ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

LG G5
تکنولوژی

پنچ ویژگی هیجان انگیز LG G5

اگر از حق نگذریم، وقتی هر سال به روز شروع کنگره جهانی موبایل در بارسلون می رسیم، هیچ رویدادی به اندازه مراسم معرفی اسمارت فون های پرچمدار سامسونگ نمی تواند توجه عموم را به خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۷

اگر از حق نگذریم، وقتی هر سال به روز شروع کنگره جهانی موبایل در بارسلون می رسیم، هیچ رویدادی به اندازه مراسم معرفی اسمارت فون های پرچمدار سامسونگ نمی تواند توجه عموم را به خود جلب کند.

اگر به چند سال اخیر نگاهی بیاندازیم، همواره این سامسونگ بوده که در این زمان همه هیاهوها را به خود و نورچشمی جدیدش معطوف می کرده است.

اما امسال شاید وضع کمی متفاوت باشد. اگر تمام لو رفتن ها و افشا شدن ها را در نظر بگیریم، می شود گفت که امسال کهکشانی های سامسونگ، دست کم فعلاً در زمینه ایجاد شور و هیجان، هماورد قدری چون LG G5 را در برابر خود می بینند. اسمارت فونی که توانست با ارائه ویژگی هایی جذاب نگاه های بسیاری را به سمت خود برگرداند.

مهمتر از هر چیز، G5 را می توان بزرگ ترین پیشرفت LG در چند سال اخیر در نظر گرفت. بسیاری این اسمارت فون را اصیل ترین پرچمدار سال های اخیر می دانند. قصد داریم در این مطلب به پنج ویژگی برجسته که G5 را به این جایگاه رسانده است بپردازیم.

بنده فلزی

LG این اواخر بین متریال درجه یک و پلاستیک سرگردان بود، برعکس سامسونگ که تا همین سال قبل دو دستی به پلاستیک چسبیده بود و هیچ تلاشی برای ارتقای کیفیت موبایل هایش نمی کرد. اما آنها هم بالاخره سر عقل آمدند و در تولید گلکسی S6 به سراغ شیشه و آلومینیوم رفتند.

دیگر رقیب کره ای نیز سرانجام برای پرچمدار ۲۰۱۶ خود بدنه ای فلزی و با کیفیت را تدارک دیده است. فلز یکپارچه به کار رفته در G5 به راحتی آن را در سطح پرچمداران سامسونگ و اپل قرار می دهد.

باتری قابل تعویض

استفاده از شیشه و فلز چه در گلکسی ها و چه در آیفون ها یک ضرر بزرگ به همراه داشت؛ حذف قابلیت تعویض باتری. بسیاری از کاربران این دو غول دنیای تکنولوژی را از این بابت مورد شماتت قرار می دهند، اما تا به امروز که آنها توجهی به این درخواست ها نداشته اند. اگر این قابلیت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، خوب حالا یک گزینه جدید پیش رو خود دارید.

LG G5 صاحب یک باتری بزرگ ۲۸۰۰ میلی آمپری است که به راحتی یک روز کامل شما را همراهی می کند، اما اگر به توان بیشتری نیاز دارید، می توانید در چند ثانیه آن را با یک باتری پر جایگزین کنید.

اسلات توسعه

این ویژگی شاید بدیع ترین نوآوری LG G5 به شمار بیاید، چراکه هیچ کدام از پرچمداران امسال دارای چنین قابلیتی نیستند. اسلات توسعه این اسمارت فون به کاربران اجازه می دهد که با خریداری لوازم جانبی متنوع و منحصر به فرد، در چشم برهم زدنی کاربری های جدیدی را به تلفن هوشمند خود بیافزایند.

شرکت کره ای در مراسم خود روی دو مورد از این لوازم جانبی تاکید بیشتری داشت؛ اولی CAM Plus بود؛ یک ابزار جانبی مرتبط با دوربین که قرار است «راحتی در دست گرفتن و کنترل یک DSLR» را برای G5 به ارمغان بیاورد. این ابزار می تواند امکان فوکوس خودکار، قفل ISO و دکمه فیزیکی برای شاتر و زوم را به همراه یک باتری اضافه ۱۲۰۰ میلی آمپری به این اسمارت فون بیافزاید.

مورد دوم هم Hi-Fi Plus ساخته B&O Play بود؛ ابزاری که موبایل G5 را به یک پخش کننده موسیقی Hi-Fi با پشتیبانی از فایل هایی ۳۲ بیتی با نرخ پخش ۳84 KHz تبدیل می‌کند.

قدرت پردازشی

گرچه مشخصات سخت افزاری این پرچمدار کره ای از آنچه به عنوان استاندارد پرچمداران ۲۰۱۶ شناخته می شود، فراتر نرفته، اما G5 از لحاظ قدرت پردازشی هیچ کم و کاستی احساس نمی کند. استفاده از چیپ مجتمع ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت رم و اندروید ۶ مارشملو گواه این مدعاست. به این لیست بهره مند بودن از یک نمایشگر بسیار باکیفیت AMOLED به قطر ۵.۳ اینچ و رزولوشن qHD را هم بیافزاید تا با تراکم ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ، چشم هر بیننده ای را خیره سازد.

دیوایس های همگام شونده

نکته اساسی این است که G5 در زمان عرضه به هیچ وجه تنها نخواهد بود، بلکه LG طیف گسترده ای از ابزاهای جذاب هماهنگ با آن را نیز به صف کرده که قرار است هرکدام توانایی های چشمگیری را به آن بیافزایند. دیوایس هایی که حتی می تواند کارایی آن را از توانایی های اضافی اسلات توسعه نیز فراتر ببرد.

دوربین ضبط تصاویر سه بعدی فراگیر 360 CAM یکی از بهترین این دیواس هاست. ابزاری که می توان با استفاده از آن تصاویر سه بعدی ۳۶۰ درجه ای برای گجت های واقعیت مجازی را تولید نمود. Smart Controller دیوایس همگام شونده دیگری است که می توان با استفاده از آن پهپادها را به کنترل درآورد و ویدیوهای ثبت شده را به صورت آنلاین روی نمایشگر G5 استریم کرد. Rolling Bot را نیز نباید از قلم انداخت؛ یک ربات کروی کوچک که می تواند به هر جایی سرک بکشد و با دوربین ۸ مگاپیکسلی خود به ثبت تصاویر بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • ع.ک
    ع.ک | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    یه کم زیادی زشت نشده آیا؟
    بازم ته نظر!!

  • arsham
    arsham | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    شارژ شدن 83 درصد باتری تو 30 دقیقه واقعا عالیه نسل سوم quick charge نسبت به نسل دومش خیلی خوب ارتقا پیدا کرده

  • ُShahrokh
    ُShahrokh | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    به نظر من یه گوشی خیلی عالی ایه و امیدوارم در عمل هم همینطور باشه

  • bahmanbs
    bahmanbs | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    گوشی خوبیه
    اما فکر میکنم دیجیاتو زیادی بزرگش کرده...
    احساس نمیکنید گوشی ویندوزی حدید اچ پی میتونه بسیار بحث برانگیز و هیجان انگیز تر از این باشه؟
    در ضمن،ویژگی هایی که گفتین انصافا به اندازه ی ده ویژگی بارز لومیا ۹۵۰ اکس ال جالب و عالی نبودن....
    فقط پردازنده ارتقای خیلی خوبی داشته و دوربین دو گانه شده
    به این گوشی خیلی خوشبین هستم و به کتربرهای الجی تبریک میگم به خاطر این گوشی فوق العاده،اما احساس میکنم لومیا ۹۵۰ اکس ال قابلیت های فوق العاده ای داره که کانتینیوم و دو انتن مخابراتی،فلی ار جی بی و اسکنر عنبیه و دوریین فوقالعاده میتونن از اون ویژگی ها باشن....
    انصافا لومیا ها چیزی کم ندارن و با وجود پردازنده ی کمی قدیمی تر نسبت به الجی،باز هم به لطف دایرکت اکس ۱۲ میتونه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه....
    مبارک دوستان فن الجی

    • shahab
      shahab | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      اگه میشه فقط خوبی های لومیا رو نگو مثلا کانتینیوم فقط یرای وقتی خوبه که تو خونه قثد استفاده از اونو داشته باشی .تازه فلش ال ای دی سه گانه چیز خیلی خاصی نسبت به دو گانه نداره فقط مصرف باتریش بالاست تازه پلاستیک هر چه قدر قوی باشه به پای فلز نمیرسه .و در آخر مشکل مصرف باتری بیش از حد دو لومیای جدید رو از یاد نبر .پرچمدار ویندوزی فقط گوشی جدید اچ پی و بس

  • محمد
    محمد | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    همه اینارو گفتی ولی تا زمانی که فضای کربردی مسخرشو الجی درست نکنه کاری از پیش نخواهد برد.

    • احمد
      احمد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

      چرا ؟ فضاش که خیلی خوبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی