ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا بودجه ای 350 میلیون دلاری را به اینترنت اشیاء اختصاص می دهد

مایکروسافت مدت ها قبل واحد موبایل نوکیا را در تلاشی که امروز ناموفق قلمداد می شود خریداری کرد تا مطمئن شود که دست کم یک تولید کننده همچنان دستگاه های ویندوز فونی می سازد. به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۰

مایکروسافت مدت ها قبل واحد موبایل نوکیا را در تلاشی که امروز ناموفق قلمداد می شود خریداری کرد تا مطمئن شود که دست کم یک تولید کننده همچنان دستگاه های ویندوز فونی می سازد.

به موجب توافقی که میان این دو طرف انجام شد، نوکیا متعهد گردید که از تولید و فروش اسمارت فون های خود تا سال جاری میلادی خودداری کند. با این همه، واحد موبایل این شرکت همچنان فعال است و روی نمونه های اولیه تلفن های هوشمند مورد نظر خود کار می کند.

اما فعالیت های این شرکت فنلاندی هم صرفا به موبایل محدود نمی گردد و برای نمونه می توان آن را یکی از کسب و کارهای زیرساختی پیشتاز در زمینه شبکه های موبایلی دانست که برای حفظ رقابت با هوآوی و اریکسون چندی پیش آلکاتل را خریداری کرد.

یکی دیگر از فعالیت های کلیدی و مهم نوکیا نیز سرمایه گذاری در تکنولوژی های مختلف است که این کار نیز عمدتا با کمک واحدی به نام Nokia Growth Partners یا NGP صورت می گیرد. این واحد در واقع نوعی صندوق سرمایه گذاری جهانی است که توسط نوکیا حمایت می شود اما مدیریت آن کاملا مستقل است. این صندوق در کسب و کارهایی سرمایه گذاری می کند که در زمینه تکنولوژی های موبایلی فعالیت دارند و مراحل رشد خود را طی می کنند و بودجه ای که هم اکنون در اختیار دفاتر مختلف آن در آمریکای شمالی، هند، چین و اروپا قرار دارد بالغ بر 700 میلیون دلار است.

حالا خبر رسیده که این واحد 350 میلیون دلار دیگر را برای سرمایه گذاری در مقوله اینترنت اشیاء دریافت کرده است. این بودجه نیز توسط نوکیا تامین می شود و وقتی به 700 میلیون دلار قبلی اضافه گردد دارایی های این واحد را به بیش از یک میلیارد دلار می رساند.

این واحد سرمایه گذار اعلام داشته که چهار زیرشاخه اصلی آن برای سرمایه گذاری سازمان های هوشمند، راهکارهای تجاری، ماشین های هوشمند و سلامت دیجیتالی خواهند بود. علاوه بر این، روی توانمندی داده های انبوه نیز تمرکز خواهد شد؛ منظور از این بخش در واقع تکنولوژی هایی است که برای مدیریت حجم بالایی از داده های خام و در نهایت کاربرد آن اطلاعات طراحی شده اند.

لازم است اضافه نماییم که نوکیا صرفا برای اهداف خیرخواهانه از این صندوق حمایت نمی کند و در مقابل منافعی عایدش می شوند؛ به عنوان مثال بودجه اختصاص یافته آن به حوزه اینترنت اشیاء در آینده از این شرکت فنلاندی حمایت کرده و زیرساخت های تکنیکی مورد نیاز برای بازار اینترنت اشیاء را در اختیار آن قرار خواهد داد.

نوکیا همچنین امکان می یابد که دانش فنی خود در زمینه زیرساخت های موبایلی و شبکه های ثابت را با هم ادغام نموده و تکنولوژی های آتی اینترنت اشیاء شامل پردازش مبتنی بر کلاود و پلتفرم های جدید  این حوزه شامل سرویس های تحلیلی را با آنها تلفیق کند.

Rajeev Suri مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره نوکیا در رابطه با این سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری اعلام داشت: بودجه 350 میلیون دلاری جدید با هدف کشف و یافتن بهترین کارفرمایان سراسر دنیا در زمینه اینترنت اشیاء تخصیص یافته و تمایل جدی ما برای تبدیل شدن به پیشتاز تکنولوژی هایی را نشان می دهد که مردم و اشیاء را به هم مرتبط می کنند و در عین حال به همکاری های موفق بیشتر میان نوکیا و شرکت هایی ختم می شود که در آنها سرمایه گذاری صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    چه خبر های خوبی داره منتشر میشه از سمت نوکیا...

مطالب پیشنهادی