ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با MV1 آشنا شوید؛ جدیدترین تلفن هوشمند اقتصادی Obi که با تمرکز بر زیبایی ساخته شده است

شرکت Obi Worldphone که توسط جان اسکالی مدیر پیشین اپل تاسیس شده، ساعتی پیش، جدید ترین محصول خود که مثل ۲ مدل قبلی برای بازارهای در حال توسعه در نظر گرفته شده را با نام MV1 معرفی کرد، تلفن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۰

شرکت Obi Worldphone که توسط جان اسکالی مدیر پیشین اپل تاسیس شده، ساعتی پیش، جدید ترین محصول خود که مثل ۲ مدل قبلی برای بازارهای در حال توسعه در نظر گرفته شده را با نام MV1 معرفی کرد، تلفن هوشمندی ۵ اینچی که از ۲ سیم کارت LTE پشتیبانی می کند و قادر است نسخه ۵.۱ از اندروید، یا سیستم عامل سیانوژن را در اختیار کاربر قرار دهد.

کاربران کشورهای در حال توسعه که از آنها با عنوان «یک میلیارد نفر بعدی» یاد می شود، مدتی است به کانون توجه تولید کنندگان حوزه فناوری تبدیل شده و هر یک از این شرکت ها تلاش می کنند به نوبه خود، سهم بیشتری از این کاربران تازه وارد، کسب نمایند.

البته Obi در این میان روند متفاوتی را نسبت به برخی رقبا پیش گرفته و می خواهد محصولاتی طراحی کند که از ظاهر جذاب و قیمت قابل قبول برخوردار باشند، بر خلاف نمونه هایی مثل موزیلا، که تلاش می کرد محصولی عرضه کند که قیمت آن تا حد ممکن کاهش یافته باشد و البته به دلیل عدم جذابیت، موفقیت چندانی هم در فروش آنها بدست نیاورد.

یکی از طراحان Obi که پیشتر در طراحی +Beats Pill برای اپل نیز نقش داشته، در این زمینه می گوید: «تعداد کاربران در کشورهای در حال توسعه روز به روز در حال افزایش است، خصوصاً جوانان، اما بسیاری از این کاربران قدرت خرید محصولات گران قیمت و جذاب تولید کنندگان بزرگ را نداشته و مجبور هستند به تلفن های هوشمند نه چندان دلچسب و ارزان قیمت موجود در بازار بسنده کنند.»

البته لازم است اشاره کنیم که اگر تولید محصولی جذاب و عرضه آن با قیمت زیر ۲۰۰ دلار ساده بود، موزیلا هرگز مجبور نمی شد تولید تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس را متوقف کند و حتی Obi نیز وادار شده بخش هایی از محصول تازه خود را برای کاهش قیمت فدا کند.

این تلفن هوشمند را می توان ترکیبی از ۲ مدل عرضه شده در سال گذشته به حساب آورد، محصولی که از زبان طراحی مدل SF1 پیروی می کند و مثل آن از بدنه پلی کربنات با ابعاد ۵ اینچ بهره می برد، اما از سوی دیگر، مثل مدل ارزان قیمت تر یعنی SJ1.5، از رزولوشن ۷۲۰ برخوردار است.

obi-worldphone

هرچند سازنده در این مدل سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی را جایگزین نمونه ۸ مگاپیکسلی OmniVision کرده، اما در عوض رزولوشن دوربین جلوی دستگاه از ۵ به ۲ مگاپیکسل کاهش یافته است. ظرفیت باتری دستگاه نیز مورد دیگری است که نسبت به هر دو مدل پیشین کاهش یافته و از ۳۰۰۰ به ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است.

البته به نظر می رسد کاهش های انجام گرفته برای بسیاری از خریداران قابل قبول باشد، چرا که همین موضوع باعث شده این محصول با قیمت تنها ۱۴۹ دلار، بین ۲ مدل دیگر قرار گرفته و کارایی مابین SF1 و SJ1.5 ارائه کند.

A22767x01E_OBI_Wht_RWideScrn_3u.0

این تلفن هوشمند همچنین از چیپست ۱.۳ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۲۱۲ در کنار ۱ یا ۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار است و ۱۶ گیگابایت نیز حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده که البته از طریق درگاه کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت دیگر قابل افزایش است.

در پایان لازم است اشاره کنیم که فروش Obi MV1 در بازار های آسیا و آفریقا به زودی آغاز شده و در هفته های آتی نیز شاهد آغاز عرضه این محصول در بازارهای اروپا و آمریکای لاتین خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alireza
    alireza | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    obi
    مارو دیدی سرو بنداز پایین?

  • m.a
    m.a | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    خخخ کامران کجایی برادر بیا یدونه( obi) برات بخرم

    • امیر
      امیر | ۳ اسفند ۱۳۹۴

      خودت هم obi هستی

      • محمد
        محمد | ۳ اسفند ۱۳۹۴

        لطفا ادبو رعایت کنید

مطالب پیشنهادی