ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به ماژول های CAM Plus و Bang & Olufsen DAC موبایل G5

امروز شرکت LG از پرچمدار جدید خود در سال ۲۰۱۶ و جانشین G4 سال پیش، یعنی G5 رونمایی کرد. همانطور که انتظار می رفت، موبایل جدید LG پیشرفت های خوبی داشته است از جمله اضافه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۴

امروز شرکت LG از پرچمدار جدید خود در سال ۲۰۱۶ و جانشین G4 سال پیش، یعنی G5 رونمایی کرد. همانطور که انتظار می رفت، موبایل جدید LG پیشرفت های خوبی داشته است از جمله اضافه شدن سنسور اثر انگشت و بهره گیری از پردازنده ی قدرتمند Snapdragon 820. آن دسته از کسانی که اطلاعات لو رفته از مشخصات این تلفن هوشمند را دنبال کرده اند بدون شک دوست دارند درباره ی ویژگی مجیک اسلات این گوشی بیشتر بدانند. دو نمونه از جالب ترین ماژول های ارتقای G5 که طی MWC 2016 معرفی شده اند ماژول CAM Plus ال جی و ماژول صدایی است که با کمک Bang & Olufsen توسعه یافته است.

بدنه ی موبایل G5 ال جی از طراحی یکپارچه ی فلزی بهره می برد اما سطح پایینی آن از باقی بدنه بیرون می آید و می توان از این طریق باطری آن را جایگزین و یا آن را به یکی از لوازم جانبی دیگری که عرضه شده مجهز کرد. این راه خوبی برای حصول اطمینان از این موضوع است که کاربر می تواند دستگاه خود را به دلخواه ارتقا دهد؛ بدون آنکه کیفیت کلی ساخت تحت تأثیر قرار بگیرد. آنگونه که تا الان مشخص شده، ویژگی مجیک اسلات G5 از پورت نوع C برای اتصال سریع با اندروید بهره می گیرد و بسته به ظاهر و جنس ماژول، ظاهر و جنس کل دستگاه را دستخوش تغییر می کند.

LG-G5-BO-DAC-Magic-Slot-AH-03-1600x1067

ال جی مدتی هست که این ویژگی G5 را تبلیغ می کند، اما ماژول  Bang & Olufsen DAC، به علاوه ی ویژگی Hi-Fi Plus به طور قطع برای کسانی که به دنبال کیفیت بهتر صدا هستند جذاب خواهد بود. این ماژول کمی برآمدگی کلی موبایل را بیشتر می کند اما DAC ۳۲ بیتی آن از DSD و آپ سمپلینگ فایل های ۱۶ بیتی استاندارد پشتیبانی می کند. ابعاد خود این قسمت ۷۳.۹ در ۴۳.۸۵ در ۷.۴ میلیمتر است و حدود ۲۴ گرم وزن دارد و در کنار بلندگو، یک میکروفون نیز به دستگاه شما اضافه می کند اما به نظر نمی رسد باتری اضافی به دستگاه بیفزاید.

LG-G5-BO-DAC-Magic-Slot-AH-05

LG-G5-BO-DAC-Magic-Slot-AH-01

LG-G5-BO-DAC-Magic-Slot-AH-02

LG-G5-BO-DAC-Magic-Slot-AH-04

اما از طرف دیگر CAM Plus یک باتری ۱۱۰۰ میلی آمپری دیگر به G5 اضافه می کند و باعث می شود باتری دستگاه در کل به ۴۰۰۰ میلی آمپر برسد که چیزی در حدود ۱۵ درصد به عمر استفاده ی آن می افزاید.

LG-G5-Hands-On-MWC-AH-14-1600x1067

مشخص است که ماژول یاد شده برجستگی بیشتری به دستگاه می دهد، اما باعث می شود حس موبایل شما بیشتر از یک تلفن هوشمند، به یک دوربین شبیه باشد. این ماژول نیز حدود ۲۵ گرم به وزن دستگاه می افزاید و ابعاد آن ۷۳.۹ در ۶۱.۴ در ۱۵.۹ میلیمتر است. این قسمت یک دکمه ی دو مرحله ای برای دوربین، دکمه ای برای زوم، دکمه ی ضبط ویدیو، و یک چراغ LED برای نشان دادن حالت ضبط دارد. به نظر می رسد کل این پکیج کماکان از دوربین استاندارد G5 استفاده می کند، اما ایده ی اصلی این است که تجربه ی استفاده از آن کاربردی تر شود.

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-04

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-01

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-02

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-03

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-08

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-07

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-06

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-09

LG-G5-CAM-Plus-Magic-Slot-AH-05

LG-G5-Hands-On-MWC-AH-15

قیمت این ماژول ها و تاریخ عرضه ی آنها هنوز مشخص نیست. گرچه اگر عرضه ی آنها با خود G5 هم زمان باشد هم نباید باعث تعجب کسی شود. یک DAC اکسترنال برای اندروید چیز تازه ای نیست؛ دکمه های اضافی ماژول CAM Plus نیز همینطور. اما نحوه ی ادغام آنها با خود موبایل تازگی دارد. این می تواند نقطه ی قوت بزرگی برای فروش G5 در برابر گلکسی S7 باشد که به نسبت G5 در مجموع با ارتقای کمتری همراه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ُShahrokh
    ُShahrokh | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    شدیدا منتظر این گوشی و ویژگیهای خاصشم .
    به شخصه تا حالا اینقدر علاقه مند و مشتاق به داشتن و استفاده از گوشی خاص و مشخصی نداشتم ولی ال جی من رو تحت تاثیر قرار داده

  • mehran
    mehran | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی جالبه

  • new
    new | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    به قسمت پایینش میشه یه کیبورد فیزیکی هم اضافه البته برای کسایی که دوست دارن

مطالب پیشنهادی