ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ ویژگی تلفن هوشمند G5 ال جی که به آن در برابر آیفون 6s برتری می بخشد

بالاخره پرچمدار جدید ال جی یعنی G5 با زبان طراحی متفاوت با پیشینیان خود از راه رسیده است. G5 با بدنه ای فلزی سعی کرده به جای بازتعریف نُرم های بازار، با روند های آن همخوان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

بالاخره پرچمدار جدید ال جی یعنی G5 با زبان طراحی متفاوت با پیشینیان خود از راه رسیده است. G5 با بدنه ای فلزی سعی کرده به جای بازتعریف نُرم های بازار، با روند های آن همخوان باشد. با این حال، ویژگی های ارتقا یافته ی بسیاری در آن دیده می شود که نسبت به تلفن های هوشمند قبلی ال جی پیشرفتی طبیعی داشته اند، از جمله ایده ی دوربین دوگانه، اسکنر اثر انگشت یا دکمه ی روشن و خاموش پشت آن، و صفحه نمایش همیشه روشن.

به این ترتیب طبیعی است که مقایسه های زیادی میان ستاره ی جدید ال جی و دستگاه های رقیب صورت بگیرد، به ویژه آیفون 6s همیشه محبوب اپل. حالا اینکه کدام تلفن هوشمند برای چه کسی مناسب است معمولاً یک انتخاب کاملاً شخصی است، اما تلفن G5 ال جی به طور قطع ویژگی هایی دارد که با نگاه بی طرفانه هم به شکلی غیر قابل انکار بهتر از 6s هستند؛ چه از لحاظ مشخصات اعلام شده و چه از لحاظ تجربی. در ادامه فهرستی ۵ تایی از این ویژگی ها را از نظر خواهید گذراند.

۱- باتری قابل تعویض

Capture

معمولاً به ندرت دیده می شود که کاربران معمولی با خودشان باتری اضافه حمل کنند، اما کاربران حرفه ای تلفن های همراه از قابلیت تعویض باتری تلفن هوشمند بسیار خوششان می آید. پاوربانک وسیله ی خوبی است اما در مقایسه با باتری اضافه ای که می توانید تقریباً در هر جیب یا کیفی جا دهید بسیار جاگیر تر است.

۲- نمایشگر بزرگ تر با رزولوشن بالاتر

Capture2

موبایل G5 از یک نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی بهره می برد، که تصویری با کیفیت با تراکم پیکسل ۵۵۴ در هر اینچ در اختیار کاربر قرار می دهد. G5 با وجود نسبت ۷۰ درصدی صفحه نمایش به بدنه، باز هم چندان بزرگ و بدقواره به نظر نمی رسد. آیفون 6s ممکن است جمع و جور تر باشد اما صفحه نمایش آن ۴.۷ اینچی است، که به طور قطع برای نوشتن پیام یا دیدن تصویر، به تمرکز بیشتری از سوی کاربر نیاز خواهد داشت. رزولوشن آیفون 6s نیز با ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل و تراکم PPI برابر با ۳۲۶ در هر اینچ، پایین تر از G5 است.

۳- قابلیت ارتقای حافظه با MicroSD

Capture3

کاربران آیفون برای فرار از حافظه ی ۱۶ گیگابایتی مجبورند ۱۰۰ دلار بیشتر هزینه کنند. این در حالی است که G5 ال جی با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی عرضه می شود و تا ۲ ترابایت از حافظه ی MicroSD پشتیبانی می کند تا بیشترین میزان ارتقای حافظه را بتوانید با آن تجربه کنید. این از زیبایی های اندروید است.

۴- نمایشگر همیشه روشن

Capture4

هر کسی که از اندروید به آیفون کوچ کرده باشد احتمالاً متوجه شده است که فهمیدن اینکه آیا نوتیفیکیشنی دارید یا نه به جز رفتن به سراغ موبایل و روشن کردن صفحه نمایش آن هیچ راه دیگری ندارد. این مسئله شاید روی کاغذ خیلی جزئی به نظر برسد اما در عمل اینکه با یک نگاه بتوانید بفهمید چه نوتیفیکیشنی در انتظار توجه شماست خیلی کار را راحت تر می کند. موبایل های هوشمند اندرویدی تا به حال از چراغ LED چند رنگ برای این منظور استفاده کرده اند. اما موبایل G5 ال جی با نمایشگر همیشه روشن خود همه چیز را به سطحی بالاتر می برد. با این ویژگی، تنها با نگاه کردن به موبایل خود، بخش کوچکی از صفحه ی نمایشگر به شما نشان خواهد داد چه اپلیکیشن هایی برای شما نوتیفیکیشن دارند.

۵- ماژول ها و لوازم جانبی

Capture5

ال جی قصد دارد تازگی و سرگرم کنندگی را یک بار دیگر به دنیای موبایل های هوشمند بیاورد و برای این کار به دنبال راه هایی برای گسترش تجربه ی کاربر و افزایش شخصی سازی برای اوست. ماژول ها یک بخش از این معادله هستند؛ در حال حاضر دو ماژول برای این موبایل در دسترس قرار دارند. یکی ماژول CAM Plus دوربین است، که دکمه های کنترل مکانیکی را به دوربین تلفن باز می گرداند و ۱۲۰۰ میلی آمپر باتری اضافه نیز به آن می افزاید.

این ویژگی ها به طور قطع دوستداران عکاسی با موبایل را خوشحال می کنند. دومی نیز ماژول صدای شرکت Bang & Olufsen است که باید دوستداران صدای با کیفیت را راضی کند. علاوه بر این ها ال جی قصد دارد دستگاه هایی تحت عنوان «دوست» G5 ارائه دهد، از جمله یک هدست کامپکت واقعیت مجازی، که لازم نیست کاربر موبایل خود را درون آن قرار دهد، و یک ربات غلتان بسیار جذاب دارای دوربین IP برای تفریح یا امنیت منزل.

۶- به عنوان یک مورد اضافی: نوارهای آنتن ادغام شده با بدنه

Capture6

آیفون اغلب به خاطر نوار های پلاستیکی آنتنی که دارد مورد تمسخر واقع می شود. این مسئله به نوعی شخصی است، چون خیلی ها به این موضوع توجهی نمی کنند و برخی دیگر هم آن را نشانه ی ذوق سازنده می دانند. اما بسیاری از کاربران هنوز نمی توانند این موضوع را رها کنند. با این تفاسیر خیلی جالب است که ال جی برای حذف این موضوع، نوار های آنتن را با بدنه ترکیب و آن ها را از دید مخفی کرده است. ایرادگیر ها باید از این طراحی رضایت داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • محمد
    محمد | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    دوستان خوب یاد بگیرین نکوبید همدیگه رو من کلا طرفدار الجی هستم قبلا از اینکه سری جی بیاد هم گوشی های الجی داشتم ولی برند های دیگه رو نباید کوبید سامسونگ اپل الجی سونی اچ تی سی غول های موبایل هستن و هر طرح و گوشی میدن پشتت کلی منطق حالا ما خوشمون نمیاد بعید نیست بکوبونید.....من الجی رو دوس دارم چون تمام چیزایی که من دوس دارم رو داره....در ضمن یه مسئله دیگه من جی 4 با قاب چرم دارم حدودا 6-7 ماه ولی تاحالا یذره هم قاب چرمیش خراب نشده ....ببخشید طولانی شد فقط لطفا به جای دعوا و کل کل های الکی و اعصاب خورد کن بیاید از قابلیت و پیشرفت گوشی ها لذت ببریم ????

  • امین
    امین | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    دوست عزیز بنده با g4 این نظرو نوشتم اینم بگم که جی 4 در کل گوشی بدی نیست ولی ایراداشم کم نیست و من خودم به شخصه خراب شدن قاب چرمیش رو تایید میکنم در مورد طراحی اس7 شما میشه یک مورد نقص طراحی بفرمایید؟ در ضمن دوست داشتن و نداشتن گوشی کاملا سلیقه ای هستش و توی جاهای زیادیم دیدم که خیلی ها با من هم عقیده بودند و از طراحی پشتش چندان راضی نیودند.

  • میثم
    میثم | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    شما برین این جی5 رو با نکسوز 6 پی از نظر ظاهری مقایسه کنید میفهمید این هلبی هست یا نکسوز دیگه چه برسه به سخت افزار.

  • miladcvb
    miladcvb | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    وای g5 چقدر زشته آدم حالش بد میشه من آید پرو که خریدم قصد کردم صبر کنم iphone 7 بیاد بخرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی