ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش سری Civilization به 33 میلیون نسخه رسید

در جریان مراسم DICE 2016 که طی آن Fallout 4 به عنوان برترین بازی سال برگزیده شد، استودیو Firaxis Games نیز حاضر بود تا تولد 25 سالگی سری Civilization را جشن گرفته و گفتگویی در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

در جریان مراسم DICE 2016 که طی آن Fallout 4 به عنوان برترین بازی سال برگزیده شد، استودیو Firaxis Games نیز حاضر بود تا تولد 25 سالگی سری Civilization را جشن گرفته و گفتگویی در این رابطه داشته باشد.

در این گفتگو، سید میر (Sid Meier) خالق سری Civilization از سال های 1991، زمانی که اولین نسخه از بازی به بازار آمد سخن گفت؛ زمانی که Populous و SimCity در سبکی مشابه پا به عرصه ظهور گذاشته بودند و سبک God Game را به پیش می راندند. با این حال، میر می گوید Civilization به قدری مفرح بود که هیچ گیمی شبیه به آن وجود نداشت.

وی می گوید آن ها از بازی های مختلف الگو گرفتند و هر چه لازم بود از یک عنوان قرض می گرفتند تا بازی خودشان را بسازند. در نهایت اولین نسخه ساخته شد و موفقیت خوبی به دست آورد. انتظار می رفت نسخه دوم تنها 38 هزار نسخه بفروشد اما در عوض فروش آن بازار را منفجر کرد.

در مجموع، تا به امروز و طی 25 سال، 66 نسخه متفاوت از سری Civilization روی تمامی پلتفرم ها توسعه یافته که همگی موفق به فروش 33 میلیون نسخه ای شده اند. البته، تنها 8 میلیون از این میزان، مختص به Civilization 5 می شود. همچنین، کاربران استیم تاکنون بیش از 1 میلیارد ساعت این سری را بازی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی