ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

مدیاتک Helio P20، اولین چیپستی که از حافظه LPDDR4X پشتیبانی می کند

مدیاتک در تیرماه از چیپست 8 هسته ای LTE خود به نام Helio P10 رونمایی کرد. امروز مطلع شدیم که این چیپ بالاخره به دست کاربران می رسد و Sony Xperia XA از اولین دستگاه ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۷

مدیاتک در تیرماه از چیپست 8 هسته ای LTE خود به نام Helio P10 رونمایی کرد. امروز مطلع شدیم که این چیپ بالاخره به دست کاربران می رسد و Sony Xperia XA از اولین دستگاه هایی است که از این چیپ بهره می برد. بعد از Helio P10 نوبت به Helio P20 می رسد.

چیپست جدید 8 هسته Cortex-A53 دارد و به چیپ مخابراتی LTE نوع Cat 6 مجهز است که به دلیل ساختار 16 نانومتری، نسبت به چیپ 28 نانومتری قبلی مصرف انرژی آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. همچنین فرکانس پردازنده آن قابلیت افزایش تا 2.3 گیگاهرتز را دارد که نسبت به 2.0 گیگاهرتز گذشته، قدرتمندتر شده است.

lp

مدیاتک در P20 چیپ گرافیکی Mali-T880 را جایگزین Mali-T860 نموده و از پردازشگر تصویر مشابه چیپ ده هسته ای X20 در آن استفاده کرده است. مهم ترین ویژگی P20 این است که اولین چیپی محسوب می شود که از حافظه LPDDR4X پشتیبانی می کند. این نوع حافظه ولتاژی معادل 0.6 ولت دارد که یعنی نسبت به حافظه های 1.1 ولتی رایج، حدود 50 درصد کاهش مصرف انرژی دارد.

سامسونگ پیش بینی کرده که تا قبل از ماه سپتامبر (شهریور-مهر) شاهد استفاده از حافظه LPDDR4X نخواهیم بود. بنابراین اگر روی این گفته کره ای ها حساب کنیم، چیپ P20 نیز تا نیمه دوم سال جاری میلادی به دست سازندگان موبایل نخواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی