ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ادعا می کند به دلیل تغییر کردن رمز، باز کردن قفل آیفون برای FBI ضرورتی ندارد

پیش تر وزارت دادگستری آمریکا درخواست جدیدی صادر کرد تا اپل را به تمکین از خواست دادگاه مبنی بر باز کردن قفل آیفون تروریست تیراندازی های سن برناردینو ملزم کند. با این حال، کمی پس از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

پیش تر وزارت دادگستری آمریکا درخواست جدیدی صادر کرد تا اپل را به تمکین از خواست دادگاه مبنی بر باز کردن قفل آیفون تروریست تیراندازی های سن برناردینو ملزم کند. با این حال، کمی پس از صدور این درخواست، اپل فاش کرد به منظور پیدا کردن راهی برای باز کردن قفل این موبایل بدون نیاز به استفاده از درب پشتی، از اوایل ژانویه با دولت مشغول همکاری بوده است.

به نقل از بازفید نیوز، اپل ادعا می کند برای این کار چهار راه جایگزین به مأمورین دولت پیشنهاد داده است که هیچکدام به درب پشتی نیازی ندارند. یکی از این راه ها تهیه ی یک نسخه ی پشتیبان از iCloud آن با اتصال به یک شبکه ی آشنای وای فای بوده است. اما بعداً مشخص شده است این کار انجام شدنی نیست، چرا که ظاهراً یک نفر گذرواژه ی اپل آی دی مربوط به این دستگاه را عوض کرده است.

به نظر می رسد اتفاقی که افتاده این باشد که کمتر از ۲۴ ساعت پس از در اختیار گرفتن موبایل یاد شده توسط دولت، یک نفر گذرواژه ی آن را ریست کرده است. این یعنی اگر کسی این کار را نکرده بود، FBI به راحتی می توانست خودش به محتویات دستگاه دسترسی داشته باشد. FBI ادعا می کند یک نفر در اداره ی بهداشت و درمان سن برناردینو، احتمالاً در تلاش برای باز کردن قفل این دستگاه، پشت تغییر رمز آن بوده است.

به این ترتیب اپل ادعا می کند به خاطر همین خرابکاری احتمالی، اجازه دادن به اف بی آی برای استفاده از درب پشتی برای باز کردن قفل دستگاه، بعد از تغییر گذرواژه غیر ضروری خواهد بود. با این وجود بعید به نظر می رسد اف بی آی این توضیحات را بپذیرد. بنابراین تنها می توان منتظر ادامه یافتن این ماجرا بود، تا اینکه بالاخره یکی از طرفین از موضع خود کوتاه بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سال
    سال | ۲ اسفند ۱۳۹۴

    یعنی تا این حد قانونمند هستند؟
    افرین بهشون

مطالب پیشنهادی