ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماجرای فروش گران ترین خودرو نصف شده تاریخ

فراری انزو یکی از پیشرفته ترین خودروهای ساخت فراری و اولین هایپرکار این خودروساز در قرن بیست و یکم محسوب می شود. شاسی فیبرکربنی و طراحی متفاوت بدنه این مدل که به مناسبت شصتمین سالگرد ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

فراری انزو یکی از پیشرفته ترین خودروهای ساخت فراری و اولین هایپرکار این خودروساز در قرن بیست و یکم محسوب می شود.

شاسی فیبرکربنی و طراحی متفاوت بدنه این مدل که به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس کمپانی فراری ارائه شده بود باعث شد تا این مورد بسیار مورد توجه عشاق فراری و کلکسیونرها قرار گیرد و تمام ظرفیت 400 دستگاهی تولید این محصول ظرف مدت کوتاهی به فروش برسد.

FERR-4

علیرغم تمام جذابیت ها و قیمت چند صد هزار دلاری این خودرو، وسوسه راندن یک فراری با سرعت بالا چیزی نیست که حتی کلکسیونرهای ثروتمند و عشق ماشین هم بتوانند در مقابلش استقامت کنند و به همین دلیل هم بسیاری نمونه های انزو در طول سال های اخیر دچار حادثه شده اند.

FERR-5

فراری سرخ رنگ مورد نظر ما در سال 2006 در بزرگراهی نزدیکی مالیبو با سرعت بسیار بالایی دچار حادثه شد و پس از تصادفی بسیار شدید به دو نیم تقسیم شد.

FERR-6

در واقع به دلیل شاسی فیبرکربنی، بخش کابین که هسته اصلی خودرو را تشکیل می دهد از زیرساخت آلومینیومی نگهدارنده موتور و سیستم تعلیق عقب جدا شده بود، اما این خودرو در طول سال های گذشته به شکل اصولی مورد بازسازی قرار گرفت و حتی بدون تعویض شاسی این انزو به شرایط استاندارد خود بازگشت.

FERR-2

فراری مورد نظر در نهایت به رنگ مشکی در آمد و چند هفته قبل در یک حراجی به قیمت باورنکردی 1 میلیون و هفتصد و پنجاه هزار دلار به فروش رسید که احتمالا رکورد قیمتی گران ترین خودرو نصف شده تاریخ است.

FERR-9

جالب آنکه این فراری خاص حتی از شرایط استاندارد نیز خارج شده است و برخلاف نمونه های تولیدی انزو به دوربین دنده عقب و مانیتور مربوطه مجهز شده است که چنین تغییری هم می تواند باعث کاهش قیمت یک خودرو کلکسیونی باشد.

FERR-7

FERR-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آرش
    آرش | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    بدون شک و هزار درصد باهات موافقم
    ولی چیکار میشه کرد دنیار پر شده از این دیونه ها

  • mr.mr
    mr.mr | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    هر کی این ماشین نصف شده رو به این قیمت خریده باشه بدون شک،مطمئنم مغزش معیوب بوده...



    چه ارزشی داره مگه؟


    خوب میتونست با این پول که واسه این فرغون داده،حداقل 3 تا از همین فراری ولی سالمشو بخره...



مطالب پیشنهادی