ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر توانست از فیس بوک پیشی بگیرد؛ البته فقط در کشور ژاپن

بیشتر مردم جهان برای سرگرم شدن در دنیای مجازی به سراغ شبکه اجتماعی فیس بوک می روند زیرا امکانات آن بسیار بیشتر و بهتر از نمونه های مشابه است. اما در طول سال های اخیر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

بیشتر مردم جهان برای سرگرم شدن در دنیای مجازی به سراغ شبکه اجتماعی فیس بوک می روند زیرا امکانات آن بسیار بیشتر و بهتر از نمونه های مشابه است. اما در طول سال های اخیر این گرایش در ژاپن تا اندازه ای فرق کرده؛ به این صورت که اکنون چشم بادامی های سرزمین آفتاب تابان توئیتر و ارسال های پست های حداکثر 140 کلمه ای را به دنیای وسیع شبکه اجتماعی یاد شده ترجیح می دهند.

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، شبکه توئیتر در ژاپن با سرعت بسیار بالائی در حال رشد است به گونه ای که در حال حاضر 10 میلیون کاربر فعال در این کشور دارد.

توئیتر در هفته گذشته اعلام نمود در انتهای سال 2015 میلادی حدود 35 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته و این در حالیست که فیس بوک در همان زمان فقط 25 میلیون عضو فعال داشته است.

«شیلاش رائو»، مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین و مارکت های نوظهور در این رابطه اظهار داشته: «ما در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد رشد تقریبا 5 برابری تعداد کاربران بوده ایم».

در این راستا بد نیست بدانید در سال 2011 میلادی ژاپن کمتر از 7 میلیون عضو توئیتر داشته و همچنین جا دارد اشاره نمائیم، اعضای آمریکائی این شبکه اجتماعی در انتهای سال گذشته ی میلادی با یک میلیون ریزش مواجه بوده اند.

شاید در ظاهر فیس بوک و توئیتر رقیب یکدیگر به شمار نروند اما از نظر کسب درآمد به شدت به هم رقابت می کنند. در 2015 حدود 35 درصد از عایدی توئیتر را بازارهای بین المللی رقم زده بودند که مبلغی معادل 247 میلیون دلار بود. این رقم 51 درصد رشد این شبکه را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

برای هر دو شبکه اجتماعی یاد شده رشد در کشورهای دیگر بسیار حائز اهمیت است اما برای ادامه موفقیت خود در سرزمین هایی همانند ژاپن باید خلاقیت و ابتکارات بیشتری به خرج بدهند زیرا در حال حاضر شبکه هایی همانند لاین در این کشور بالغ بر 50 میلیون کاربر فعال دارد که معادل 40 درصد از کل جمعیت ژاپن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی