ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند ویندوزی HP Elite X3 با لوازم جانبی ویژه و بسیار کارا عرضه خواهد شد

همانطوری که هفته پیش در دیجیاتو نوشتیم هواداران ویندوز موبایل می بایست همین روزها منتظر معرفی یک تلفن هوشمند مبتنی بر این پلتفرم از سوی HP باشند؛ اسمارت فونی که طبق شایعات نام HP Elite X3 ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

همانطوری که هفته پیش در دیجیاتو نوشتیم هواداران ویندوز موبایل می بایست همین روزها منتظر معرفی یک تلفن هوشمند مبتنی بر این پلتفرم از سوی HP باشند؛ اسمارت فونی که طبق شایعات نام HP Elite X3 را یدک می کشد.

دستگاه مورد بحث اولین بار در ماه دسامبر و در پایگاه داده یکی از ابزارهای بنچ مارک گیری رویت شد و از آن زمان مطلع گشتیم که با موبایلی دارای نمایشگر ۶ اینچی و رزولوشن QHD مواجه هستیم. ضمناً اخبار پیشین می افزایند پرچمدار توسعه یافته بر اساس ویندوز ۱۰ موبایل توسط اچ پی به چیپست چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ در کنار پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز است.

این دستگاه ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی خواهد داشت و از کارت های حافظه میکرو SD تا ظرفیت ۲ ترابایت نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد. در بخش پشتی دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده و قسمت جلویی هم از دوربینی ۸ مگاپیکسلی میزبانی به عمل می آورد.

از سایر مشخصه های اصلی HP Elite X3 نیز می بایست به پشتیبانی از استاندارد IP67، حسگر اثر انگشت و اسکنر عنبیه چشم اشاره کرد. ناگفته نماند که پرچمدار مورد اشاره بر حسب مدارک موجود قادر است به مدت نیم ساعت در عمق ۰.۹۷ متری آب دوام بیاورد و ضمناً با سقوط از ارتفاع ۱.۲ متری نیز برای آن مشکل خاصی رخ نخواهد داد.

HP برای موبایل مذکور یک پورت USB-C‌ و یک کانکتور ۵ پین جهت بهره گیری از قاب های محافظ دارای باتری اضافی و اتصال به دستگاه های ویژه خواندن کارت های اعتباری در نظر گرفته است. اسمارت فون یاد شده دو درگاه سیم کارت دارد و مجهز به یک مودم LTE دسته شش نیز هست.

اما خبر جدید در مورد پرچمدار ویندوزی که در بالا به آن پرداختیم چیست؟ گفته می شود این پرچمدار دارای نوعی لوازم جانبی با نام «Mobile Extender» است که به آن قابلیت هایی همچون یک لپ تاپ می بخشد. ابزار یاد شده نمایشگری ۱۲.۵ اینچی و یک باتری جداگانه داخلی دارد و از طریق پورت USB-C یا Mircast با دیوایس ارتباط برقرا می کند.

برای کسانی که می خواهند از HP Elite X3 با کمترین جا به جایی در محل کار یا خانه شان استفاده کنند موبایل به صورت باندل با ابزاری به نام «Desk Dock» ارائه خواهد شد که به آن یک پورت USB-C، دو پورت USB 3، یک درگاه دیسپلی پورت و یک پورت اترنت می افزاید.

انتظار می رود دستاورد جدید اچ پی طی روزهای آینده و در جریان کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی رونمایی شود ولی طبق شنیده ها برای عرضه ی آن به بازار می بایست تا اواسط تابستان آتی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • bahmanbs
    bahmanbs | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    چرا ننوشتید که میتونه نرم افزار های دسکتاپ رو اجرا کنه؟ واقعا اجرای نرم افزار های دسکتاپ مهم نیست؟ دسترسی به ۳۰ میلیون اپلیکیشن چیز کوچکی به حساب میاد؟

    دوستان این گوشی با استفاده از ابزار جدیدی که داره میتونه نرم افزار های دشکتاپ رو کامل اجرا کنه

    • امیر
      امیر | ۲ اسفند ۱۳۹۴

      واقعا به چه دردت میخوره برنامه دسکتاپ رو اجرا کنه؟
      برنامه های بدردبخور دسکتاپ پردازنده قوی میخوان
      روی این اعصاب خورد کنه فقط
      برنامه های کوچیک هم همون یونیورسال ها خیلی بهترن
      تبیلغ بیخودی میکنی!

  • RZ@
    RZ@ | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    اوووووف بابا خیلی توپه اینکه کاش بیاد بازار ایران ... خدااااااااااااااااسسسسسسسسسس

  • farshad
    farshad | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    دقیقا چیزیه که ۱۱ سال منتظرش بودم ...

مطالب پیشنهادی