ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا: به صنعت ساخت موبایل بر می گردیم، اما عجله ای در کار نیست

«راجیف سوری» (Rajeev Suri)، مدیر عامل کنونی شرکت نوکیا در تلاش است تا این نام شناخته شده را دوباره به صنعت ساخت تلفن های هوشمند بازگرداند. در داد و ستد ناموفقی که نوکیا با مایکروسافت انجام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۵

«راجیف سوری» (Rajeev Suri)، مدیر عامل کنونی شرکت نوکیا در تلاش است تا این نام شناخته شده را دوباره به صنعت ساخت تلفن های هوشمند بازگرداند.

در داد و ستد ناموفقی که نوکیا با مایکروسافت انجام داد، شرکت فنلاندی موظف شده بود که تا سال ۲۰۱۶ از ارائه موبایلی با نام خود صرف نظر کند. حال اما در سال ۲۰۱۶ به سر می بریم و این شرکت از نظر قانونی، توانایی توسعه، ساخت و فروش تلفن های هوشمند را دارد.

نوکیا در سال گذشته میلادی نقشه های HERE را نیز به خودروسازان آلمانی فروخت و سپس با مبلغ ۱۶ میلیارد دلار، کمپانی «Alcatel-Lucent» را خریداری کرد که در زمینه تجهیزات مخابراتی تخصص داشت. هدف نوکیا از چنین اقدامی، تبدیل شدن به یک پیشتاز در زمینه فناوری نسل پنجم شبکه های مخابراتی یا 5G است.

اما اینطور که آقای سوری در حاشیه MWC امسال خبر می دهد، قرار نیست نوکیا همانند سابق موبایل هایش را توسعه داده و به فروش برساند. این شرکت بیشتر تمایل دارد این وظیفه را به شکل قراردادی، به شرکت های شخص ثالث واگذار کرده و صرفا از نام خود بهره گیرد.

وی در مصاحبه اخیر خود می گوید: «نمی خواهیم صرفا لوگوی ما در پشت یک محصول حک شود. آن دستگاه باید حس و حال نوکیا را به کاربر منتقل نماید؛ همان احساسی که کاربران نوکیا را با آن می شناختند.»

در میانه سال ۲۰۱۵ خبر رسیده بود که نوکیا با همکاری شرکتی شخص ثالث (احتمالا فاکسکان) تصمیم دارد تا پایان سال دوباره موبایلی توسعه داده و وارد این صنعت شود. این اتفاق هنوز رخ نداده و آقای سوری، مدیر عامل نوکیا در همین رابطه می گوید:‌ «عجله ای نداریم؛ نیازی نیست این اقدام با عجله بیش از اندازه صورت پذیرد.»

وی در ادامه صحبت هایش اشاره دارد که در سال ۲۰۱۴، شرکت متبوعش برنامه ریزی ۱۰ ساله ای تدارک دیده که توسط آن می تواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد. بر همین اساس شاید تا سال ۲۰۱۷ شاهد ارائه موبایلی هوشمند از سوی نوکیا نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    عزیزم بگو برمیگردی!

  • afshin
    afshin | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    همین یه جمله کافی بود تا مطمئن بشم تلفن بعدیه نوکیا رو حتما می خرم:

    "نمی خواهیم صرفا لوگوی ما در پشت یک محصول حک شود. آن دستگاه باید حس و حال نوکیا را به کاربر منتقل نماید؛ همان احساسی که کاربران نوکیا را با آن می شناختند."

    • hhh
      hhh | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      دقیقا منم منتظرم.کاش با سیستم عامل خودش برگرده

  • afshin
    afshin | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    مطمئنم نوکیا به روزای اوجش برمیگرده
    تو زمینه واقعیت مجازی در آینده بیشتر از نوکیا می شنوید
    صحبت های امروز مینی بر نداشتن عجله برای برگشت به بازار تلفن های همراه برای بالا بردن قدرت چانه زنی با شریک تجاریه ایندشونه

  • سعید
    سعید | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    از همین چیزاشه که خوشم میاد ...

    وی در ادامه صحبت هایش اشاره دارد که در سال ۲۰۱۴، شرکت متبوعش برنامه ریزی ۱۰ ساله ای تدارک دیده که توسط آن می تواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد. بر همین اساس شاید تا سال ۲۰۱۷ شاهد ارائه موبایلی هوشمند از سوی نوکیا نباشیم.

مطالب پیشنهادی