ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Visa هم به دنیای اینترنت اشیا قدم می گذارد

در شرایطی که بسیاری از افراد هنوز به سودمندی اینترنت اشیاء شک دارند، غول خدمات پرداخت الکترونیکی Visa تصمیم گرفته تا به زودی در این وادی قدم گذارد. ویسا امروز از نقشه هایش برای آوردن خدمات پرداخت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۱

در شرایطی که بسیاری از افراد هنوز به سودمندی اینترنت اشیاء شک دارند، غول خدمات پرداخت الکترونیکی Visa تصمیم گرفته تا به زودی در این وادی قدم گذارد. ویسا امروز از نقشه هایش برای آوردن خدمات پرداخت خود به حوزه های مختلفی از جمله پوشیدنی ها، خودروها، حمل و نقل عمومی، وسائل هوشمند، پوشاک و تقریبا هر وسیله ای که بتوان از طریق اینترنت با آن ارتباط برقرار کرد سخن گفته است.

ویسا آینده ای را تصور می کند که در آن بتوانید پول پارکینگ را از داشبورد خودرویتان حساب کنید، یا از طریق فریزر به سفارش غذا اقدام نمایید. تا این لحظه، کمپانی هایی همچون سامسونگ، کوین، فیت پی، کرونوس و پبل برای آوردن خدمات پرداخت ویسا به سرویس ها و محصولات شان با این شرکت اعلام همکاری کرده اند.

ویسا از تکنولوژی جدیدش برای اینترنت اشیا تحت عنوان Visa Ready Program (که با تمام کارت های اعتباری به غیر از ویسا هم سازگار است) با ساخت یک اپلیکیشن برای خودروهای کمپانی هوندا رونمایی به عمل آورده است. تا این لحظه، دو دمو برای نمایش قابلیت های این اپلیکیشن به نمایش درآمده: یکی برای سوخت گیری و دیگری برای کمک به پارک کردن خودرو.

دموی اولی که ویسا به نمایش درآورده، وقتی که سوخت خودرو رو به اتمام است می تواند نزدیک ترین پمپ بنزین را برای راننده به نمایش درآورده و به سمت آن مسیریابی کند. وقتی که اتومبیل به نزدیک پمپ رسید، اپلیکیشن به صورت خودکار هزینه سوخت مصرفی را محاسبه کرده و برای راننده امکانی فراهم می کند تا بدون نیاز به ترک خودرو، هزینه سوخت گیری را بپردازد.

coffeanddonuts

البته قرار است یک سری آیتم دیگر نیز به اپلیکیشن اضافه شوند. به عنوان مثال، راننده بتواند هنگام حضور در پمپ بنزین، منوی کافه تریای آن را مشاهده کرده و برای خودش از درون خودرو قهوه یا دونات سفارش دهد. البته از این اپلیکیشن می توان برای انجام کارهای مفیدتری هم بهره گرفت. به عنوان مثال با آن می توان قیمت بنزین در پمپ بنزین های دور و اطراف را چک کرد و ایستگاهی را یافت که بنزین را با کمترین قیمت ممکن به مشتریانش ارائه می کند.

اما دموی دومی که ویسا به نمایش درآورده در مورد پارک کردن خودرو است. ویسا با در نظر گرفتن این فرض که پارکومترهای آینده از تکنولوژی بلوتوث برخوردار باشند، امکانی را فراهم کرده تا هنگام پارک بتوانید هزینه حق پارکینگ را از طریق پنل خودرو و تنها با یک اشاره پرداخت کنید.

parking

هر دو دموی به نمایش درآمده، به نظر عاری از عیب و مشکل می آیند. اما نکته مسلم این است که برای کاربرد در دنیای واقعی، هر دو به پمپ بنزین ها و پارکینگ های هوشمند و مملو از امکاناتی نیازمند هستند. مضاف بر این، اتصال به اینترنت برای عمل هر دو دمو امری ضروری خواهد بود.

ویسا اعلام کرده که طی ماه های آینده، شروع به تست اپلیکیشن سوخت گیری در ایالت کالیفرنیای آمریکا خواهد نمود و تا انتهای سال، آزمایش اپلیکیشن پارکینگ را نیز آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی