ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک خواستار تغییر «سیاست های اطلاعاتی» دولت آمریکا شد

نبرد اپل با FBI ادامه دارد و ارتشی از شرکت های صاحب نام حوزه تکنولوژی حالا حامی تیم کوک شده اند و می گویند رمزگشایی آیفون و ایجاد درب پشتی برای تکنولوژی های ساخته شده، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۲

نبرد اپل با FBI ادامه دارد و ارتشی از شرکت های صاحب نام حوزه تکنولوژی حالا حامی تیم کوک شده اند و می گویند رمزگشایی آیفون و ایجاد درب پشتی برای تکنولوژی های ساخته شده، می تواند اطلاعات شخصی میلیون ها نفر را به خطر بیاندازد. در همین حال، روز گذشته مدیر FBI پاسخی به تمامی این جهت گیری ها داد و گفت که ما رمزگشایی را فقط برای همین یک آیفون لازم داریم و نه بیشتر. تیم کوک نیز معتقد است که اگر FBI علاقه ای به همکاری دارد، باید پرونده ی دادگاهی شده را کنار بگذارد و به شیوه ای که صحیح است مشکل را برطرف سازند.

اخیرا، تیم کوک طی ایمیلی به کارکنان خود، پشتیبانی شان از شرکت را تقدیر کرد و گفت همچنان در برابر دستور دادگاه ایستادگی می کنند. وی صراحتا می گوید این اتفاق سبب به خطر افتادن آزادی مدنی همه می شود و مشتاقانه حاضر است به کنگره برود و در مورد آن بحث کند.

تیم کوک در ایمیل خود به لغو درخواست اشاره کرده و می گوید همانگونه که بارها در کنگره اشاره شده، بهتر است که کمیسیون های ویژه ای برای اصلاح قوانین و سیاست های اطلاعاتی تنظیم شود تا شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی بتوانند به شکلی قانونی و منطقی با دولت در چنین زمینه هایی ارتباط برقرار کنند؛ به گونه ای که آزادی مدنی و اعتبار کمپانی ها دچار آسیب نشود.

هفته گذشته، دادگاه به اپل دستور داد تا آیفون 5c جنایت کار حادثه سن برناردینو را آنلاک کرده و به دولت و FBI در حل پرونده کمک کنند. اما گویا تقاضای دولت کمی فراتر رفته و به ایجاد درب پشتی برای آیفون منجر شده. این یعنی نیروهای دولتی، بخش امنیتی هر آیفونی را که بخواهند می توانند دور زده و وارد آن شوند. طبیعتا چنین رویکردی نه تنها برای اپل بلکه برای تمام فعالان حوزه تکنولوژی به مثابه زنگ خطر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali
    ali | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    ((قربانیان کشتار سن برنارینو خواستار همکاری اپل با اف بی آی شدند))
    همین الان تیتر سایت بی بی سی فارسیه ?

  • ali
    ali | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    آزادی مدنی و اعتبار کمپانیها و امنیت خاطر تروریستها کوک باید اینم اضافه میکرد. ?

  • mr.mr
    mr.mr | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    اخرش اپل رو مجبور به انجامش میکنه...

    حالا با پول یا با تحدید و چیزای دیگه...


    راستی یادم رفت بگم:مرگ بر امریکا...

مطالب پیشنهادی