ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پتنتی برای استایلوس معرفی نموده که رنگ و بافت اجسام را تشخیص می دهد

مایکروسافت اخیرا پتنتی برای استایلوس خود به ثبت رسانده که قابلیت جالب توجهی ارائه می دهد. این قلم توان تشخیص رنگ اجسام فیزیکی را دارد و با قرار دادن نوک آن روی جسم مورد نظر، ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

مایکروسافت اخیرا پتنتی برای استایلوس خود به ثبت رسانده که قابلیت جالب توجهی ارائه می دهد. این قلم توان تشخیص رنگ اجسام فیزیکی را دارد و با قرار دادن نوک آن روی جسم مورد نظر، رنگ دقیق آن را اعلام می نماید.

این ویژگی برای مقاصد مختلفی کاربرد دارد. به طور مثال، استفاده از آن کمک می نماید تا دقیقا همان رنگی که مد نظر کاربر است باز تولید شده و در اختیار او قرار بگیرد. یا حتی می توان از این فناوری در کامپیوترهایی که به کارت های گرافیکی کدگذاری شده برای رنگ مجهز هستند نیز برای انجام وظایف مختلف استفاده نمود. برای این منظور فقط کافیست با نوک قلم روی رنگی که به اپلیکیشن موردنظر مربوط است اشاره کنید تا اجرا شود.

این پتنت همچنین قابلیت دیگری نیز به قلم اضافه می نماید و آن تشخیص بافت اجسام واقعی است. این ویژگی برای آن دسته از افرادی که در حوزه گرافیک های سه بعدی و مدل سازی فعالیت دارند، بسیار قابل استفاده خواهد بود. به این ترتیب که با قلم روی سوژه اشاره نمائید تا بافت آن روی صفحه پدیدار گشته و باز تولید گردد.

از دیگر ویژگی های استایلوس مورد بحث این است که می توان آن را به نرم افزار چاپ سه بعدی سینک نموده و بافت جسم مورد نظر خود را با آن چاپ نمائید.

تاکنون هیچ پتنتی این همه مفید و کاربردی به نظر نرسیده اما با قابلیت هایی که این دیوایس ارائه خواهد داد، بعید نیست بسیار سریع مورد توجه کاربران قرار بگیرد و بخش بزرگی از آینده فناوری را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bahmanbs
    bahmanbs | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    WOoOoOoOW
    انصافا حال کردم
    دمش گرم،کسایی که تازه وارد دنیای سه بعدی میشن و حتی کسایی که قبلا کار میکردن میدونن این قابلیت چقدر فوق العاده هست...
    ساخت متریال مناسب واسه تازه کار ها عذاب هست،یه سره باید دنبال اموزش بگردی،هرچند که سایت هایی متریال ها رو اماده واسه دانلود میذارن

    اما فوق العادس

مطالب پیشنهادی