ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی دقیق تر به بهبودهای انجام گرفته در دوربین گلکسی اس ۷

سامسونگ سال گذشته با عرضه گلکسی S6، یکی از بهترین دوربین های موبایل را در اختیار کاربران قرار داده بود، محصولی که رقابت با تجربه کاربری آن در زمینه تصویربرداری، کار چندان ساده ای به حساب نمی آمد. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۸

سامسونگ سال گذشته با عرضه گلکسی S6، یکی از بهترین دوربین های موبایل را در اختیار کاربران قرار داده بود، محصولی که رقابت با تجربه کاربری آن در زمینه تصویربرداری، کار چندان ساده ای به حساب نمی آمد. این شرکت اکنون از جدیدترین پرچمدار خود با نام گلکسی S7 پرده برداشته که می توان ۳ ویژگی را به عنوان مهمترین بهبودهای دوربین آن بر شمرد: پیکسل های بزرگتر، فوکوس خودکار سریعتر و افزایش گشودگی دیافراگم.

ویژگی اول همان خصوصیتی است که باعث شده رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی نسل پیشین در این تلفن هوشمند به ۱۲ مگاپیکسل کاهش یابد، چرا که سامسونگ در گلکسی S7 پیکسل های بزرگتر و ۱.۴ میکرونی را مورد استفاده قرار داده، در حالی که اندازه پیکسل ها در نسل پیشین ۱.۱۲ میکرون بود.

تغییر صورت گرفته به این دلیل است که هرچه پیکسل ها بزرگتر باشند، میزان جذب نور و کیفیت عکاسی در شرایط تاریک بهبود خواهد یافت و همین موضوع است که موجب شده گوگل و هواوی، پیکسل هایی با اندازه ۱.۵۵ میکرون را در Nexus 6P مورد استفاده قرار دهند.

خصوصیت بعدی میزان گشودگی دهانه دیافراگم است که از f/1.9 در گلکسی S6، به f/1.7 در محصول تازه رسیده و یکی از بهترین نمونه ها از این نظر در دنیای تلفن های هوشمند به حساب می اید، خصوصیتی که مثل بزرگتر شدن پیکسل ها، به افزایش میزان جذب نور و بهبود کیفیت ثبت تصاویر منجر خواهد شد.

سامسونگ علاوه بر این، سیستم فوکوس خودکار دوربین های DSLR خود را نیز به پرچمدار تازه آورده تا این تلفن هوشمند با دقت و سرعت بالاتری روی سوژه ها فوکوس نماید. بر همین اساس گلکسی S7 و نسخه edge این پرچمدار، از یک سنسور جدید و مجهز به پیکسل های دوگانه بهره مند هستند که بر خلاف نمونه های دیگر، قادر است همه پیکسل های خود را برای فوکوس خودکار به روش تشخیص فاز، مورد استفاده قرار دهد.

سازنده می گوید با روی آوردن به این سنسور تازه، سرعت فوکوس پرچمداران خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده، آن هم بدون نیاز به اضافه کردن فناوری هایی مثل فوکوس لیزری و موارد دیگر.

در پایان لازم است توجه داشته باشید که همه این بهبودها در حالی انجام گرفته که سازنده مزیت های پیشین پرچمداران خود را نیز حفظ کرده است، از جمله رابط کاربری بخش دوربین، امکان اجرای دوربین با دکمه home دستگاه و لرزشگیر اپتیکال.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, قبل از معرفی رسمی میشد حدس زد گلکسیS7عالی خواهد بود, S7 سامسونگ طبق مشخصات رسمی اعلام شده یک تلفن همراه عالی و بسیار بسیار بسیار قدرتمند و حرفه ای هس و کارآمد به خصوص در صفحه نمایش و دوربین و پردازنده و باطری ... مهم این ها هس نه توهین ها وتهمت های وارده بهش مبنی بر بی ارزش بودن و تقلید گر بودن محض در صورتی که اینچنین نیس ! به عنوان مثال لوله حرارتی درS7تقلید نیس و یک ضرورت هس که در هر تلفن همراهی که نیاز بشود اجراء شدنی هس, به هر حال تا مدتی بسیار کوتاه دیگه در عمل مورد آزمایش کارشناسان قرار میگیره و نتیجه اش منتشر میشود اگر چه هم اکنون هم به نوعی منتشر شده و از توانایی هاش گفته شد, من که طرفدار همه شرکتها هستم و اینکه تصمیم به خرید نگرفتم هنوز و منتظر پرچمداران دیگر هم هستم و فقط به فکر بهترین انتخابم هستم

  • bagher
    bagher | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    منم با نظر دوستان موافقم
    یه تغییری هم به اپلکیشن بدید که از این یک نواختگی خارج بشه
    دمت گرم دیجیاتو

  • علیرضا
    علیرضا | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی موافقم باهات

  • persian7
    persian7 | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    مسئولین عزیز دیجیاتو، سایت نیاز به یه تغییر و تحولی داره. یه ویژگی های خاصی، دیزاین جدیدی، حرکت جدیدی، خلاصه اینکه یه تغییراتی ایجاد بشه.
    خیلی خوب شروع کردین. با اینکه سایتتون اوایل خیلی معروف نبود ولی کیفیت کار خوب بود و از همون اول سر میزدم ب سایت. الان هم همونجوره . بعد یه مدت طولانی نیاز ب تغییر هستش. تغییرات مثبت برای پیشرفت .
    همینجوری یکنواخت برا ما کاربرا خسته کننده میشه. احساس میکنم جو سایت، اون شور و شوق قبلی رو نداره.
    چون دوستتون دارم گفتما :-) موفق باشید

    • Reza
      Reza | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      آره منم موافقم.یه آپدیتی هم به اپلیکیشن دیجیاتو بدین بهتره

مطالب پیشنهادی