ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Remix OS
تکنولوژی

نسخه بتای Remix OS با پشتیبانی از رایانه های قدیمی ۳۲ بیتی عرضه خواهد شد

اولین بار در خلال نمایشگاه CES امسال بود که با Remix OS آشنا شدیم؛ نسخه دستکاری شده ای از اندروید که دارای قابلیت های مختص دسکتاب بوده و امکان نصب بر روی تمام رایانه ها با معماری x86 را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۰

اولین بار در خلال نمایشگاه CES امسال بود که با Remix OS آشنا شدیم؛ نسخه دستکاری شده ای از اندروید که دارای قابلیت های مختص دسکتاب بوده و امکان نصب بر روی تمام رایانه ها با معماری x86 را دارا است.

حالا کمپانی Jide به عنوان توسعه دهنده Remix OS اعلام کرده قصد دارد در تاریخ اول مارس (۱۱ اسفند) نسخه بتای سیستم عامل خود را با پشتیبانی از رایانه های قدیمی تر ۳۲ بیتی منتشر کند. این یعنی اگر شما یک رایانه یا لپ تاپ خیلی قدیمی دارید و می خواستید از شرش خلاص شوید، حالا می توانید با Remix OS جان تازه ای در کالبدش بدمید.

فقط کافیست این نسخه خاص از اندروید را دانلود و روی یک فلش مموری بریزید و سیستم را با استفاده از آن بوت کنید. این سیستم عامل گزینه هایی مانند پشتیبانی از ماوس و کیبورد، فایل منیجری مشابه اکسپلورر ویندوز و یک داک جهت اجرای نرم افزارها به آندروید افزوده است، که تجربه کاربری آن را در دسکتاپ به شدت بهبود می بخشد.

به علاوه این که شما منبع غنی نرم افزارهای اندرویدی را در اختیار دارید که تمام آنها بدون مشکل روی این سیستم عامل اجرا خواهند شد.

نسخه بتای جدید Remix OS علاوه بر پشتیبانی از سیستم های ۳۲ بیتی، بسیاری از باگ ها را هم رفع کرده و علاوه بر این قابلیت بوت دوگانه و دریافت آپدیت های مستمر بدون نیاز به نصب مجدد نیز به آن اضافه شده است.

با همه این تفاصیل، هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که این سیستم عامل متن باز می تواند جایی برای خود در میان کاربردهای روزانه باز کند. ضمن این که هنوز نقص هایی هم در این میان وجود دارد، از جمله عدم وجود سرویس های گوگل پلی و پلی استور.

Jide می گوید که گوگل همچنان مشغول انجام تست های لازم برای پذیرش پایداری این نسخه از اندروید است. بنابراین کاربران لازم است که خود اقدام به تهیه فایل های نصبی نرم افزارها و نصب آنها روی رایانه خود کنند.

حال باید به انتظار نشست و دید این سیستم عامل کی می تواند جای خود را در میان کاربران باز کند؟ و آیا خواهد توانست به عنوان یک سیستم عامل قابل اعتماد در کنار گزینه های متن باز دیگری چون اوبونتو خود را مطرح سازد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    این سیستم عامل واقعا عالیه و اگر پشتیبانی خوبی از دوتل بوت داشته باشه و با سخت افزارهای لپ تاپ ها هم به خوبی مچ بشه، میتونه یکی از بهترین انتخاب ها برای نصب شدن در کنار ویندوز باشه.

  • pink panter
    pink panter | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    چرا که‌نه،خیلی سیستم‌عامل‌خوبیه اگه با سخت افزار تعامل خوبی داشته باشه و مشکلی نباشد.
    البته فقط و‌فقط برای سیستم‌های قدیمی

مطالب پیشنهادی