ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپسون سومین نسل از عینک هوشمند خود را در نمایشگاه MWC رونمایی کرد

هرچند عینک هوشمند گوگل یکبار شکست در بازار را تجربه کرده، اما شرکت ساکن مانتین ویو قصد دارد با دومین نسل از این محصول به بازار بازگردد و البته این بار مشتریان تجاری را به جای ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

هرچند عینک هوشمند گوگل یکبار شکست در بازار را تجربه کرده، اما شرکت ساکن مانتین ویو قصد دارد با دومین نسل از این محصول به بازار بازگردد و البته این بار مشتریان تجاری را به جای کاربران عادی به عنوان گروه مخاطب گوگل گلس قرار داده است، جایی که چنین ابزاری می تواند بیشترین کارایی ممکن را داشته باشد.

گوگل البته تنها شرکتی نیست که چنین ابزاری را در دست توسعه دارد و تولید کنندگان دیگر نیز تاکنون محصولات مختلفی را در این حوزه طراحی کرده اند، از جمله اپسون که عینک های هوشمندش با استقبال نیز مواجه شده اند.

این شرکت اکنون سومین نسل از عینک های هوشمند خود را با نام Moverio BT-300 رونمایی کرده که ابعاد کوچکی دارد و یک کامپیوتر کوچک اندرویدی به آن متصل است.

اپسون که بخش عمده فعالیت آن به تولید ویدیو پروژکتور معطوف است و حدود ۵۵ درصد از این بازار را در اختیار خود دارد، نخستین بار در سال ۲۰۰۹ طراحی عینک های هوشمند را آغاز کرد و سال ۲۰۱۱ نخستین نسل از این محصول را با نام Moverio BT-100 عرضه کرد.

این شرکت در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ مدل های Moverio BT-200 و Moverio BT-2000 را به بازار عرضه کرد که دومی برای کارکردهای صنعتی در نظر گرفته شده بود و از جمله امکانات آن می توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی استریو، باتری قابل تعویض، دکمه قابل برنامه ریزی، دستورات صوتی و گواهینامه امنیتی ANSI اشاره کرد.

این شرکت اکنون و پس از یک وقفه ۲ ساله، بهبودهای قابل توجهی را در سومین نسل از محصول خود ایجاد کرده است. برای نمونه پردازنده TI OMAP 4460 در مدل قبلی به Atom X5 ساخت اینتل تبدیل شده، رزولوشن دوربین جلوی محصول از VGA به ۵ مگاپیکسل افزایش یافته و سیستم عامل دستگاه نیز از اندروید ۴.۰ به نسخه ۵.۱ ارتقا یافته است.

البته باید در نظر داشته باشید که بخش عمده ای از این قطعات، از جمله پردازنده و باتری دستگاه درون قطعه سیاه رنگی قرار دارند که از طریق سیم به عینک هوشمند متصل است و دیگر بخش های محصول از جمله حسگرها و تجهیزات مربوط به نمایش تصویر، روی خود عینک تعبیه شده اند.

سازنده ضمناً رزولوشن نمایشگر مدل جدید را به ۱۰۸۰ افزایش داده و میدان دید و عمق رنگ مشکی آن نیز به لطف استفاده از فناوری Si-OLED به شکل قابل توجهی افزایش یافته اند، خصوصا در مقایسه با دیگر محصولات مبتنی بر فناوری HUD.

bt3gaming

چنین بهبودی به این دلیل است که بر خلاف LCD، در OLED هر دیود به تنهایی می تواند خاموش یا روشن شود و اپسون نیز به ادعای خودش، یکی از ۲ سازنده ای به شمار می رود که قادر است این فناوری را در حوزه ویدیو پروجکشن به کار گیرد.

در پایان لازم است اشاره کنیم که عینک هوشمند Moverio BT-300 از اواخر سال ۲۰۱۶ و با قیمتی بین ۷۲۹ تا ۷۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. ضمناً توجه داشته باشید که این محصول مبتنی بر فناوری فرانما یا HUD (مخفف Heads Up Display) عمل می کند در نتیجه امکان استفاده از آن به همراه عینک های عادی نیز وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی