ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتخابی برای گیمرها؛ نگاهی مختصر به قابلیت های گیمینگ گلکسی اس 7

سامسونگ شب گذشته از دو موبایل گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در همایش WMC واقع در بارسلونا رونمایی کرد. جدا از بهبودهای سخت افزاری حاصل شده، به نظر می رسد که سامسونگ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۰

سامسونگ شب گذشته از دو موبایل گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در همایش WMC واقع در بارسلونا رونمایی کرد. جدا از بهبودهای سخت افزاری حاصل شده، به نظر می رسد که سامسونگ روندی متفاوت در قبال گیمینگ روی کهکشانی های خود در پیش گرفته است و قصد دارد که توجه دوست داران بازی های ویدیویی را نیز به خود جلب کند.

بدون شک بازی های ویدیویی، بیش از هرچیز دیگر، پردازنده موبایل های امروزی را تحت فشار قرار می دهند؛ بنابراین سامسونگ از سیستم خنک کننده مایعی در گلکسی اس 7 خود استفاده کرده که مشابه آن تنها در سیستم های گیمینگ دسکتاپ گران قیمت دیده می شود. طبیعتا، اندازه و عملکرد سیستم خنک کننده گلکسی جدید، قابل قیاس با سیستم خنک کننده پی سی های گیمینگ گران قیمت نیست، اما در حال موجب خواهد شد تا دمای پردازنده تا حد قابل توجهی کاهش یافته و به دستگاه فشار نیاید.

در همین حال، اس 7 از رابط نرم افزاری Vulkan برای توسعه بازی های ویدیویی نیز پشتیبانی می کند. اگر بخواهیم خیلی ساده اهمیت این موضوع را روشن سازیم و از بیان جزییات فنی نیز بپرهیزیم، باید گفت که بهره گیری از رابط نرم افزاری Vulkan موجب خواهد شد تا بازی های جدید، از پردازنده های چند هسته امروزی استفاده ای بهینه تر به عمل آورند. اس 7 حالا از این بازی های جدید پشتیبانی می کند و انتظار می رود که شاهد گرافیکی به مراتب بالاتر از عناوین پیشین اندرویدی باشیم.

اما از سوی دیگر، گلکسی اس 7 چند قابلیت کوچک اما کاربردی دیگر نیز دارد که اکثر آن ها در میان هیاهوی اخبار هیجان انگیز MWC امسال به دست فراموشی سپرده شدند. قابلیت جدیدی به نام No Alert این امکان را فراهم خواهد کرد تا هنگام بازی، دیگر شاهد پاپ آپ های آزاردهنده سایر اپلیکیشن ها نباشید. در واقع کم پیش نیامده که هنگام تجربه یک بازی، ناگهان ناتیفیکیشن اپلیکیشنی دیگر روی صفحه به نمایش در آید و با کلیک به صورت اتفاقی روی آن، تمام تلاش های گیمر از بین برود.

آیتم های ویدیویی Let's Play در وبسایت هایی نظیر یوتوب یا Twitch هم امروزه به یکی از مهم ترین بخش های صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده اند. سامسونگ نیز آمادگی آن را دارد تا وارد این حوزه شود و امکاناتی قابل توجه برای استریمرها در نظر گرفته است. با فشار یک دکمه، گیم پلی بازی در حال انجام، ضبط می شود و می توان به کمک دوربین جلویی، به صورت تصویر در تصویر درباره آن بازی مشخص صحبت کرد.

در نهایت نیز، سامسونگ ویژگی دیگری برای کهکشانی خود در نظر گرفته که به کمک آن می توان بازی را روی سه حالت مختلف گرافیکی تجربه کرد. کاربرد این قابلیت در آن است که به مخاطب اجازه می دهد تا در مصرف باتری موبایل خود صرفه جویی کند. در حالت عادی، تمام بازی ها با بیشترین رزولوشن و 60 فریم اجرا می شوند. اما بهره گیری از دو حالت Low Power و Extreme Low Power، فریم ریت بازی را روی 30 قفل خواهد کرد و رزولوشن آن را کاهش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ُShahrokh
    ُShahrokh | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    به نظر من موبایل هیچوقت نمیتونه جای کنسول بازی باشه و افراد بیشتر از بازی مطمعنا به ویژگیهای مالتی تسکینگ و نت گردی اهمیت میدن تا بازی کردن .
    اگه هم کسی بازی کنه مطمعنا بازی های سطح متوسط گرافیکیه که نیازی به خاص بودن گرافیک بازی نداره .
    البته این نظر منه و با توجه به اینکه خودم چه استفاده ای میبرم از موبایل و مشاهداتم از استفاده های دیگرانه .
    شایدم من اشتباه کنم

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      بی انصافی هس توانایی موبایل در بازی های گرافیکی و بازیهای زیبا و بسیار با کیفیت گرافیکی موبایلی را نادیده گرفت و ضعیف دانست! به هیچ عنوان مقایسه بازی و پردازنده مرکزی و گرافیکی موبایلی با بازی و پردازنده مرکزی و گرافیکی کامپیوتری و کنسول... درست نیس, هر کدوم در یک دنیای خاص به هرنمایی میپردازن, هر بازی یک نسخه خاص دارد , به عنوان مثال بازی مکس پین نسخه کامپیوتری و موبایلی داره, در یک موبایل با چیپست پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش بسیار باکیفیت خیلی مطلوب و دلچسب هس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی