ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

۲۲ درصد از جمعیت بازی سازها را زنان تشکیل داده اند

مایکل گالاگر، مدیرعامل سازمان Entertainment Software Association چند روز پیش و در جریان مراسم DICE حاضر شد و از تعداد بسیار کم جمعیت بازی سازان زن سخن گفت. ESA که هر ساله نقشی اصلی در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

مایکل گالاگر، مدیرعامل سازمان Entertainment Software Association چند روز پیش و در جریان مراسم DICE حاضر شد و از تعداد بسیار کم جمعیت بازی سازان زن سخن گفت.

ESA که هر ساله نقشی اصلی در برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه E3 دارد و آمار و ارقامی دقیق از بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می کند، از هر شرکت و بنیاد دیگری آگاهی بیشتری نسبت به شرایط این صنعت در سراسر جهان دارد.

گالاگر در گفتگو با وبسایت GameIndustry.biz گفت که تنها ۲۲ درصد از مشاغل موجود در صنعت بازی های ویدیویی توسط بانوان انجام می پذیرد. وی می گوید در دیگر حوزه های صنایع وابسته به تکنولوژی، تعداد بانوان شاغل به شکل دراماتیکی کمتر است، اما با این حال، ۲۲ درصد برای دنیای ویدیوگیم هنوز بسیار کم محسوب می شود.

گالاگر معتقد است که به زودی این رقم افزایش خواهد یافت، به این علت که ۳۱ درصد دانش آموزان و محصلین ۱۸۰ مدرسه مخصوص بازی سازی در آمریکا را دختران شکل داده اند: «بنابراین، ۳۱ درصد دیگر هنوز در راه هستند و این کمک کننده است. وقتی به شاخه های دیگر تکنولوژی در دانشگاه ها نگاه کنید، تعداد دختران بین ۱۵ الی ۱۶ درصد است.»

وی همچنین به قابلیت انتخاب جنسیت کاراکتر در بازی ها اشاره کرد و Call of Duty: Black Ops III و Assassin's Creed Syndicate را جهت نمونه مثال زد. در این عناوین شما حق انتخاب دارید و می توانید بین کاراکتر مونث و مذکر یکی را انتخاب کنید که همین مسئله دلخوش کننده است.

در بسیاری از بازی های بزرگ و شناخته شده نیز، کاراکتر اصلی مونث است. برای مثال Rise of the Tomb Raider که سال گذشته عرضه شد و بازی هایی همچون Mirror's Edge Catalyst و Horizon: Zero Dawn که قرار است امسال به بازار آیند، قهرمانان مونث دارند.

فارغ از این، تعداد قابل توجهی از بازی سازان و مدیران برجسته نیز زنان هستند. برای مثال می توان امی هنیگ، کارگردان و نویسنده Uncharted 3: Drake's Deception و بانی راس، مدیر استودیو 343Industries، مهم ترین و بزرگ ترین استودیو بازی سازی مایکروسافت را مثال زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اریون
    اریون | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    امار مندراوردی و شاخ دار از فمنیستها ی خود بزرگ بین!

  • mr.mr
    mr.mr | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    wooooooooooooow

مطالب پیشنهادی