ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهندگان از این پس قادرند اپلیکیشن هایی در تعامل عمیق با سیانوژن بسازند

اگر به خاطر داشته باشید، سیانوژن سال گذشته قراردادی با مایکروسافت به امضا رساند تا محصولات و سرویس های این غول نرم افزاری را به طور پیش فرض در سیستم عامل خود نصب کند. مهم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اگر به خاطر داشته باشید، سیانوژن سال گذشته قراردادی با مایکروسافت به امضا رساند تا محصولات و سرویس های این غول نرم افزاری را به طور پیش فرض در سیستم عامل خود نصب کند. مهم ترین نکته در مورد این همکاری، نصب دستیار هوشمند کورتانا به صورت پیش فرض در نسخه بعدی سیانوژن است، به نحوی که با سیستم عامل "تعاملی عمیق" داشته باشد.

از این پس، دیگر مایکروسافت تنها توسعه دهنده اپلیکیشنی نیست که به تعامل عمیق با سیستم عامل سیانوژن دسترسی دارد، بلکه توسعه دهندگان شخص ثالث هم می توانند با استفاده از یک API ویژه، به امکانی مشابه دسترسی داشته باشند.

سیانوژن به زودی یک پلتفرم ساخت Mod در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا به کمکش بتوانند اپلیکیشن هایشان را برای تعامل عمیق با سیستم عامل بهینه سازی کنند. البته مسلم است که نسل اولیه این مدها توسط مایکروسافت ارائه خواهند شد؛ از جمله قابلیت اسکایپ جهت تعامل با اپلیکیشن شماره گیر یا تعامل اپ وان نوت با مرورگر، حساب ایمیل و تقویم سیانوژن.

گفتنی است که Truecaller هم به زودی مدی برای سیانوژن عرضه می کند که قادر است پیام های اسپم را کنترل نماید. این پلتفرم مد از ماه آینده در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت، و برای دسترسی به آن لازم است که حتما از سیانوژن نسخه 13 یا بالاتر استفاده گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی