ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی Hi-Fi Plus را معرفی کرد؛ افزونه اسمارت فون G5 برای علاقه مندان به موزیک

بالاخره انتظارات به پایان رسید و دقایقی پیش، ال جی طی کنفرانسی در نمایشگاه MWC از پرچمدار جدیدش G5 پرده برداشت. اسمارت فون جدید کمپانی کره ای به غیر از ارائه یک سخت افزار قدرتمند، مفهوم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۰

بالاخره انتظارات به پایان رسید و دقایقی پیش، ال جی طی کنفرانسی در نمایشگاه MWC از پرچمدار جدیدش G5 پرده برداشت. اسمارت فون جدید کمپانی کره ای به غیر از ارائه یک سخت افزار قدرتمند، مفهوم جدیدی هم ارائه کرده که نه می توان آن را قدیمی و نه جدید به شمار آورد: افزونه های الحاقی.

ال جی با پشتیبانی از افزونه های الحاقی در مدل G5، سنتی را احیا کرده که تقریبا ده سال از آن در گجت های هوشمند و قابل حمل خبری نبود. مضاف بر ارائه ماژولی جهت کنترل دوربین، ال جی با کمپانی Bang & Olufsen برای ساخت ماژول دیگری تحت عنوان Hi-Fi Plus همکاری کرده که می تواند امکان پخش صدا با کیفیتی عالی را برای ال جی جی 5 به ارمغان بیاورد.

مثل ماژول های دیگر، Hi-Fi Plus هم به قسمت انتهایی بدنه جی 5 متصل می شود: کافیست قسمت حاشیه ای پایین دستگاه را باز کرده و آن را به همراه باتری بیرون بیاورید، سپس آن را جایگزین ماژول Hi-Fi Plus کرده و مجددا به انتهای دستگاه متصل کنید.

با این کار قسمت فلزی انتهای بدنه جی 5 با ماژول سیاه رنگ و مات Hi-Fi Plus جایگزین شده و همچنین به جای لوگوی ال جی، لوگوی B&O را در انتهای این اسمارت فون خواهید دید. تغییر دیگر اینکه با نصب این افزونه، حدودا 1.8 اینچ به طول دستگاه اضافه می گردد.

bo-sound-module-4

در ساختار ماژول Hi-Fi Plus به غیر از درگاه USB-C و بلندگو، یک جک 3.5 میلی متری هدفون نیز مشاهده می شود. ماژول مورد بحث از قابلیت استریم دیجیتال فایل های صوتی HD برخوردار بوده و می تواند آنها را با بیت ریت های پایین از کلیه منابع دریافت و با کیفیتی بالاتر پخش نماید.

همچنین جک هدفون این ماژول می تواند صداهای 32-بیتی را با حداکثر کیفیت پخش کند، البته برای تشخیص تفاوت ها و سنجش کیفیت خروجی لازم است حتما از یک جفت هدفون با کیفیت استفاده نمایید.

جالب اینجاست که بنابر گفته ال جی، از ماژول Hi-Fi Plus می توان در دستگاه های دیگر هم بهره گرفت، هر چند که نحوه اتصالش به آنها همانند اسمارت فون پرچمدار ال جی نخواهد بود. دستگاه های اندرویدی، آیفون و آیپد و رایانه های مک می توانند با استفاده از یک تبدیل مخصوص (که انتهای باز افزونه را می پوشاند) با Hi-Fi Plus سازگار شوند.

هنوز قضاوت در مورد نحوه عمل و کیفیت خروجی افزونه Hi-Fi Plus ال جی و B&O کمی زود است، با این وجود شکی نیست که ایده، ایده جالبی است و باید نسبت به پتانسیل بسیار خوب این محصول در پخش صداهایی با کیفیت بالا امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مسعود سلامت
    مسعود سلامت | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    همه محصولات معرفی شده رو باید جداگانه خریداری کرد

  • s.s.b
    s.s.b | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    تو جعبه هست ؟ یا اینکه باید جدا بخری همین سوالو در مورد CAM Plus هم دارم

مطالب پیشنهادی