ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو فناوری شارژ بی سیم VOOC را در MWC معرفی می کند [شایعه]

شرکت Oppo عموما برای نوآوری ها و ابتکاراتی که در حوزه موبایل ارائه می دهد به عنوان یکی از بهترین های این عرصه به شمار می رود. یکی از جدیدترین خلاقیت های این کمپانی چینی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

شرکت Oppo عموما برای نوآوری ها و ابتکاراتی که در حوزه موبایل ارائه می دهد به عنوان یکی از بهترین های این عرصه به شمار می رود. یکی از جدیدترین خلاقیت های این کمپانی چینی استفاده از فناوری شارژ سریع VOOC است که با بقیه مدل های رده ی بالای خود تفاوت شایانی دارد.

اوپو با تکیه بر این اصل که بیشتر اسمارت فون ها مشکل شارژ در کوتاه ترین زمان ممکن و میزان عمر باتری را دارند، بیشتر تمرکز خود را روی این مسئله گذاشته و محصولی کاربردی در زمینه ی آن عرضه کرده است.

این شرکت چینی در پوستری که امروز منتشر نموده از معرفی جدیدترین نسل فناوری VOOC در روز سه شنبه، چهارم اسفند ماه در کنگره جهانی موبایل خبر داده و احتمال دارد در این تاریخ با معرفی سیستم شارژ بی سیم و بسیار پرسرعت خود، موجب تعجب همگان گردد.

در حال حاضر، سیستم های شارژ بی سیم به دلایل مختلفی همانند داغ کردن، استهلاک باتری و فاصله میان دستگاه و منبع شارژ، سرعت چندان مناسبی ندارند؛ به طور مثال، گلکسی اس 6 سامسونگ از صفر تا 100 در صد را با کابل در عرض 1.48 ساعت پر می کند، در حالیکه در حالت بی سیم همین روند در عرض 3.01 ساعت صورت می پذیرد - یعنی دو برابر بیشتر.

بعلاوه، صفحه های شارژ وایرلس مشکلات دیگری نیز دارند، مثلا هنگام شارژ نمی توان موبایل را جا به جا نموده و به فاصله های دور برد. البته شرکت های مختلف درصدد رفع این اشکال هستند و به طور مثال، گفته می شود شاید اپل نیز آیفون بعدی خود را با امکان شارژ بی سیم در فضائی گسترده تر و پشتیبانی از فاصله ی حداکثر یک متری عرضه نماید.

اما با تمامی این تفاسیر، اگر شایعات و گمانه زنی ها درست باشند، شرکت چینی Oppo در این زمینه پیش دستی کرده و به ادعای خودش هر دو معضل یاد شده را در فناوری تولیدی جدید خود برطرف نموده است. اما برای آگاهی از درستی این حرف ها باید تا دو روز دیگر منتظر باشیم تا کمپانی مورد بحث آن را به صورت رسمی در کنگره جهانی موبایل در بارسلون معرفی نموده و ببینیم این تکنولوژی دقیقا چیست و در عرض چند ساعت و در چه فاصله ای قادر است موبایل ها را شارژ کند.

oppovooc

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی