ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«دی اس» سوغات فرانسه برای بازگشت به بازار خودرو آمریکا

صنعت خودرو فرانسه از شرایط خاصی در سطح جهانی برخوردار است. رنو و پژو به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو در اروپا حداقل تا قبل از جنگ جهانی دوم از شرایط مناسبی در بازار ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

صنعت خودرو فرانسه از شرایط خاصی در سطح جهانی برخوردار است. رنو و پژو به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو در اروپا حداقل تا قبل از جنگ جهانی دوم از شرایط مناسبی در بازار خودرو آمریکا برخوردار بودند و مدل های لوکس و بزرگی را به آمریکا صادر می کردند.

اما پس از جنگ جهانی دوم و با تضعیف زیر ساخت های اقتصادی اروپا و تغییر نیاز بازار این منطقه، این دو خودرو ساز نیز به ساخت مدل های کوچک و اقتصادی برای ساکنان قاره سبز روی آوردند و به تدریج از ساخت خودروهای مورد نظر مشتریان آمریکایی باز ماندند.

DS-11

برخی پیچیدگی های فنی و عدم توجیه اقتصادی برای ساخت خودروهای سایز بزرگ و اختصاصی برای خریداران آمریکایی در کنار ظهور رقبای قدری چون فولکس واگن، هوندا و تویوتا نیز به تدریج باعث شد تا فرانسوی ها عطای حضور در بازار رقابتی و متفاوت آمریکا را به لقایش ببخشند.

حالا اما سال هاست که خودروهای پژو و سیتروئن (PSA) در آمریکا عرضه نمی شوند و رنو نیز تنها به لطف شریک اقتصادیش یعنی نیسان، می تواند از منافع بازار بزرگ آمریکای شمالی بهره مند شود.

DS-2

با این حال حدود 1.5 سال است که پژو سیتروئن با تغییر استراتژی خود به ارائه محصولی متفاوت و لوکس تحت برند DS روی آورده و حالا قصد دارد تا این محصول را در 200 شهر مطرح جهان عرضه کند که شامل شهرهای آمریکایی نیز می شود.

به گفته اریک اوپوند، مدیر ازشد توسعه برند DS، این کمپانی قصد ندارد به شکلی ناگهانی در بازار خودرو آمریکا وارد شود، بلکه توسعه قدم به قدم و نقش آفرینی به عنوان یک خودرو ویژه با کیفیت و امکانات متفاوت، هدف DS در بازار خودروهای لوکس خواهد بود.

DS-5

گفتنی است که 200 شهر مورد نظر DS شامل تهران هم می شود و این برند به عنوان شاخه لوکس PSA چند هفته ایست که نمایشگاه مرکزی خود در تهران را نیز افتتاح کرده است و دو محصول DS5 و DS6 را با قیمت حدودی 200 الی 217 میلیون تومان عرضه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • xan
    xan | ۱ اسفند ۱۳۹۴

    اگه یه دونه گرفتن من خودمو دار میزنم !

مطالب پیشنهادی