ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی تلفن های هوشمند جدید خود را معرفی کرد؛ اکسپریا X و اکسپریا XA

سونی دو تلفن هوشمند جدید را در جریان کنفرانس خبری خود در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. این دو محصول اکسپریا اکس و اکسپریا XA نام دارند و می توان آنها را نخستین محصولات سریا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۲۳

سونی دو تلفن هوشمند جدید را در جریان کنفرانس خبری خود در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. این دو محصول اکسپریا اکس و اکسپریا XA نام دارند و می توان آنها را نخستین محصولات سریا اکسپریا خواند که با ظاهری جدید و متفاوت توسط این کمپانی ژاپنی ارائه شده اند.

هر دوی این موبایل ها در قالب طیف رنگی متنوعی عرضه خواهند شد و علاوه بر این یک نسخه طلایی رنگ نیز از آنها ساخته شده . مدل XA دارای یک نمایشگر بزرگ تر لبه به لبه است.

سونی اظهار داشته که در ماه های اخیر تمام تلاش خود را صرف بازطراحی سری جدید پرچمدارانش نموده و تلاش داشته تا عملکرد دوربین آنها را بهتر نماید و در عین حال اطمینان پیدا کند که باتری این دستگاه ها در تمام طول روز دوام آورده و کاربرانشان را ناامید نمی کنند.

Xperia-X-White-Predictive-AF-1200x800 (1)

یکی از قابلیت های جدید در نظر گرفته شده برای این دستگاه ها «spontaneous capture» یا ثبت خودبخودی نام دارد و به کاربران وعده می دهد که عمل فوکوس را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

اکسپریا XA
اکسپریا XA

Xperia-X-Colours-e1456095841619-1200x965

البته لازم است اضافه نماییم که دوربین این دستگاه مجهز به قابلیت دیگری به نام فوکوس خودکار هیبریدی است که از دوربین های سونی قرض گرفته شده و امکانی را برای کاربرانش فراهم می کند تا یکی از سوژه های موجود در کادر را انتخاب نموده و رفتار آن را پیش بینی نمایند و به این واسطه از تار شدن نتیجه کاری جلوگیری کنند.

سونی اعلام داشته که باتری این دستگاه ها تا دو روز دوام خواهند آورد اما مشخص نکرده که ظرفیت آنها دقیقا چقدر است.

این دو موبایل که قرار است در «تابستان امسال» از راه برسند همراه با طیف متنوعی از کاورهای سری استایل عرضه می گردند و کاربران علاقمند نیز می توانند از میان رنگ های سفید، مشکی گرافیتی، طلایی لیمویی و رز گلد، به دلخواه خود اکسپریا اکس یا مدل XA را خریداری کنند.

هر دوی این موبایل ها از اندروید 6.0 بهره می برند و به چیپست اسنپدراگون کوالکام مجهز شده اند. قابلیتی به نام Power Management یا مدیریت انرژی نیز به آنها امکان می دهد که عمر باتری بیشتری داشته باشند و برای ساعات طولانی تری بتوان از آنها استفاده کرد.

نمایشگر مدل اکسپریا اکس از نوع IPS پنج اینچی است که رزلوشنی برابر با 1080 در 1920 پیکسل دارد و وزن آن برابر با 153 گرم عنوان شده. دوربین اصلی این موبایل نیز 23 مگاپیکسلی است و می تواند با کیفیت 1080p از سوژه های مورد نظر شما فیلم برداری کند. برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های تصویری هم یک دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است.

حافظه داخلی این موبایل نیز 32 گیگابایت است که از طریق کارت حافظه میکرو اس دی می توان آن را به 200 گیگابایت ارتقاء داد.

سونی علاوه بر تمرکزی که روی «سرعت دوربین» موبایل های جدید خود داشت از محصولات تازه ای خبر داد که قرار است به زودی توسط آن وارد بازار شوند.

sony-xperia-ear-640x452

 

نخستین محصول اکسپریا Ear نام دارد و به کاربران خود امکان می دهد که با استفاده از فرامین صوتی اعمالی نظیر چک کردن جداول زمانی، خبرها و وضعیت هوا را در حین حرکت انجام دهند.

این دستگاه همچنین می تواند دیگر کارکردهای دستیارهای هوشمند نظیر دریافت پیام، مسیریابی و جستجوی اینترنت برای یافتن اطلاعات مشخص را نیز انجام دهد.

البته این دستگاه صرفا مختص به اسمارت فون های اکسپریا نیست و می تواند به هر اپلیکیشن اندرویدی متصل شده و امکانات و قابلیت های تازه ای را برای آن به ارمغان بیاورد که از آن جمله می توان به تنظیم اعلان های ویژه اپ یا ایجاد نوعی لیست فعالیت های روزانه اشاره کرد که در ابتدای روز و با اتصال به آن در اختیار کاربر قرار داده می شوند.

دیگر محصولات هوشمند سری اکسپریا در حال حاضر صرفا مدل هایی مفهومی هستنند و از آن جمله می توان به اکسپریا Eye (نوعی پوشیدنی با دوربین واید و لنز 360 درجه)، اکسپریا پروژکتور (برای تعامل با دستگاه ها یا هر سطی از طریق تاچ) و اکسپریا Agent (نوعی دستیار هوشمند شخصی شده که دارای یک دوربین و پروژکتور داخلی است) اشاره نمود.

اکسپریا Agent ظاهرا شبیه به اکو آمازون است منتها سخت افزار و توانمندی های بیشتری را در خود جای داده است. گفتنی است که تا به الان حرفی از تاریخ یا قیمت عرضه این محصولات به میان نیامده اما اکسپریا Ear قرار است که در تابستان به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مرتضی
    مرتضی | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    سونی و حاشیه

  • bahador
    bahador | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    مانی قاسمی در نمایشگاه ifa زمان معرفی z5

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    چند تا تصویر منتشر شده نشون می ده که انگار رابط کاربری هم تغییراتی داشته ، خدا کنه رابط کاربری رو بهتر کرده باشه و یه تغییر اساسی بهش داده باشه

  • FARSHAD
    FARSHAD | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    مشخصاتی ندارن ؟

مطالب پیشنهادی