.

هدف تعیین شده البته بسیار بزرگ و آرمانی است و متاسفانه برخی از بازیگران کلیدی این صنعت را کم دارد که از آن جمله می توان به گوگل، اپل، فیلیپس و WeMo اشاره نمود.

هوم کیت اپل نیز همین کار را انجام می دهد اما لازم است که تولید کنندگان از چیپست های ایمن منتخب همراه با آن استفاده نمایند و البته نکته مهم دیگر اینکه این دستگاه صرفا با محصولات مبتنی بر iOS سازگاری دارد.

محصول گوگل با نام Brillo و پروتکل ارتباطی آن موسوم به Weave هم (که طی همکاری آن با اینتل و کوالکام ارائه شد) هنوز وارد مرحله عرضه عمومی نشده اند و این شرکت همچنان از توسعه دهندگان درخواست می کند که آنها را امتحان کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی